Wybierz typ samochodu marki Audi A8 D3 (4E2, 4E8)
- 2.8 FSI 210KM
- 3.0 220KM
- 3.0 218KM
- 3.0 TDI quattro 211KM
- 3.0 TDI quattro 233KM
- 3.0 quattro 220KM
- 3.2 FSI 260KM
- 3.2 FSI quattro 260KM
- 3.7 quattro 280KM
- 4.0 TDI quattro 275KM
- 4.2 FSI quattro 350KM
- 4.2 TDI quattro 320KM
- 4.2 TDI quattro 326KM
- 4.2 quattro 335KM
- 6.0 W12 quattro 450KM
- S8 quattro 450KM
- S8 quattro 441KM
Sprawdź ofertę na części do Audi A8 D3
Audi A8 D3 jest drugą wersją "A-ósemki", której produkcję rozpoczęto w 2002 roku. W porównaniu do poprzedniej generacji – A8 D2 – zmieniło się nadwozie. Samochód nabrał dynamicznych i bardziej wyrazistych kształtów, został też powiększony w związku z zastosowaniem nowej płyty podłogowej Volkswagen Group D3. Mając na myśli bezpieczeństwo w drugiej generacji Audi A8 zastosowano dwustopniowe poduszki powietrzne i aktywne zagłówki znajdujące się na przednich fotelach. Ponadto samochód wyposażony jest w system Sidequard,czyli poduszki powietrzne chroniące głowę. Facelifting w 2005 roku to przede wszystkim nowy grill, dzięki któremu Audi A8 D3 zyskało jeszcze więcej sportowego charakteru. Dostępne były dwie, 6-stopniowe skrzynie biegów: automatyczna lub manualna a oferta silnikowa składała się z 14 różnych jednostek napędowych, z których najsłabsza opcja to silnik 2.8 FSI o mocy 210 koni mechanicznych. Dla osób szukających wrażeń za kierownicą Niemcy przygotowali wersję z silnikiem diesla o pojemności 4.2 litra i mocy 326 KM.
Oznaczona symbolem D2 pierwsza generacja Audi A8 została zaprezentowana światu w 1994 roku i była następcą Audi V8. Był to pierwszy samochód zbudowany zgodnie z technologią Audi Space Frame (zbudowany z aluminium). Audi A8 D2 w 2000 roku otrzymało nowe przednie światła oraz zmodyfikowany grill, a w 2002 roku ostatni egzemplarz wyjechał z fabryki i zakończono produkcję tego modelu.
W 2010 roku na rynku pojawiła się trzecia (najnowsza) generacja Audi A8 oznaczona symbolem D4. Projekt oparty został o płytę podłogową Audi MLP i pod względem konstrukcji niewiele różni się od Audi A8 D3. Wyraźne zmiany można zauważyć zwracając uwagę na sylwetkę i styl D4. Do budowy tego samochodu, podobnie jak w poprzednich generacjach, niemiecki producent zastosował aluminium, dzięki czemu „A-ósemka” jest rekordzistą jeśli chodzi o wagę – jest najlżejszym autem w klasie luksusowych limuzyn.
Wszystkie generacje Audi A8 dostępne były również w usportowionych wersjach S8.
Inne modele Audi A8
- Części do Audi A8 D2 (4D2, 4D8) (1994.03-2005.12)
- Części do Audi A8 D4 (4H2, 4H8, 4HC, 4HL) (2009.11-2018.01)
- Części do Audi A8 D5 (4N2, 4N8) od 2017.06
Legenda
Typ pojazdu | Kod silnika | Rodzaj paliwa |
Rok produkcji | Pojemność silnika [ccm] |
Moc silnika [kW] |
Moc silnika [KM] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.8 FSI | BDX | benzyna | 2007.08 - 2010.07 | 2773 | 154 | 210 |
3.0 | ASN | benzyna | 2003.07 - 2005.05 | 2976 | 162 | 220 |
3.0 | BBJ | benzyna | 2003.07 - 2006.05 | 2976 | 160 | 218 |
3.0 TDI quattro | BNG | olej napędowy | 2003.11 - 2010.07 | 2967 | 155 | 211 |
3.0 TDI quattro | ASB | olej napędowy | 2003.08 - 2010.07 | 2967 | 171 | 233 |
3.0 quattro | ASN | benzyna | 2003.07 - 2005.05 | 2976 | 162 | 220 |
3.2 FSI | BPK | benzyna | 2005.06 - 2010.07 | 3123 | 191 | 260 |
3.2 FSI quattro | BPK | benzyna | 2005.06 - 2010.07 | 3123 | 191 | 260 |
3.7 quattro | BFL | benzyna | 2002.10 - 2006.05 | 3697 | 206 | 280 |
4.0 TDI quattro | ASE | olej napędowy | 2003.05 - 2005.07 | 3936 | 202 | 275 |
4.2 FSI quattro | BVJ | benzyna | 2006.06 - 2010.07 | 4163 | 257 | 350 |
4.2 TDI quattro | BMC | olej napędowy | 2005.01 - 2005.06 | 4134 | 235 | 320 |
4.2 TDI quattro | BVN | olej napędowy | 2005.07 - 2010.07 | 4134 | 240 | 326 |
4.2 quattro | BFM, BGK, BGK, BGK | benzyna | 2002.10 - 2010.07 | 4172 | 246 | 335 |
6.0 W12 quattro | BTE, BHT, BSB | benzyna | 2003.12 - 2010.07 | 5998 | 331 | 450 |
S8 quattro | BSM | benzyna | 2006.06 - 2010.07 | 5204 | 331 | 450 |
S8 quattro | BSM | - |