Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Cechy części

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

Indeks prędkości opony Y

Indeks prędkości jest to maksymalna prędkość, z jaką można poruszać samochodem się na danej oponie. Jest on wyznaczany w kilometrach na godzinę w procesie testów laboratoryjnych. Opona jest wówczas dociskana do bębna o dużej średnicy, który porusza się z zadaną prędkością. Wartość, przy której ogumienie osiąga graniczną wytrzymałość, jest uznawana za indeks prędkości danego modelu opony.

Indeks prędkości opony Z

Indeks prędkości określa maksymalną, dopuszczalną prędkość, z jaką samochód może się poruszać na danej oponie. Wybór opon z indeksem prędkości i nośności zgodnym z wytycznymi producenta pojazdu jest kluczowy dla zapewnienia jak najlepszej trakcji oraz bezpieczeństwa jazdy. Wartości te są określane na podstawie mocy i masy auta oraz innych istotnych parametrów.

Przejdź do naszego sklepu z częściami samochodowymi iParts.pl
Przejdź do sklepu

Indeks prędkości opony ZR

Indeks prędkości to inaczej również Speed Index lub utworzonym od niego skrótem SI. Indeks mówi o maksymalnej prędkości, z jaką można poruszać się na danej oponie. Aby jeździć bezpiecznie i komfortowo indeks prędkości użytkowanych opon nie powinien być mniejszy od homologowanego o więcej niż jeden stopień. Dla indeksu z oznaczeniem ZR maksymalna prędkość dla opon wynosi powyżej 240 km/h.

Jednorurowy system tłumienia drgań zawieszenia

System jednorurowy Upside Down zastosowany jest w amortyzatorach gazowych, gdzie cała reakcja na tłumienie odbywa się wewnątrz jednej rury za pomocą sprężonego gazu i oddzielonego tłokiem swobodnym – oleju. Poprzez takie zastosowanie amortyzator mniej się nagrzewa podczas pracy.

KE-Jetronic

Układ KE-Jetronic jest następcą układu K-Jetronic. Dzięki wprowadzeniu elektroniki, został bardziej udoskonalony w celu ulepszenia doboru mieszanki. Modernizacja pozwoliła na szybsze i dokładniejsze dawkowanie całej mieszanki paliwowej.

Kierunkowskaz

Kierunkowskazy to lampy obrysowe, których podstawową funkcją jest informowanie innych uczestników ruchu (zarówno innych kierowców, jak i pieszych) o zamiarach kierowcy samochodu względem zmiany kierunku ruchu. Kierunkowskazy montowane są zarówno w segmencie lamp przednich, jak i lamp tylnych. W przypadku kierunkowskazów podstawowym źródłem światła są tradycyjne żarówki i niskiej mocy.

K-Jetronic

K-Jetronic to rodzaj układu zasilania silnika. Mechaniczny wtryskowy układ dawkuje ilość paliwa poprzez ruch tłoka sterującego. Poprzez pracę tłoka odsłaniane są szczeliny, którymi przedostaje się paliwo do wtryskiwaczy. Na tłok oddziałują dwie siły, jedna to ciśnienie paliwa, a drugie to napór powietrza zasysanego do silnika.

Klasa efektywności paliwa A

Opory powstające podczas pracy opony mają wymierny wpływ na poziom zużycia paliwa w samochodzie, a tym samym na emisję CO2 do atmosfery. Nawet do 20% całkowitego zużycia paliwa pojazdu zależy od ogumienia. Opony o klasie efektywności paliwowej A cechują się współczynnikiem oporów toczenia mniejszym od 6,5 kg/t.

Klasa efektywności paliwa B

Informacje odnośnie oporów toczenia znajdują się na etykiecie informacyjnej opony, w polu dotyczącym jej efektywności paliwowej. Od 2012 roku tego typu etykieta jest obowiązkowym elementem ogumienia, które trafia na rynek. Samochód wyposażony w opony o klasie efektywności paliwowej B zużyje około 0,1 l/100km paliwa mniej, niż gdyby poruszał się na oponach niższej klasy C.

Klasa efektywności paliwa C

Każda aktualnie obowiązująca klasa energetyczna oznacza przybliżone różnice w zużyciu paliwa na poziomie niecałej 0,1 litra na 100 km. Klasa efektywności paliwowej C charakteryzuje się współczynnikiem oporów toczenia (kg/t) na poziomie większym niż 7,7 i mniejszym niż 9,0. Im większe opory toczenia generuje opona, tym mniejsza będzie jej efektywność paliwowa.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze