Dodatkowe informacje o Przekładnia kierownicza 29893/2 MAPCO
Parametry | |
Tryb pracy: | Hydrauliczny |
Długość [mm]: | 1470 |
Układ kierowniczy: | Z końcówkami drążka kierowniczego poprzecznego |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: | Z przegubem wzdłużnym |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: | Z manszetami układu kierowniczego |
Rozstaw srub mocujących: | 305 |
Wykonanie połączenia wałka wejściowego przekładni kier.: | Z zazębieniem |
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej: | 54 |
Wielkość wałka wejżciowego przekładni kierowniczej: | 66 |
Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: | Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony |
Gwarancja rozszerzona/specjalna | |
Gwarancja: | 3 lata gwarancji |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: | Z filtrem |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
BILSTEIN | 60-173980 |
ERABENELUX | SR2982 |
FAI | SS1151 |
LIZARTE | 01.56.2000 |
MAPCO | 49830HPS |
MERCEDES-BENZ | 901 460 00 48 |
MERCEDES-BENZ | 901 460 01 48 |
MERCEDES-BENZ | 901 460 02 48 |
MERCEDES-BENZ | 90146001900 |
MERCEDES-BENZ | 9014600800 |
MERCEDES-BENZ | 9014602700 |
MERCEDES-BENZ | 9014602900 |
MERCEDES-BENZ | 9014604100 |
MERCEDES-BENZ | 901460410080 |
MERCEDES-BENZ | 9014604300 |
MERCEDES-BENZ | 901460430080 |
MERCEDES-BENZ | 9014604500 |
MERCEDES-BENZ | 901460450080 |
MERCEDES-BENZ | 9014605100 |
MERCEDES-BENZ | A9014604100 |
MERCEDES-BENZ | A901460430080 |
MERCEDES-BENZ | A901460450080 |
SASIC | 7006050 |
TRISCAN | 8510 23402 |
TRW | JRP627 |
VW | 2D0 422 811 |
VW | 2D1 422 055A |
VW | 2D1 422 055C |
VW | 2D1 422 055E |
VW | 2D1 422 055EX |
VW | 2D1 422 055G |
VW | 2D1 422 055GX |
Dowiedz się więcej:
Jak prawidłowo kasować luz na przekładni kierowniczej?
Ślimakowa przekładnia kierownicza. Czym jest i jak działa ślimak przekładni?
Luzy, stuki i wycieki, czyli najczęstsze objawy zużywania się maglownicy
Geometria kół – jak sprawdzić i ustawić?
Dwa sposoby na wymianę płynu do układu wspomagania kierownicy
Jak rozpoznać luz na końcówce drążka kierowniczego i samodzielnie przeprowadzić jego wymianę bez ściągacza?
Wibracje w samochodzie, cz. I. Skąd się biorą drgania na kierownicy?
Opinie o Przekładnia kierownicza 29893/2 MAPCO
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Przekładnia kierownicza 29893/2
Przekładnia kierownicza i Pompa wspomagania
Przekładnia kierownicza to istotny element układu kierowniczego, dzięki któremu ruch kierownicy przekłada się na odpowiednie zachowanie kół. Element ten jest bezpośrednio połączony z mechanizmem zwrotniczym, przenosząc na niego ruch obrotowy, wygenerowany przez użytkownika. W dalszej kolejności ruch ten przekazywany jest na koła.
Najczęściej stosuje się dzisiaj tak zwane przekładnie zębatkowe, które jednak znajdują zastosowanie tylko w pojazdach wyposażonych w niezależne zawieszenie. Przenoszenie ruchu obrotowego odbywa się tutaj dzięki zazębianiu się kół, jednak istnieją również inne rodzaje przekładni kierowniczych. Głównie w starszych pojazdach można się spotkać z modelami ślimakowymi oraz śrubowo-kulowymi, które działają na nieco innych zasadach. W celu usprawnienia pracy przekładni oraz zwiększenia jej żywotności, koła zębate pokryte są smarem stałym. Sprawia on, że przekładnia kierownicza nie wymaga konserwacji w czasie jej użytkowania.
Ważną częścią wspomagającą pracę przekładni jest pompa wspomagania. Dzięki niej kierownica porusza się lekko, zwiększając komfort jazdy. Obecnie jest to podstawowe wyposażenie każdego pojazdu. Stosuje się zarówno pompy elektryczne, jak i hydrauliczne. Modele elektryczne mają nieznaczny wpływ na spalanie paliwa, a także zajmują niewiele miejsca, natomiast ich budowa jest mało skomplikowana, przez co są dzisiaj częściej stosowane. Hydrauliczna pompa wspomagania to urządzenie napędzane poprzez pasek klinowy. Praca pompy hydraulicznej znacząco zwiększa spalanie paliwa, co jest jej największą wadą.
MAPCO
MAPCO to francuski producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Firma posiada dziesiątki linii produkcyjnych, oferując autoczęści niezbędne do konstrukcji niemal wszystkich układów samochodowych. Co więcej, w niektórych kategoriach produktowych MAPCO gwarantuje pokrycie niespełna 100% rynku. Tak jest choćby w przypadku części układu hamulcowego MAPCO. Ponadto, główne obszary działania przedsiębiorstwa to również produkcja części zawieszenia i układu kierowniczego.
Producent części samochodowych MAPCO posiada w asortymencie również takie części, jak: elementy układu chłodzenia, czujniki elektryczne, komponenty systemu tworzenia mieszanki paliwowej, zestawy sprzęgieł ich poszczególne części oraz wiele więcej autoczęści z różnorodnych kategorii.
Referencje katalogowe MAPCO to pozycje odnoszące się do części samochodowych przeznaczonych do aut osobowych, jak i pojazdów dostawczych i ciężarowych. Osobną grupę produktów stanowią autoczęści MAPCO z oznaczeniem HPS. Rozwinięcie skrótu HPS – High Performance Standard – oznacza specjalne wzmocnienie części desygnowanych tym oznaczeniem. Produkty tego rodzaju to części klasy premium przeznaczone do pojazdów najnowszej generacji – głównie do aut sportowych.
MAPCO to marka, która pojawiła się na rynku motoryzacyjnym przeszło 40 lat temu. Francuska firma dość szybko została doceniona również poza granicami kraju. Wysoka jakość części samochodowych oraz stałe doskonalenie produktów przyczyniły się do rozwoju przedsiębiorstwa. Dzisiaj filie firmy MAPCO są obecne również w innych krajach europejskich. Natomiast części samochodowe MAPCO są dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na całym świecie.