Opony samochodowe całoroczne

Znaleziono produktów: 6679
Sortuj:
Widok:
z 223

Sezon:
WIELOSEZONOWE X

136 z VAT
Producent TOYO Sezon Wielosezonowe Etykieta: F E 70dB Indeks nośności: 75 (do 387kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

148 z VAT
Producent LINGLONG Sezon Wielosezonowe Etykieta: E C 71dB Indeks nośności: 71 (do 345kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

149 z VAT
Producent TOYO Sezon Wielosezonowe Etykieta: F E 70dB Indeks nośności: 75 (do 387kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

155 z VAT
Producent ROADX Sezon Wielosezonowe Etykieta: D C 71dB Indeks nośności: 75 (do 387kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

156 z VAT
Producent LINGLONG Sezon Wielosezonowe Etykieta: E C 71dB Indeks nośności: 73 (do 365kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

159 z VAT
Producent MATADOR Sezon Wielosezonowe Etykieta: F C 71dB Indeks nośności: 75 (do 387kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

160 z VAT
Producent LINGLONG Sezon Wielosezonowe Etykieta: E C 71dB Indeks nośności: 79 (do 437kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

160 z VAT
Producent WINDFORCE Sezon Wielosezonowe Etykieta: E C 72dB Indeks nośności: 75 (do 387kg) Indeks prędkości: H (do 210km/h)
RunFlat Nie

163 z VAT
Producent MATADOR Sezon Wielosezonowe Etykieta: F C 71dB Indeks nośności: 79 (do 437kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

164 z VAT
Producent GOODRIDE Sezon Wielosezonowe Etykieta: D C dB Indeks nośności: 75 (do 387kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

164 z VAT
Producent WESTLAKE Sezon Wielosezonowe Etykieta: E C dB Indeks nośności: 79 (do 437kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

165 z VAT
Producent LINGLONG Sezon Wielosezonowe Etykieta: E C 71dB Indeks nośności: 79 (do 437kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

165 z VAT
Producent WINDFORCE Sezon Wielosezonowe Etykieta: E C 72dB Indeks nośności: 79 (do 437kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

167 z VAT
Producent GOODRIDE Sezon Wielosezonowe Etykieta: D C dB Indeks nośności: 79 (do 437kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

167 z VAT
Producent ROADX Sezon Wielosezonowe Etykieta: D C 71dB Indeks nośności: 75 (do 387kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

168 z VAT
Producent BARUM Sezon Wielosezonowe Etykieta: E C 71dB Indeks nośności: 75 (do 387kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

168 z VAT
Producent TRACMAX Sezon Wielosezonowe Etykieta: E B 71dB Indeks nośności: 75 (do 387kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

169 z VAT
Producent WESTLAKE Sezon Wielosezonowe Etykieta: E C dB Indeks nośności: 81 (do 462kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

171 z VAT
Producent TRACMAX Sezon Wielosezonowe Etykieta: E B 71dB Indeks nośności: 79 (do 437kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

171 z VAT
Producent LINGLONG Sezon Wielosezonowe Etykieta: C C 71dB Indeks nośności: 81 (do 462kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

171 z VAT
Producent RADAR Sezon Wielosezonowe Etykieta: E C 71dB Indeks nośności: 74 (do 375kg) Indeks prędkości: V (do 240km/h)
RunFlat Nie

173 z VAT
Producent GOODRIDE Sezon Wielosezonowe Etykieta: D C dB Indeks nośności: 82 (do 475kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

173 z VAT
Producent SAILUN Sezon Wielosezonowe Etykieta: E C 71dB Indeks nośności: 73 (do 365kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

173 z VAT
Producent TRACMAX Sezon Wielosezonowe Etykieta: E B 71dB Indeks nośności: 79 (do 437kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

173 z VAT
Producent TRACMAX Sezon Wielosezonowe Etykieta: E B 71dB Indeks nośności: 79 (do 437kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

