Dodatkowe informacje o Przekładnia kierownicza 72-1151 MAXGEAR
Parametry | |
Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: | Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony |
Tryb pracy: | Manualny |
Długość całkowita [mm]: | 1177 |
Rozstaw srub mocujących: | 260 |
Wielkość wałka wejżciowego przekładni kierowniczej: | 35 |
Wykonanie połączenia wałka wejściowego przekładni kier.: | Z zazębieniem |
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej: | 36 |
Średnica wałka wejściowego przekładni kierowniczej: | 14 |
Ograniczenia producenta: | TRW |
Długość przegub aksialny [mm]: | 210 |
Rozmiar gwintu przegub aksialny: | 1/2UNF-20 |
Przestrzegaj danych technicznych |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
CARDONE | 24G20103 |
CARDONE | DSR632L |
DA SILVA | DM2175 |
DA SILVA | DM2268 |
DELCOREMY | DSR505L |
DELCOREMY | DSR629L |
DELCOREMY | DSR632L |
ELSTOCK | 14-0498 |
ELSTOCK | 14-0501 |
ERA | SR2505 |
ERA | SR2629 |
FEBI | 01001 |
FORD | 1028388 |
FORD | 1028399 |
FORD | 1034197 |
FORD | 1038014 |
FORD | 1038016 |
FORD | 1661713 |
FORD | 5022633 |
FORD | 5026742 |
FORD | 5026744 |
FORD | 5028902 |
FORD | 6163015 |
FORD | 6555477 |
FORD | 6708565 |
FORD | 7038517 |
FORD | 89FB-3503-CA |
FORD | 92FB-3503-AA |
FORD | 93FB-3503-AA |
FORD | 93FB-3503-AB |
FORD | 97KB-3503-AA |
FORD | 97KB-3503-BA |
FORD | F7RC-3503-AA |
FORD | F7RC-3503-BA |
FORD | R89FB-3503-CA |
FORD | R92FB-3503-AA |
FORD | R92FB-3503-CA |
FORD | R93FB-3503-AA |
FORD | V90FB-3503-AB |
LIZARTE | 01.28.3150 |
LIZARTE | 02.28.1380 |
MAPCO | 29743 |
NK | 5022513 |
OPTIMAL | G10026 |
QUINTON HA | QSR132 |
QUINTON HA | QSR133 |
QUINTON HA | QSR270 |
REMY | DSR505L |
REMY | DSR629L |
SPIDAN | 0051790 |
SPIDAN | 51790 |
SPIDAN | 51927 |
SWAG | 50720030 |
TRISCAN | 851016302 |
TRISCAN | 851016307 |
TTV | TSR505L |
TTV | TSR629L |
Test_Bosch | 8001561 |
Dowiedz się więcej:
Jak prawidłowo kasować luz na przekładni kierowniczej?
Ślimakowa przekładnia kierownicza. Czym jest i jak działa ślimak przekładni?
Luzy, stuki i wycieki, czyli najczęstsze objawy zużywania się maglownicy
Geometria kół – jak sprawdzić i ustawić?
Dwa sposoby na wymianę płynu do układu wspomagania kierownicy
Jak rozpoznać luz na końcówce drążka kierowniczego i samodzielnie przeprowadzić jego wymianę bez ściągacza?
Wibracje w samochodzie, cz. I. Skąd się biorą drgania na kierownicy?
Opinie o Przekładnia kierownicza 72-1151 MAXGEAR
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Przekładnia kierownicza 72-1151
Przekładnia kierownicza i Pompa wspomagania
Przekładnia kierownicza to istotny element układu kierowniczego, dzięki któremu ruch kierownicy przekłada się na odpowiednie zachowanie kół. Element ten jest bezpośrednio połączony z mechanizmem zwrotniczym, przenosząc na niego ruch obrotowy, wygenerowany przez użytkownika. W dalszej kolejności ruch ten przekazywany jest na koła.
Najczęściej stosuje się dzisiaj tak zwane przekładnie zębatkowe, które jednak znajdują zastosowanie tylko w pojazdach wyposażonych w niezależne zawieszenie. Przenoszenie ruchu obrotowego odbywa się tutaj dzięki zazębianiu się kół, jednak istnieją również inne rodzaje przekładni kierowniczych. Głównie w starszych pojazdach można się spotkać z modelami ślimakowymi oraz śrubowo-kulowymi, które działają na nieco innych zasadach. W celu usprawnienia pracy przekładni oraz zwiększenia jej żywotności, koła zębate pokryte są smarem stałym. Sprawia on, że przekładnia kierownicza nie wymaga konserwacji w czasie jej użytkowania.
Ważną częścią wspomagającą pracę przekładni jest pompa wspomagania. Dzięki niej kierownica porusza się lekko, zwiększając komfort jazdy. Obecnie jest to podstawowe wyposażenie każdego pojazdu. Stosuje się zarówno pompy elektryczne, jak i hydrauliczne. Modele elektryczne mają nieznaczny wpływ na spalanie paliwa, a także zajmują niewiele miejsca, natomiast ich budowa jest mało skomplikowana, przez co są dzisiaj częściej stosowane. Hydrauliczna pompa wspomagania to urządzenie napędzane poprzez pasek klinowy. Praca pompy hydraulicznej znacząco zwiększa spalanie paliwa, co jest jej największą wadą.
MAXGEAR
Maxgear to firma z polskim kapitałem, zajmująca się produkcją części samochodowych. Niemal od początku swojej działalności przedsiębiorstwo produkuje pompy oraz części układu zapłonowego. Części samochodowe z wymienionych kategorii śmiało można uznać za flagowe produkty marki, jednak to tylko niewielka część oferty producenta, która obejmuje niemal wszystkie kategorie podzespołów niezbędnych w samochodach osobowych oraz w autach ciężarowych.
Części samochodowe Maxgear uchodzą za niemal bezawaryjne, dzięki wyjątkowo drobiazgowej kontroli produktów przed wypuszczeniem ich na rynek. Producent od dłuższego czasu dokłada również wszelkich starań, aby produkty desygnowane logo jego marki cechowała przyjazność wobec środowiska. Części silnika, układu napędowego czy filtracyjnego marki Maxgear sprzyjają minimalizacji emisji spalin generowanych przez pojazd mechaniczny. Troska producenta o ekologię przejawia się również na etapie produkcji części samochodowych, za sprawą modernizacji procesów produkcyjnych.
Maxgear to stosunkowo młoda firma, obecna na rynku zaledwie od kilkunastu lat. Pomimo wejścia na rynek na krótko przed światowym kryzysem gospodarczym, przedsiębiorstwo od początku charakteryzuje niezwykle dynamiczny rozwój. Początkowo posiadając w ofercie jedynie kilkaset referencji, dzisiaj producent ma ich ponad 20 000. Poszerzenie oferty oraz udoskonalenie procesów produkcyjnych umożliwiły wejście na rynek europejski, na którym dzisiaj Maxgear staje się coraz ważniejszym graczem.