Podpórka silnika samochodowego

Podpórka silnika samochodowego to najczęściej poduszka jednostki napędowej obecna w każdym nowoczesnym pojeździe wyposażonym w motor spalinowy. Poduszka silnika to jeden z tych elementów, na które przeciętny kierowca zazwyczaj nie zwraca uwagi. Sprawia to, że charakterystyczne objawy uszkodzenia podpory silnika są często przez nich pomijane, a ewentualnych przyczyn upatruje się zupełnie gdzie indziej. Pamiętajmy jednak, że uszkodzona podpora silnika bezpośrednio wpływa na komfort jazdy samochodem.

Podpora silnika w samochodzie

Podpórka silnika samochodowego to element łączący jednostkę napędową z karoserią pojazdu. Jej głównym zadaniem jest tłumienie drgań, wibracji, hałasu oraz ruchu jednostki napędowej podczas jej pracy. Pozwala to chronić konstrukcję pojazdu oraz jego karoserię przed uszkodzeniami oraz odkształceniami. Elastyczna podpora silnika wykonana jest zazwyczaj z gumy oraz metalu. Są to jednak materiały ulegające dość szybkiemu zużyciu, przez co z czasem mogą pojawiać się problemy wpływające na ogólny komfort jazdy.

Ilość podpór silnika jest najczęściej uzależniona od typu jednostki napędowej, w tym przede wszystkim od jej wagi oraz mocy. Liczba mocowań zależy również od typu nadwozia lub konstrukcji podwozia samochodu, a także od umiejscowienia jednostki w komorze silnikowej. Najczęściej spotykanym jest mocowanie trzypunktowe. Ze względu na budowę rozróżnia się dwa rodzaje podpór – gumowo-metalowe podpory silnika oraz wsparcie hydro. Pierwszy rodzaj charakteryzuje się dość prostą konstrukcją, składającą się z gumowej wkładki z metalowym oczkiem i metalowego wspornika przymocowanego do korpusu, w który wsuwany jest kołek mocujący. Tego typu podpora silnika jest stosowana zazwyczaj w starszych jednostkach napędowych, a cechuje je duża wytrzymałość. Drugi rodzaj podpór to tzw. elementy hydro, które działają podobnie do amortyzatorów w zawieszeniu. Oprócz typowych uszczelek gumowych posiadają wnękę wypełnioną powietrzem lub płynem tłumiącym. Najpopularniejszymi obecnie są dwukomorowe podpory hydro, w których obie płaszczyzny są połączone ze sobą cienkim kanałem, przez który przepływa płyn.

Typowe usterki podpór silnika w samochodzie

Standardowa elastyczna podpora silnika, przy odpowiedniej eksploatacji, jest w stanie wytrzymać do 100 tys. km przebiegu. Jej maksymalne obciążenie następuje podczas trzech newralgicznych momentów – uruchamiania silnika, ruszania oraz zwalniania. Problemy zaczynają się w chwili, gdy podpora silnika przestaje spełniać swoją funkcję. Wówczas dochodzi najczęściej do powstawania delikatnych wibracji, szczególnie podczas pracy jednostki na jałowym biegu, dudnienia w momencie ruszania oraz eskalacji różnego rodzaju dziwnych dźwięków podczas jazdy po nierównym terenie. Pojawienia się takich problemów nie wolno lekceważyć. Najlepiej wówczas udać się do profesjonalnego mechanika lub autoryzowanego serwisu samochodowego celem wyeliminowania usterki.

Popularni producenci podpór silnika

  • Yamato
  • Meyle
  • Topran
  • Febi Bilstein
  • SWAG
  • Delphi

W iParts.pl przygotowaliśmy tanie podpory silnika do praktycznie każdego współczesnego modelu samochodu, które będą kompatybilne zarówno z typem jednostki napędowej, jak i konstrukcją zawieszenia. Aby wybrać właściwy element z oferty, skorzystaj z naszej wyszukiwarki, która w kilka sekund znajdzie to, czego szukasz.

Doskonałej jakości podpory silnika, jakie proponujemy, to produkty dostarczane przez czołowych producentów części samochodowych. Wszystkie elementy są fabrycznie nowe i charakteryzują się bardzo dobrą relacją ceny do jakości.

Najpopularniejsi producenci

Podpora silnika SASIC
Podpora silnika TEDGUM
Podpora silnika HUTCHINSON
Podpora silnika MAGNETI MARELLI
Podpora silnika YAMATO
Podpora silnika AKRON-MALÒ
Podpora silnika OCAP
Podpora silnika FORTUNE LINE