Wybierz typ samochodu marki Peugeot 306 Liftback (7A, 7C, N3, N5) (1993.01 - 2003.10)

Peugeot 306 Hatchback - więcej informacji

Kompaktowy samochód osobowy niższej klasy średniej należący do segmentu C, produkowany w latach 1993-2003. Przedstawicielom francuskiej marki zależało na powtórzeniu sukcesu fetowanego dzięki bardzo popularnej 205-ce, dlatego projekt modelu 306 ponownie trafił w ręce firmy Pininfarina. Samochód sprzedawał się całkiem nieźle, choć nie był w stanie zagrozić liderom rynku.

W marcu 1993 roku w ofercie francuskiej marki pojawiła się pierwsza generacja modelu 306 – 5-drzwiowa wersja hatchback. Celem było zastąpienie niezbyt udanej wersji 309. Stylistyka samochodu była nieco zbliżona do popularnego modelu 205. Tego samego roku do produkcji weszło nadwozie trzydrzwiowe. W 1994 ofertę poszerzono o takie wersje jak kabriolet i sedan.

Druga generacja modelu 306 wkroczyła na rynek w 1997 roku. Wprowadzono niewielkie zmiany w nadwoziu, co pozwoliło na uzyskanie nieco bardziej opływowego kształtu. Podstawowy kształt pozostał jednak ten sam. Zmodyfikowano reflektory, światła tylne, atrapę chłodnicy i zderzaki. Zmiany wprowadzono w celu synchronizacji wyglądu z nową linią stylistyczną pojazdu. Na masce pojawiło się większe, bardziej wyraziste logo. Atrapa chłodnicy zmieniła kształt na bardziej owalny. Zrezygnowano z prostokątnych halogenów na rzecz bardziej zaokrąglonych tzw. łezki. Zaokrąglono też zderzak, a reflektory w połączeniu z kierunkowskazami zyskały bardziej skośne położenie. Tył pojazdu także uległ zmianie - bardziej obły zderzak i zespolone światła. Prostokątny napis i nazwa modelu zostały usunięte. Zdecydowano się na chromowany napis PEUGEOT 306. Odświeżono również wnętrze samochodu – zmiany w układzie deski rozdzielczej, a także jakość wykończenia i materiałów użytych w środku pojazdu.

306-tka uległa znów drobnym zmianom dwa lata później. Wprowadzono przejrzyste szkła reflektorów, okrągłe i jasne lampy przeciwmgielne, lakierowane zderzaki i listwy boczne. Ulepszono dźwignię zmiany biegów, a wnętrze pojazdu zyskało schludny wygląd, dzięki bardziej kosmetycznym zmianom ze strony projektantów. Dodano również chromowane logo na kierownicy i przeprojektowano znaczek tylnej klapy bagażnika.

Zalety:

  • Wygodny
  • Przyjemna jazda
  • Niskie spalanie
  • Bezawaryjność
  • Niska cena


Wady:

  • Słabe wytłumienie wnętrza
  • Belka zawieszenia
  • Elektronika

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.1 HDZ (TU1M) -
1.4 KFX (TU3JP), KDX (TU3MC), KFW (TU3JP) -
1.6 NFT (TU5JP) -
1.6 NFZ (TU5JP) -
1.8 LFZ (XU7JP) -
1.8 16V LFY (XU7JP4) -
1.8 D A9A (XUD7) -
1.9 D WJZ (DW8), WJY (DW8B) -
1.9 D DHV (XUD9BSD) -
1.9 D DJY (XUD9A) -
1.9 D DJZ (XUD9Y) -
1.9 D D9B (XUD9A), DJY (XUD9A), XUD9 -
1.9 DT DHY (XUD9TE) -
2.0 16V RFV (XU10J4R) -
2.0 HDI 90 RHY (DW10TD) -
2.0 S16 RFY (XU10J4Z) -
2.0 S16 RFS (XU10J4RS) -
2.0 S16 RFT (XU10J4), RFY (XU10J4Z) -
2.0 XSi RFX (XU10J2) -