Szukaj pojęcia lub terminu
Filtr cząstek stałych (DPF) montowany jest tylko w samochodach posiadających silnik wysokoprężny, czyli diesla. Montowany na układzie wydechowym, wyłapuje gazy spalinowe, różnego rodzaju cząstki sadzy i popiołu, dzięki czemu zostaje wyeliminowany czarny dym, który jest znany z samochodów napędzanych olejem napędowym.
Filtr przystosowany do zwiększonych wymagań, często wykorzystywany w trudnym terenie gdzie spotkać się można z dużą ilością kurzu, niską temperaturą, lub wtedy, gdy silnik narażony jest na duże obciążenia, m.in w wyścigach samochodowych. Często wykorzystywany do jazdy offroadowej lub szutrowych wyścigów samochodowych czy nawet zwykłej częstej jazdy samochodem po zakorkowanym mieście.
Filtr dokładnego oczyszczania znajduje się za pompą podającą paliwo i pracuje pod dużym ciśnieniem. Ma za zadanie zatrzymanie jak największej ilości nieczystości, aby nie dostały się do układu paliwowego. Najczęściej stosuje się go w nowych systemach paliwowych wymagających pod względem czystości paliwa, m.in. common rail.
Filtr służący do oczyszczania powietrza, dostarczanego do tylnej części przestrzeni pasażerskiej w samochodzie. Zasada działania tego filtra jest identyczna jak filtra kabinowego służącego do oczyszczania powietrza z kurzu i zanieczyszczeń.
Rodzaj filtra wykorzystywanego w pojazdach z pneumatycznym wspomaganiem. Służy do osuszania powietrza w całym układzie ciśnienia.
Typ filtra, który został skonstruowany w taki sposób, aby mógł wytrzymać większe obciążenia i przez dłuższy czas spełniał swoją rolę bez zakłóceń. Dzięki temu silnik samochodu nie jest narażony na drobne nieczystości, które mogą być przepuszczane przez zwykły filtr.
Filtr paliwa z dodatkową grzałką, zapewniający w zimie łatwiejszy rozruch silnika napędzanego olejem napędowym. Dzięki podgrzewaczowi paliwo jest nagrzewane, przez co parafina w nim zawarta staje się rzadsza i ułatwia to odpalenie zimnego silnika.
Filtr przeciwpyłkowy, potocznie zwanym jest także filtrem kabinowym. Jego zadaniem jest filtrowanie powietrza wpadającego do wnętrza samochodu, oraz zatrzymywanie wszelkich nieczystości jakie mogą zostać wciągnięte przez wentylator nawiewu kabinowego.
Główne zastosowanie to pneumatyczne układy hamulcowe, gdzie zadaniem tego filtra jest ochrona całego układu przed zanieczyszczeniami. Taki typ filtra stosuje się na przewodzie hamulcowym zasilającym, w przypadku gdy standardowe filtry nie są zintegrowane w złączach między pojazdem silnikowym, a m.in naczepą.
Wśród filtrów przykręcanych, najczęściej można spotkać filtry olejowe, które przykręcane są do podstawy filtra lub chłodniczki olejowej. Ten typ filtrów jest jednym z prostszych do wymiany, ponieważ wystarczy odkręcić zużyty filtr i przykręcić nowy, pamiętając oczywiście o mocy dokręcenia, aby nie zruszyć uczelki.