Samochód osobowy typu minivan produkowany od 2010 roku. Uplasował się w klasie miejskich minivanów segmentu B i K. Verso-S to de facto druga generacja Toyoty Ractis, a także następca modelu Yaris Verso. Kiedy model Verso-S debiutował na rynku był wówczas najkrótszym autem typu MPV w Europie.
Toyota Verso-S nie bez powodu posiada w swojej nazwie literę "S". Oznacza to hasło "Small, Smart and Spacious", czyli "Mały, mądrze pomyślany i przestronny". Przedstawiciele japońskiej marki postanowili tym razem bardziej zaufać swoim projektantom, pozwalając im na nieco więcej swobody. W rezultacie Toyota Verso-S może nie jest estetycznym cudem, ale w końcu oddaliła od Toyoty przypięte miano producenta aut nudnych i pospolitych. Nadwozie modelu wygląda całkiem zgrabnie i nie brak mu charakterystycznych detali. Reflektory są wysoko umieszczone i ciekawie wystylizowane, na drzwiach bocznych są widoczne wyraźne przetłoczenia, a tylne lampy zachodzą daleko na boki – a to wszystko w dobrym smaku, co cieszy oko użytkownika.
Wnętrze modelu Verso-S prezentuje się o wiele lepiej. W niewielkim nadwoziu projektantom udało się całkiem nieźle wygospodarować wnętrze, które okazuje się zaskakująco obszerne. Miejsca w obu rzędach siedzeń jest naprawdę sporo, a rodzinne wykorzystanie pojazdu ułatwia pojemny bagażnik. Zaskakuje także funkcjonalność wnętrza – w środku umieszczono sporą ilość różnego rodzaju schowków i skrytek, a przedział bagażowy zaopatrzono w podwójną podłogę, która po bardzo łatwym złożeniu nie pozostawia żadnych nierówności. Prowadzący nie powinien mieć powodów do narzekania. Wygodny, odpowiednio wyprofilowany i obszerny fotel jest wysoko umieszczony, co pozwala cieszyć się z doskonałej widoczności. Deska rozdzielcza jest czytelna, a prowadzenie pojazdu ułatwia wysoka ergonomia obsługi. Solidnie zestrojone zawieszenie pozwala skutecznie pokonywać zakręty i dość dobrze spisuje się w chłonięciu wszelkich nierówności na drodze. Całkiem dobrze prezentuje się także dopracowany układ kierowniczy wspierany przez ESP, co skutecznie niweluje utratę przyczepności. Wyposażenie seryjne stoi na wysokim poziomie. W standardzie znalazły się kurtyny powietrzne, poduszka kolanowa dla kierowcy, porty USB i AUX, a także system audio CD/MP3 z czterema głośnikami. Za plus uznać można także multum dodatków.
Verso-S to samochód niezwykle dopracowany. Całość modelu prezentuje się bardzo korzystnie. Nabywców odstraszyć mogą niestety dość wygórowane ceny pojazdu, co zaskoczyło nawet miłośników japońskiej marki.
Zalety:
Wady: