Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | WCT-069 |
APEC | BCY1153 |
ASHIKA | 6706630 |
ATE | 24321717223 |
BENDIX | 214574B |
BLUEPRINT | ADT34444 |
BORG BECK | BBW1855 |
BORG BECK | BBW1875 |
BOSCH | 0 986 475 882 |
BOSCH | 0 986 AB8 000 |
BOSCH | F 026 A02 335 |
BOSCH | F 026 A09 705 |
BRAKE ENG | WC1155BE |
BREMBO | A12352 |
BREMBO | A12704 |
CAR | 3389 |
CAR | 4871 |
CIFAM | 101895 |
DAIHA | 47550-B1010 |
DAIHA | 47550-B1010-000 |
DELPHI | LW90065 |
DELPHI | LW90073 |
FERODO | FHW4114 |
FERODO | FHW4517 |
FIRST LINE | FBW1855 |
FRITECH | CF846 |
FTE | R17063.2.1 |
HBJAKOPART | J3242063 |
HBJAKOPART | J3246001 |
HELLA | 8AW 355 530-441 |
JAPANPAR | CS630 |
JURID | 214574J |
LPR | 4081 |
LPR | 4859 |
METELLI | 040895 |
METZGER | 101895 |
MGA | C1966 |
NIPPARTS | J3242063 |
NK | 804560 |
OPTIMAL | RZ-4150 |
PAGID | 72349 |
PBR | JB9558 |
QUINTON HA | BWC3789 |
REMSA | C151753 |
ROADHOUS | 1517.53 |
SEIKEN | SWT835 |
SUBAR | 47550B1010 |
TEXTAR | 34008500 |
TOYOT | 47550-02120 |
TOYOT | 47550-52011 |
TOYOT | 47550-B1010 |
TRISCAN | 813013041 |
TRUSTING | CF788 |
TRUSTING | CF846 |
VALEO | 400603 |
WOKING | C1517.53 |
DAIHATSU
|
SUBARU
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.