Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Oleje do skrzyń automatycznych

Oleje do skrzyń automatycznych RAVENOL RAVENOL
Oleje do skrzyń automatycznych MOTUL MOTUL
Oleje do skrzyń automatycznych FEBI BILSTEIN FEBI BILSTEIN
Oleje do skrzyń automatycznych CASTROL CASTROL
Oleje do skrzyń automatycznych MOBIL MOBIL
Oleje do skrzyń automatycznych SCT GERMANY SCT GERMANY
Oleje do skrzyń automatycznych CHEMPIOIL CHEMPIOIL
Oleje do skrzyń automatycznych ELF ELF
Oleje do skrzyń automatycznych GULF GULF
Oleje do skrzyń automatycznych MPM MPM
Oleje do skrzyń automatycznych ORLEN ORLEN
Oleje do skrzyń automatycznych VALVOLINE VALVOLINE
Oleje do skrzyń automatycznych LIQUI MOLY LIQUI MOLY
Oleje do skrzyń automatycznych FUCHS FUCHS
Oleje do skrzyń automatycznych K2 K2
Oleje do skrzyń automatycznych SWAG SWAG
Oleje do skrzyń automatycznych FANFARO FANFARO
Oleje do skrzyń automatycznych MILLERS MILLERS
Oleje do skrzyń automatycznych BIZOL BIZOL
Oleje do skrzyń automatycznych ENEOS ENEOS
Oleje do skrzyń automatycznych HYUNDAI HYUNDAI
Oleje do skrzyń automatycznych LOTOS LOTOS
Oleje do skrzyń automatycznych PETRONAS PETRONAS
Oleje do skrzyń automatycznych SPECOL SPECOL
Oleje do skrzyń automatycznych TEXACO TEXACO
Oleje do skrzyń automatycznych TOTAL TOTAL
Oleje do skrzyń automatycznych ZF ZF

290 produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
RAVENOL
0 (0)
Kod produktu:
1211103-004-01-999
niedostępny
0 (0)
Producent części:
RAVENOL
Kod:
1211103-004-01-999
Jednostka:
szt
Olej:  Olej syntetyczny
Rodzaj połączenia:  Kanister
Pojemność [litr]:  4
Do 100 dni na zwrot
399,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
LIQUI MOLY
3.0 (1)
Kod produktu:
1058
niedostępny
3.0 (1)
Producent części:
LIQUI MOLY
Kod:
1058
Jednostka:
szt
Pojemność [litr]:  20
Rodzaj połączenia:  Kanister
Dopuszczenie przez producenta:  Allison C4
Dopuszczenie przez producenta:  Dexron III G
Dopuszczenie przez producenta:  Ford Mercon
Dopuszczenie przez producenta:  ZF TE-ML 03D
Dopuszczenie przez producenta:  ZF TE-ML 04D
Dopuszczenie przez producenta:  ZF TE-ML 14A
Dopuszczenie przez producenta:  ZF TE-ML 17C
Dopuszczenie przez producenta:  ZF ZF004928
Zalecenie producenta oleju:  Caterpillar TO-2
Zalecenie producenta oleju:  MAN 339 Typ L1
Zalecenie producenta oleju:  MAN 339 Typ V1
Zalecenie producenta oleju:  MAN 339 Typ Z1
Zalecenie producenta oleju:  MB 236.1
Do 100 dni na zwrot
440,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
RAVENOL
0 (0)
Kod produktu:
1211119-010-01-999
niedostępny
0 (0)
Producent części:
RAVENOL
Kod:
1211119-010-01-999
Jednostka:
szt
Olej:  Olej syntetyczny
Rodzaj połączenia:  Kanister
Pojemność [litr]:  10
Do 100 dni na zwrot
500,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
RAVENOL
0 (0)
Kod produktu:
1211109-010-01-999
niedostępny
0 (0)
Producent części:
RAVENOL
Kod:
1211109-010-01-999
Jednostka:
szt
Olej:  Olej syntetyczny
Rodzaj połączenia:  Kanister
Pojemność [litr]:  10
Do 100 dni na zwrot
503,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
RAVENOL
0 (0)
Kod produktu:
1211125-010-01-999
niedostępny
0 (0)
Producent części:
RAVENOL
Kod:
1211125-010-01-999
Jednostka:
szt
Olej:  Olej syntetyczny
Rodzaj połączenia:  Kanister
Pojemność [litr]:  10
Do 100 dni na zwrot
510,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
RAVENOL
0 (0)
Kod produktu:
1212101-010-01-999
niedostępny
0 (0)
Producent części:
RAVENOL
Kod:
1212101-010-01-999
Jednostka:
szt
Olej:  Olej syntetyczny
Rodzaj połączenia:  Kanister
Pojemność [litr]:  10
Do 100 dni na zwrot
518,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
RAVENOL
0 (0)
Kod produktu:
1212105-010-01-999
niedostępny
0 (0)
Producent części:
RAVENOL
Kod:
1212105-010-01-999
Jednostka:
szt
Olej:  Olej syntetyczny
Rodzaj połączenia:  Kanister
Pojemność [litr]:  10
Do 100 dni na zwrot
518,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
RAVENOL
0 (0)
Kod produktu:
1211121-010-01-999
niedostępny
0 (0)
Producent części:
RAVENOL
Kod:
1211121-010-01-999
Jednostka:
szt
Olej:  Olej syntetyczny
Rodzaj połączenia:  Kanister
Pojemność [litr]:  10
Do 100 dni na zwrot
520,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
RAVENOL
0 (0)
Kod produktu:
1211117-010-01-999
niedostępny
0 (0)
Producent części:
RAVENOL
Kod:
1211117-010-01-999
Jednostka:
szt
Olej:  Olej syntetyczny
Rodzaj połączenia:  Kanister
Pojemność [litr]:  10
Do 100 dni na zwrot
528,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
RAVENOL
0 (0)
Kod produktu:
1211118-010-01-999
niedostępny
0 (0)
Producent części:
RAVENOL
Kod:
1211118-010-01-999
Jednostka:
szt
Olej:  Olej syntetyczny
Rodzaj połączenia:  Kanister
Pojemność [litr]:  10
Do 100 dni na zwrot
529,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
RAVENOL
0 (0)
Kod produktu:
1211122-010-01-999
niedostępny
0 (0)
Producent części:
RAVENOL
Kod:
1211122-010-01-999
Jednostka:
szt
Olej:  Olej syntetyczny
Rodzaj połączenia:  Kanister
Pojemność [litr]:  10
Do 100 dni na zwrot
542,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
RAVENOL
0 (0)
Kod produktu:
1211113-010-01-999
niedostępny
0 (0)
Producent części:
RAVENOL
Kod:
1211113-010-01-999
Jednostka:
szt
Olej:  Olej syntetyczny
Rodzaj połączenia:  Kanister
Pojemność [litr]:  10
Do 100 dni na zwrot
549,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
RAVENOL
0 (0)
Kod produktu:
1221105-010-01-999
niedostępny
0 (0)
Producent części:
RAVENOL
Kod:
1221105-010-01-999
Jednostka:
szt
Olej:  Olej syntetyczny
Rodzaj połączenia:  Kanister
Pojemność [litr]:  10
Do 100 dni na zwrot
675,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
RAVENOL
0 (0)
Kod produktu:
1222101
niedostępny
0 (0)
Producent części:
RAVENOL
Kod:
1222101
Jednostka:
szt
Olej:  Olej półsyntetyczny
Klasa lepkości SAE:  SAE 75W-90
Specyfikacja:  API: GL-4
Specyfikacja:  Ford M2C175-A
Specyfikacja:  VW G 50
Do 100 dni na zwrot
685,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
RAVENOL
0 (0)
Kod produktu:
1211126-010-01-999
niedostępny
0 (0)
Producent części:
RAVENOL
Kod:
1211126-010-01-999
Jednostka:
szt
Olej:  Olej syntetyczny
Rodzaj połączenia:  Kanister
Pojemność [litr]:  10
Do 100 dni na zwrot
743,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
RAVENOL
0 (0)
Kod produktu:
1211128-010-01-999
niedostępny
0 (0)
Producent części:
RAVENOL
Kod:
1211128-010-01-999
Jednostka:
szt
Olej:  Olej syntetyczny
Rodzaj połączenia:  Kanister
Pojemność [litr]:  10
Do 100 dni na zwrot
1031,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
MOTUL
5.0 (1)
Kod produktu:
106743
niedostępny
5.0 (1)
Producent części:
MOTUL
Kod:
106743
Jednostka:
szt
Pojemność [litr]:  20
Rodzaj połączenia:  Kanister
Dopuszczenie przez producenta:  MB-Freigabe 236.15
Do 100 dni na zwrot
1287,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
LIQUI MOLY
3.0 (1)
Kod produktu:
1246
niedostępny
3.0 (1)
Producent części:
LIQUI MOLY
Kod:
1246
Jednostka:
szt
Pojemność [litr]:  60
Rodzaj połączenia:  Beczka
Dopuszczenie przez producenta:  Allison C4
Dopuszczenie przez producenta:  Dexron III G
Dopuszczenie przez producenta:  Ford Mercon
Dopuszczenie przez producenta:  ZF TE-ML 03D
Dopuszczenie przez producenta:  ZF TE-ML 04D
Dopuszczenie przez producenta:  ZF TE-ML 14A
Dopuszczenie przez producenta:  ZF TE-ML 17C
Dopuszczenie przez producenta:  ZF ZF004928
Zalecenie producenta oleju:  Caterpillar TO-2
Zalecenie producenta oleju:  MAN 339 Typ L1
Zalecenie producenta oleju:  MAN 339 Typ V1
Zalecenie producenta oleju:  MAN 339 Typ Z1
Zalecenie producenta oleju:  MB 236.1
Do 100 dni na zwrot
1587,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
RAVENOL
0 (0)
Kod produktu:
1222101-060-01-999
niedostępny
0 (0)
Producent części:
RAVENOL
Kod:
1222101-060-01-999
Jednostka:
szt
Olej:  Olej półsyntetyczny
Klasa lepkości SAE:  SAE 75W-90
Rodzaj połączenia:  Beczka
Pojemność [litr]:  60
Specyfikacja:  API: GL-4
Specyfikacja:  Ford M2C175-A
Specyfikacja:  VW G 50
Do 100 dni na zwrot
1921,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
LIQUI MOLY
3.0 (1)
Kod produktu:
1245
niedostępny
3.0 (1)
Producent części:
LIQUI MOLY
Kod:
1245
Jednostka:
szt
Pojemność [litr]:  205
Rodzaj połączenia:  Beczka
Dopuszczenie przez producenta:  Allison C4
Dopuszczenie przez producenta:  Dexron III G
Dopuszczenie przez producenta:  Ford Mercon
Dopuszczenie przez producenta:  ZF TE-ML 03D
Dopuszczenie przez producenta:  ZF TE-ML 04D
Dopuszczenie przez producenta:  ZF TE-ML 14A
Dopuszczenie przez producenta:  ZF TE-ML 17C
Dopuszczenie przez producenta:  ZF ZF004928
Zalecenie producenta oleju:  Caterpillar TO-2
Zalecenie producenta oleju:  MAN 339 Typ L1
Zalecenie producenta oleju:  MAN 339 Typ V1
Zalecenie producenta oleju:  MAN 339 Typ Z1
Zalecenie producenta oleju:  MB 236.1
Do 100 dni na zwrot
4117,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny

Olej automatycznej skrzyni biegów

W około 90 proc. przypadków główną przyczyną awarii automatycznych przekładni nie są wady konstrukcyjne mechanizmu, lecz nieprawidłowa eksploatacja lub serwisowanie skrzyni biegów. Równie częstą przyczyną awarii w tego typu przekładniach jest ich przegrzanie spowodowane zastosowaniem niewłaściwego oleju do automatycznej skrzyni biegów. Należy pamiętać o tym, że po ok. 5 tys. km przebiegu słabej jakości oleje przekładniowe tracą do ok. 35 proc. swoich właściwości (m.in. gorsza lepkość). Jest to tak zwany efekt starzenia się oleju. Tylko dobry olej do automatycznej skrzyni biegów, odpowiednio serwisowany, jest w stanie uchronić przekładnię samochodową przed uszkodzeniem.

Automatyczna skrzynia w samochodzie

Pierwsze automatyczne przekładnie pojawiły się w seryjnej produkcji w latach 1948-1955 (m.in. Pontiac). Kolebką tego typu rozwiązań są Stany Zjednoczone, których rynek motoryzacyjny został szybko zdominowany przez automatyczne skrzynie biegów, a zdecydowana większość sprzedawanych tam samochodów posiada układ napędowy oparty na zautomatyzowanych rozwiązaniach przekładniowych. W Europie automaty po raz pierwszy pojawiły się latach 1950-1960 głównie za sprawą koncernów Rolls-Royce oraz Daimler-Benz. Od tego czasu automatyczne przekładnie szybko ewoluowały, zyskując nie tylko pod względem konstrukcyjnym, ale również jakościowym. Podobną drogę, siłą rzeczy, przebyły płyny eksploatacyjne do samochodu, w tym głównie olej przekładniowy, który musiał sprostać coraz większym wymaganiom pracy skrzyni biegów.

Obecnie automatyczna skrzynia biegów zaliczana jest do najbardziej skomplikowanych i kosztownych mechanizmów montowanych we współczesnych samochodach. Automat uważany jest także za jeden z najtrudniejszych do naprawy podzespołów. Ze względu na potencjalne koszty napraw warto więc zapewnić skrzyni optymalne warunki pracy, co przełoży się na jej długie, bezawaryjne działanie. Nie wystarczy jednak zachowanie właściwej techniki jazdy (m.in. unikania przeciążeń czy przegrzania skrzyni). Kluczową kwestią jest odpowiedni olej do automatycznej skrzyni biegów.

Płyn przekładniowy do automatów

Kiedy wymieniać i jaki olej do automatycznej skrzyni biegów? Według zaleceń większości producentów pierwsza wymiana płynu przekładniowego powinna mieć miejsce po przejechaniu od 60 do 100 tys. km od momentu wyprodukowania pojazdu, a kolejne co ok. 30 tys. km.

Lepsze syntetyczne oleje ATF (ang. Automatic Transmission Fluid) przeznaczone do przekładni automatycznych charakteryzują się m.in.:

  • lepszą stabilnością w niskich i wysokich temperaturach
  • skutecznością działania, zapewniając bezawaryjną pracę przekładni
  • poprawiają komfort zmiany przełożeń
  • redukują temperatury pracy przekładni o ok. 15 stopni Celsjusza
  • zwiększają wytrzymałość elementów współpracujących na ścieranie
  • wydłużają okresy między serwisowe

Oleje przekładniowe do automatycznej skrzyni biegów różnią się między sobą zarówno składem, jak i właściwościami smarnymi w zależności od rodzaju konstrukcji skrzyni, do której są przeznaczone (np. tradycyjne  hydrokinetyczne czy przekładnie dwusprzęgłowe). Ze względu na złożoność tego typu konstrukcji zmieniają się także wymogi co do stosowanego oleju. Dobry olej do automatycznej skrzyni biegów dwusprzęgłowej powinien charakteryzować się przede wszystkim:

  • stabilnością termiczną i oksydacyjną
  • dobrymi własnościami płynięcia w niskich temperaturach
  • możliwościami redukcji temperatury
  • skutecznością redukcji tarcia
  • wysoką odpornością na duże naciski
  • wydajną redukcją zużycia złuszczeniowego (tzw. anti-pitting)
  • wysoką odpornością na ścinanie (stała lepkość przez całą żywotność oleju)
  • dobrą kompatybilnością z uszczelnieniami

Dobry olej do automatycznej skrzyni biegów

Kluczowa jest jakość oleju przekładniowego. Żle dobrany jest w stanie dokonać wielu kosztownych szkód. Niewłaściwy olej do automatycznej skrzyni biegów zakłóca pracę całego mechanizmu, powodując m.in. trudności ze sterowaniem zmianą biegów, a także negatywnie wpływając na uszczelki przekładni.

Nigdy nie warto oszczędzać na oleju smarującym, zwłaszcza w przypadku przekładni automatycznych. Oszczędności wynikające z wyboru tańszego oleju są naprawdę niewielkie, a konsekwencje mogą być nieporównywalnie bardziej kosztowne, łącznie z koniecznością wymiany skrzyni biegów. Tak dla zobrazowania sytuacji - nowa przekładnia to najczęściej wydatek nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Oleje do automatycznych skrzyni biegów należy przede wszystkim dobierać zgodnie z zaleceniami producenta przekładni, a nie według wskazówek wytwórcy samochodu. Ważne jest, aby wymiana środka smarnego odbywała się podczas pracy jednostki napędowej, ponieważ w momencie pracy silnika olej jest w całości wymieniany, a nie jedynie w jego części. Niewymieniony płyn przekładniowy może stać się przyczyną wielu problemów.

Zapraszamy do iParts.pl po wysokiej jakości płyny eksploatacyjne do samochodu. Nasza cena oleju do skrzyni biegów automatycznej jest jedną z najniższych na polskim rynku!

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze