Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTOFREN S | D4656 |
BUDWEG | 204102 |
BUDWEG | C |
ERT | 400745 |
FRENKIT | 241001 |
SEAT | 1J0615423A |
SEAT | 1J0615423B |
TRIALLI | RCF185161 |
TRISCAN | 8170 204101 |
TRISCAN | 8170 204102 |
TRISCAN | 8170204101 |
TRISCAN | 8170204102 |
TRW | SJ1236 |
VW | 1J0615423A |
VW | 1J0615423B |
VW | 1J0698671 |
ALFA ROMEO
|
AUDI
|
CHEVROLET
|
CITROËN
|
FIAT
|
NISSAN
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
SAAB
|
SEAT
|
SKODA
|
TOYOTA
|
VAUXHALL
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.