Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 42826 |
A.B.S. | 42826X |
APEC | BCY1168 |
ATE | 03.3217-3512.3 |
ATE | 27320007263 |
BEDFO | 5 50 143 |
BEDFO | 90443259 |
BENDIX | 212170B |
BLUEPRINT | ADG04423 |
BORG BECK | BBW1298 |
BOSCH | 986475032 |
BOSCH | F 026 A02 469 |
BRAKE ENG | WC1274BE |
BREMBO | A12155 |
BREMBO | A12699 |
CAR | 3545 |
CHEVR | 90235420 |
DAEWOO | 90235420 |
DELPHI | LW50003 |
FEBI | 05175 |
FERODO | FHW4289 |
FERODO | FHY021 |
FIRST LINE | FBW1298 |
FTE | R17028.7.1 |
FTE | R17028B1 |
FTE | R17028C1 |
GM | 90235420 |
HBJAKOPART | J3230903 |
HELLA | 8AW 355 531-801 |
HELLAPAGID | 8AW 355 531-801 |
JURID | 212170J |
LPR | 4245 |
MAG | 360219230060 |
MAPCO | 2770 |
METELLI | 04-0300 |
METZGER | 101300 |
MEYLE | 614 055 0003 |
MGA | C1513 |
NK | 803628 |
OPEL | 24407364 |
OPEL | 5 50 008 |
OPEL | 5 50 143 |
OPEL | 550 140 |
OPEL | 550135 |
OPEL | 90009592 |
OPEL | 90374075 |
OPEL | 90443259 |
PAGID | 72083 |
PBR | JB3171 |
PEX | 117100 |
QUINTON HA | BWC3410 |
QUINTON HA | RF17005 |
REMSA | C151716 |
SWAG | 40905175 |
TEXTAR | 34006000 |
TEXTAR | 34124200 |
TRISCAN | 813024031 |
TRUSTING | CF009 |
TRW | 32967235 |
VALEO | 350751 |
VAUXH | 24407364 |
VAUXH | 5 50 008 |
VAUXH | 5 50 143 |
VAUXH | 90009592 |
VAUXH | 90235420 |
VAUXH | 90374075 |
VAUXH | 90443259 |
DAEWOO
|
FSO
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.