Właściciele aut koncernu Toyota to ta grupa kierowców, która regularnie szuka odpowiedzi na pytanie o powód pojawienia się błędu DTC C1201. Błąd ten, co prawda, równie dobrze może pojawić się np. w Mercedesie, jednak to właśnie w Toyocie lub Lexusie są z nim największe problemy. Dlaczego?
Kody błędów niemal bez wyjątku niosą ze sobą informację o tym, że gdzieś w samochodzie doszło do awarii lub po prostu coś działa inaczej niż powinno. Nie zawsze jednak taki błąd oznacza, że auto nie nadaje się do dalszej eksploatacji. Choć może być to eksploatacja dość ryzykowna.
Na sam dźwięk słów „zawór EGR” jedni łapią się za głowę, drudzy za kieszeń. Posiadanie zaworu EGR stało się dla wielu kierowców powodem do ciągłych zmartwień i narzekań. A co mają powiedzieć ci, którzy oprócz samego zaworu, mają dodatkowo również chłodnicę EGR?
Błąd DTC P0400 jest kodem doskonale znanym niemal wszystkim posiadaczom aut marki Opel. Nawet bowiem jeśli sami się z nim nie zetknęli, z pewnością mogli o nim usłyszeć lub przeczytać na formach dla posiadaczy samochodów tej marki. Co oznacza ten błąd? Dlaczego nie zawsze winny musi być układ EGR?
Zdarzyło Wam się kiedyś natrafić na rozwiązanie, które powstało w dobrym celu, ale w praktyce okazało się jednym wielkim utrapieniem? Jeśli mieliście kiedykolwiek do czynienia z rozkodowanym radiem, to doskonale wiecie, o czym mówimy. Bo kod do radia to właśnie takie rozwiązanie, które miało chronić, a w rzeczywistości jedynie przeszkadza. Dlaczego?
Nieraz już porównywaliśmy nowoczesne samochody do promów kosmicznych. We współczesnych, naszpikowanych elektroniką autach, sterować możemy już praktycznie wszystkim, od jednostki napędowej, po światła. Sterować możemy nawet dźwiękiem wydobywającym się z rury wydechowej. Jak? Za pomocą tzw. aktywnego wydechu.
W nowoczesnych samochodach wyposażonych w zbiornik AdBlue występuje również cały system kontroli tego płynu, komunikujący kierowcy o aktualnej sytuacji oraz o tym, czego może spodziewać się w nieodległej przyszłości. Zapalona kontrolka AdBlue, czy też raczej komunikat o stanie płynu, jest jednym z kluczowych elementów tego systemu. Dlaczego?
Wielu kierowców wciąż uważa, że sprawdzenie lub też rozkodowanie numeru VIN zapewni im dostęp do wiedzy tajemnej na temat dowolnego samochodu. Czy przekonanie to ma jakiekolwiek uzasadnienie? Jakie są sposoby na jego rozkodowanie. Gdzie i w jaki sposób najlepiej jest sprawdzić numer VIN?
Jeśli wybieracie się w dłuższą, wakacyjną podróż z całą rodziną, będziecie potrzebowali sporo miejsca w swoim bagażniku. A co, jeśli pojemność bagażnika okaże się niewystarczająca? Zawsze możecie zdecydować się na zwiększenie jej za pomocą bagażnika dachowego typu „box”. Czy na pewno zawsze?
Sezon letni to sezon podróży i długich wyjazdów. To dobry moment na zastanowienie się nad złymi nawykami przewożenia w samochodzie wszystkiego w sposób daleki od bezpiecznego ideału. A jaki jest ten bezpieczny ideał? Jakie błędy najczęściej popełniamy i co możemy zrobić, aby ich uniknąć?
Podejrzane skrzypienie lub stukanie dobiegające spod samochodu to nie jest coś, nad czym powinniście przechodzić do porządku dziennego. Oczywiście, możecie je ignorować, głośniej podkręcić radio i czekać na to, co się stanie. Możecie też przy najbliższej okazji poszukać źródła tych dźwięków. Bo jeśli tego nie zrobicie, to „coś” stanie się z całą pewnością.
Pod maską Waszego auta coś dzwoni, szumi, skrzypi, czyli – ogólnie rzecz ujmując – hałasuje? Powodów może być całe mnóstwo. Bardzo ważne jest więc odnalezienie źródła hałasu. Jeszcze ważniejsze będzie jednak to, abyście sobie uświadomili, że bez względu na rodzaj dźwięku, w żadnym wypadku nie możecie go ignorować. Dlaczego?
O ile filtr oleju wymieniać po prostu musimy, a o wymianie filtra powietrza z reguły pamiętamy, o tyle całkiem często zdarza nam się zapomnieć zupełnie o filtrach paliwa. A kiedy zapomina się o wymianie filtrów paliwa, wówczas zaczynają się problemy. Jakie?
Awarię wentylatora chłodnicy nie zawsze łatwo zauważyć. Podczas pokonywania długiej trasy kierowca może w ogóle nie zdawać sobie sprawy z tego, że coś złego stało się z wentylatorem. Dlaczego? W jakich sytuacjach uszkodzenie wentylatora chłodnicy staje się widoczne i co może być powodem takiej awarii?
Kiedy nagle podczas jazdy samochodem wskaźnik temperatury zaczyna niebezpiecznie szybko zmierzać ku czerwonemu polu, reagować musicie natychmiast. W zależności od przyczyny przegrzewania się silnika, będziecie mieć różne możliwości dalszego postępowania. Dlatego kluczem zawsze pozostanie prawidłowa diagnoza. Jak ją postawić?
Określenie kodu, nazywanego również symbolem skrzyni biegów, ma szczególne znaczenie przy wymianie samej przekładni, jaki i poszczególnych jej elementów lub elementów współpracujących. Gdzie tego kodu szukać? Jak określić go w sposób prawidłowy i jak ustrzec się przed najczęściej przy tej okazji popełnianymi błędami?
Urwana śruba, obkręcona (obrobiona) śruba czy śruba zaspawana przez korozję, to codzienność warsztatów samochodowych. Nierzadko z takimi problemami stykają się też kierowcy samodzielnie zajmującymi się swoimi autami. W jaki sposób można sobie z taką sytuacją poradzić w warunkach garażowych?
Choć ogrzewanie postojowe nie jest wcale nowym wynalazkiem, jak zwykle musiało minąć trochę czasu, zanim kierowcy zaczęli się do niego przekonywać. A to, że zaczęli się przekonywać, widać po zainteresowaniu samym Webasto oraz sposobami na jego podłączenie.
Jednym ze sposobów, w jaki samochód może poinformować nas o trapiącym go problemie, są błędy DTC. Błędy te, odczytywane za pomocą komputera diagnostycznego, dostarczają informacji mogących pomóc w ustaleniu przyczyny awarii. Mogących, ale wcale nie jest to regułą. Dlaczego?
Kiedy uszczelka pod głowicą silnika zużyje się w sposób naturalny lub ulegnie uszkodzeniu, pozostaje jedynie jej wymiana. Jednym z ważnych elementów tej wymiany jest dopasowanie nowej uszczelki. Dlaczego ten właśnie aspekt jest tak istotny? Czym należy się kierować przy wyborze nowej uszczelki pod głowicę?