175 z VAT
Producent ROADX Sezon Wielosezonowe Etykieta: D C 71dB Indeks nośności: 79 (do 437kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

175 z VAT
Producent TRACMAX Sezon Wielosezonowe Etykieta: E B 71dB Indeks nośności: 82 (do 475kg) Indeks prędkości: T (do 190km/h)
RunFlat Nie

176 z VAT
Producent TRACMAX Sezon Wielosezonowe Etykieta: E B 71dB Indeks nośności: 79 (do 437kg) Indeks prędkości: H (do 210km/h)
RunFlat Nie

178 z VAT
Producent GOODRIDE Sezon Wielosezonowe Etykieta: D C dB Indeks nośności: 79 (do 437kg) Indeks prędkości: H (do 210km/h)
RunFlat Nie

178 z VAT
Producent LINGLONG Sezon Wielosezonowe Etykieta: C C 71dB Indeks nośności: 80 (do 450kg) Indeks prędkości: H (do 210km/h)
RunFlat Nie
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9  Następna  223

Popularne rozmiary opon.

| Opony wielosezonowe 205/55 R16 | | Opony wielosezonowe 195/65 R15 | | Opony wielosezonowe 225/45 R17 | | Opony wielosezonowe 185/65 R15 | | Opony wielosezonowe 205/60 R16 | | Opony wielosezonowe 175/65 R14 | | Opony wielosezonowe 225/50 R17 | | Opony wielosezonowe 215/55 R16 | | Opony wielosezonowe 225/45 R18 | | Opony wielosezonowe 205/50 R17 | | Opony wielosezonowe 225/55 R16 | | Opony wielosezonowe 225/40 R18 | | Opony wielosezonowe 225/45 R19 | | Opony wielosezonowe 155/80 R13 |

Popularni producenci opon.

| Opony wielosezonowe Nexen | | Opony wielosezonowe Debica | | Opony wielosezonowe Kleber | | Opony wielosezonowe Nokian | | Opony wielosezonowe Barum | | Opony wielosezonowe Falken | | Opony wielosezonowe Vredestein | | Opony wielosezonowe Pirelli | | Opony wielosezonowe Fulda | | Opony wielosezonowe Windforce |

Opony całoroczne - uniwersalne

Do nie tak dawna opony całoroczne były traktowane po macoszemu przez producentów oponiarskich na całym świecie, którzy skoncentrowali się głównie na rozwiązaniach sezonowych. W efekcie takie polityki ogumienie wielosezonowe przez lata nie było w stanie zapewnić odpowiedniej przyczepności oraz trakcji, natomiast latem powodowało zwiększone zużycie paliwa, a także generowało spory hałas. Dziś jest już nieco inaczej. Obecnie z opon wielosezonowych korzystają nie tylko profesjonalni i wymagający kierowcy, pokonujący rocznie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, ale również osoby korzystające z samochodu sporadycznie i niepotrzebujące wyspecjalizowanego ogumienia.

Wielosezonowe opony w samochodzie

O tym, że ogumienie całoroczne zyskuje coraz większa popularność świadczą chociażby ogólnoświatowe badania prowadzone przez producentów oponiarskich. Według nich np. aż 68 proc. Francuzów ma założone w swoim samochodzie opony całoroczne. Taka sama sytuacja dotyczy 48 proc. Włochów, 28 proc. Niemców i 20 proc. Rumunów. A jak sytuacja przedstawia się w Polsce? Obecnie z wielosezonówek korzysta zaledwie 8 proc. kierowców.

Opony wielosezonowe to połączenie właściwości i cech opon letnich oraz zimowych. Stanowią one pewnego rodzaju kompromis i można na nich jeździć niezależnie od warunków atmosferycznych – przynajmniej tak zapewniają ich producenci. Opona wielosezonowa musi być przystosowana do poruszania się zarówno po drogach suchych, jak i mokrych, a nawet oblodzonych.

Najnowocześniejsze wielosezonowe opony do samochodów są w stanie w wielu kwestiach i zastosowaniach dorównać oponom sezonowym. To ogromny postęp technologiczny w ich przypadku, szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę niemal nierealne wymagania, jakie stawiane są przed takim ogumieniem. O ile opony zimowe mają zachowywać swoje przede wszystkim przy niskich temperaturach oraz w kiepskich warunkach pogodowych, a zadaniem letnich jest zapewnić świetną przyczepność w wysokich temperaturach oraz podczas deszczu, o tyle opony całoroczne muszą zagwarantować wszystkie te możliwości.

Krótka charakterystyka opon całorocznych

Całoroczne opony samochodowe posiadają inną budowę niż ich letnie oraz zimowe odpowiedniki. Podstawowe różnice dotyczą mieszanki gumowej oraz kształtu bieżnika. W przypadku gumy zakres temperaturowy jej pracy jest naprawdę duży. Materiał nie może się bowiem topić w sytuacji, w której ma kontakt z rozgrzanym asfaltem rozgrzanym o temperaturze co najmniej 30 stopni Celsjusza, a także nie może zbytnio twardnieć przy ujemnej temperaturze powietrza. Dużym wyzwaniem w przypadku opon wielosezonowych było również stworzenie odpowiedniego kształtu bieżnika. Ślad w nich musi mieć lamelki, aby skutecznie radzić sobie na śniegu, i jednocześnie sporą ilość gładkich klocków, aby lepić się do asfaltu w ciepłym sezonie letnim.

Argumenty za i przeciw oponom wielosezonowym

Opony całoroczne czy warto? Może się wydawać, że kupno wysokiej jakości opony całorocznej będzie lepszym wyborem niż inwestycja w sezonowe opony letnie i zimowe niższej klasy. Owszem, będzie to na pewno większy wydatek, jednak zakładając wielosezonówki oszczędzamy również czas związany z koniecznością sezonowej wymiany opon. Należy jednak pamiętać, że wszystko i tak sprowadza się do tego, w jaki sposób eksploatujemy samochód. Może okazać się bowiem, że kupno opon dedykowanych okaże się lepszym rozwiązaniem nawet wtedy, gdy całość będzie kosztowała więcej.

Kierowcy, którzy rocznie pokonują co najmniej 30 tysięcy kilometrów, głównie w trasie i preferując dość dynamiczny styl jazdy i nie oszczędzając przy tym auta w żadnych warunkach atmosferycznych, powinni zrezygnować z zakupu ogumienia całorocznego z prostego powodu – tego typu opony nie są w stanie zachować optymalnych właściwości w skrajnych warunkach oraz przy agresywnej jeździe. Co więcej, trwałość opon wielosezonowych określa się na około 50-60 tysięcy kilometrów, a więc wymiana byłaby konieczna średnio co dwa sezony, a to już spory wydatek.

Najlepsze opony całoroczne przy przebiegu 20 000 kilometrów rocznie wystarczą na około 3 lata użytkowania (przy trwałości do 60 000 kilometrów), dlatego też koszt zakupu dzielimy w tym przypadku na trzy, ponieważ nie dochodzą żadne dodatkowe koszty eksploatacji związane z wymianą, przechowywaniem itp. W rezultacie roczny koszt użytkowania ogumienia całorocznego wynosi w przybliżeniu około 440 złotych. Opony wielosezonowe 205x55r16 sprawdzą się na pewno u kierowców, którzy jeżdżą niewiele (rocznie maksymalnie 10 tysięcy kilometrów) i to głównie w mieście.

Jakie opony wielosezonowe kupić? Zapraszamy do przejrzenia oferty sklepu internetowego iParts.pl i kontaktu z naszymi ekspertami w dziedzinie ogumienia samochodowego. Na pewno znajdziemy optymalne rozwiązanie dla Twojego samochodu i preferowanego stylu jazdy!