Moduł tłoczący AdBlue

Płyn AdBlue to specjalny płyn eksploatacyjny stosowany w samochodach z silnikami wysokoprężnymi. Jego obecność to obecny wymóg ekologiczny i konieczność osiągnięcia zgodności z obowiązującymi obecnie przepisami, na mocy których nowe samochody uzyskują homologacje. Homologacja jest niezbędna do tego, aby dany pojazd mógł trafić do sprzedaży na rynek europejski.

Moduł tłoczący AdBlue w samochodzie

Płyn AdBlue stosowany jest wyłącznie w układach SCR (selektywna redukcja katalityczna). Układy te stosuje się w samochodach od 2011 roku, a w przemyśle od lat 50-tych XX wieku. Podstawowym zadaniem modułu tłoczącego płyn AdBlue jest neutralizacja szkodliwych cząstek tlenków azotu i zobojętnienie ich na drodze reakcji chemicznej, która zachodzi w bardzo wysokiej temperaturze.

Płyn, poprzez moduł tłoczący płynu AdBlue, jest podawany pod ciśnieniem przez specjalny wtryskiwacz do katalizatora systemu SCR samochodu, który służy do oczyszczania spalin z tlenków azotu (NOx). W momencie, gdy płyn AdBlue dostanie się do jego wnętrza, zmienia się w amoniak i dwutlenek węgla, wchodząc w reakcję chemiczną z tlenkami azotu, która kończy się zamianą ich w nieszkodliwy dla środowiska azot oraz parę wodną.

Moduł AdBlue jest zamontowany w górnej części podgrzewanego zbiornika na płyn AdBlue. Zbiornik ten z wlewem płynu jest wyposażony w wymienny filtr, przeznaczony do usuwania zanieczyszczeń z płynu, a także w grzałkę elektryczną, która zapobiega zamarznięciu płynu. W zależności od modelu oraz konstrukcji pojazdu, zbiornik AdBlue może znajdować się pod samochodem, w okolicach wlewu paliwa, pod maską lub we wnęce koła zapasowego.

Typowe usterki systemu SCR i układu AdBlue

  • Uszkodzenie czujników azotu (to bardzo drogie elementy).
  • Pomyłkowego nalania oleju napędowego do zbiornika z AdBlue, co wymaga dokładnego wyczyszczenia całego układu.
  • Skrystalizowanie się płynu AdBlue w czasie mrozu (uszkodzony moduł tłoczący płynu AdBlue).
  • Uszkodzenie wtryskiwacza (nieprawidłowe dawkowanie płynu).
  • Mechaniczne uszkodzenia katalizatora SCR.
  • Wycieki płynu AdBlue z układu (nieszczelny moduł AdBlue).
  • Stosowanie starego lub złej jakości płynu AdBlue. Płyn w układzie nie powinien mieć więcej, niż rok. Dobrej jakości musi posiadać odpowiednie atesty oraz spełniać normy jakościowe.

Aby cały układ działał prawidłowo, należy pamiętać o regularnym uzupełnianiu AdBlue, dokonywaniu kontroli układu wydechowego, a także o stosowaniu wyłącznie płynu wysokiej jakości.

Popularni producenci modułu tłoczącego AdBlue

  • Walker
  • LRT
  • MTS
  • IMASAF
  • Ernst
  • HJS

W iParts.pl znajdziesz moduły tłoczące płynu AdBlue w najniższej cenie rynkowej do każdego modelu samochodu napędzanego silnikiem wysokoprężnym. Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.

Zapraszamy do iParts.pl po moduł AdBlue o doskonałej relacji ceny do jakości. Współpracujemy wyłącznie ze sprawdzonymi i godnymi zaufania producentami części samochodowych. Wszystkie dostępne produkty są fabrycznie nowe i posiadają odpowiednie atesty oraz gwarancję producenta. Zapewniamy fachowe wsparcie techniczne, bogaty wybór części i podzespołów, a także szybką realizację zamówienia.

Najpopularniejsi producenci

Moduł tłoczący płynu AdBlue BOSCH
Moduł tłoczący płynu AdBlue JAPANPARTS
Moduł tłoczący płynu AdBlue ASHIKA
Moduł tłoczący płynu AdBlue JAPKO
Moduł tłoczący płynu AdBlue MEAT & DORIA
Moduł tłoczący płynu AdBlue SIDAT
Moduł tłoczący płynu AdBlue HOFFER
Moduł tłoczący płynu AdBlue VEMO
Moduł tłoczący płynu AdBlue MAXGEAR