Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
BMW to jedna z najlepiej znanych marek motoryzacyjnych na świecie, a seria 5 to jedna z najchętniej kupowanych serii samochodów klasy premium, zaliczanych do autosegmentu E. Popularność tę widać zarówno w liczbie sprzedanych egzemplarzy (ponad 8 milionów), jaki i w liczbie przyznanych BMW 5 tytułów, nagród i wyróżnień. Co ciekawe, nagrody i wyróżnienia otrzymywały nie tylko kolejne modele tej serii, ale nawet dedykowane im poszczególne podzespoły. Tak było między innymi z silnikami ...
Powiązania: