Silnik kompletny w iParts.pl!

Silnik to najważniejsza część każdego samochodu, odpowiadająca za napęd auta. Najpopularniejszym typem silnika wykorzystywanym w motoryzacji jest silnik spalinowy tłokowy, który wykorzystuje eksplozję spalanego paliwa do zamieniania jej w energię mechaniczną. Obecnie w samochodach najczęściej możemy spotykać silniki benzynowe i wysokoprężne (Diesla), choć coraz więcej aut posiada napęd elektryczny lub hybrydowy.

Silniki benzynowe to silniki o cieplnym spalinowym o spalaniu wewnętrznym, gdzie zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej wywołany jest poprzez iskrę, biorącą się z elektrod świec zapłonowych. Benzyna spalana w silniku iskrowym jest intensywnie parująca, przez co doskonale spełnia wymogi systemu zasilania paliwa i cylindrów silnika.

Silnik Diesla (o zapłonie samoczynnym) to silnik cieplny spalinowy tłokowy o spalaniu wewnętrznym, charakteryzujący się znacznie większym ciśnieniem maksymalnym niż w silnikach benzynowych. Do zapłonu paliwa niepotrzebne są dodatkowe urządzenia, stosuje się jedynie świece żarowe, które podnoszą temperaturę powietrza zasysanego z kolektora, co w dużym stopniu ułatwia rozruch.

Najpopularniejsi producenci

Silnik kompletny JAPANPARTS
Silnik kompletny ASHIKA
Silnik kompletny JAPKO
Silnik kompletny ET ENGINETEAM
Silnik kompletny JP GROUP
Silnik kompletny SIDAT

FAQ

Czy wymiana silnika jest legalna?

Wymiana jednostki napędowej nie jest nielegalna. W dowodzie rejestracyjnym auta nie ma zamieszczonych informacji na temat numeru czy rodzaju silnika. Dodatkowo podczas kontroli i badania technicznego nikt nie zwraca uwagi na to, jaki silnik znajduje się w danym samochodzie.

Ile trwa wymiana silnika?

Zarówno podczas wymiany, jak i w czasie remontu silnik musi zostać wyjęty z samochodu. Serwis fakturuje to jako demontaż/montaż jednostki napędowej lub wymianę silnika (zawierającą demontaż/montaż i przezbrojenie motoru). W zależności od marki i modelu pojazdu czas pracy wynosi od kilku do kilkunastu roboczo godzin.

Co wchodzi w skład kompletnego silnika?

Silnik spalinowy składa się z następujących elementów składowych: głowicy jednostki napędowej, w której pracuje układ rozrządu (sterujący pracą zaworów dolotowych i wylotowych), a także tłoki, wtryskiwacze, rozrusznik, alternator, świece zapłonowe lub świece żarowe (w dieslach) i cewki zapłonowe (w benzyniakach). Oczywiście, wszystko to jest zamknięte w bloku silnika, który może być wykonany z aluminium lub żeliwa. Do tego dochodzi orurowanie i liczne przewody instalacji elektrycznej, a także turbosprężarka (w przypadku silników doładowanych).

Ile kosztuje kompletny remont silnika?

Silnik może pracować 300, 400 a nawet i więcej tys. kilometrów, jednak, aby tak się stało wymaga odpowiedniego serwisowania. Kapitalny remont silnika to koszt około 1500-5000 zł (w zależności od modelu samochodu i zamontowanego w nim silnika). Dlatego też warto najpierw sprawdzić, czy możliwa jest dużo tańsza regeneracja jednostki napędowej. A jaki jest koszt robocizny wymiany silnika? Za standardowe wyjęcie starego i zamontowanie nowego silnika trzeba zapłacić 1000–1500 zł. Dodatkowo kilkaset złotych może zainkasować elektryk.

Jak sprawdzić, czy silnik jest w dobrym stanie?

Silnik powinien zacząć samodzielnie pracować w czasie od 2 do 5 sekund od momentu uruchomienia zapłonu. Należy wsłuchać się w odgłosy pracy jednostki napędowej. Uwagę powinno zwrócić metaliczne grzechotanie, dźwięki przypominające przesypywanie monet albo stukanie. Kolejna bardzo ważna sprawa to wskazania obrotomierza. Początkowo, gdy silnik jest zimny, obroty mogą być podwyższone. Problemy z uruchamianiem silnika mogą być związane z zużyciem rozrusznika, starymi świecami zapłonowymi, zużytymi świecami żarowymi lub uszkodzonym układem wtryskowym. Po uruchomieniu silnika, z deski rozdzielczej powinny zniknąć kontrolki wskaźnika poziomu oleju, wskaźnika ładowania akumulatora, a także kontrolka Check Engine.