Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "3"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Toyota SUPRA (_A8_) (1993.05 - 2002.07)

Informacje o sportowej Toyocie Supra

Sportowy samochód osobowy produkowany był przez koncern Toyota w latach 1978-2002. Do napędu używano wyłącznie benzynowych silników R6, także z turbodoładowaniem. Moc przenoszona była na oś tylną.

Czwarta, najbardziej popularna i znana generacja Supry zagościła na rynku samochodowym w grudniu 1992 roku. Z fabryki wyjechało wówczas tylko 20 egzemplarzy przedprodukcyjnych. Rok później ruszyła seryjna produkcja. Nowa Supra otrzymała zupełnie nowe, przestylizowane, bardziej opływowe nadwodzie typu hatchback i coupĂ©. Powiększono także paletę silników o dwie jednostki napędowe – R6 3.0 2JZ-GE o mocy 223 KM i R6 3.0 2JZ-GTE o mocy 280 KM.

Toyota Supra to przede wszystkim niebywałe przyśpieszenie. Wersja turbo przygotowana ściśle na eksport wyposażona była w jeszcze mocniejszy silnik generujący 324 KM. W teście przeprowadzonym przez magazyn Car and Driver, Supra osiągnęła czas przyśpieszenia 0-96 km/h równy 4.6 s oraz czasie przejazdu ¼ mili w 13.1 sekundy. Prędkość końcowa wyniosła 175 km/h.

Wersja turbo była bardzo popularna. Posiadała duże hamulce z zaciskami 4 tłoczkowymi z przodu, 2 tłoczkowymi z tyłu. Oprócz tego Supra Turbo charakteryzowała się chłodnicą dyferencjału, aktywnym spoilerem, a z zewnątrz wlotem powietrza na masce silnika. Turbiny miały ceramiczne wałki wydechowe i wałek dolotowy o nieco mniejszym skoku.

Zdecydowano się na układ twin-turbo, który pracował w trybie sekwencyjnym. Pierwsza turbosprężarka tłoczyła powietrze przy niskich prędkościach obrotowych silnika, a druga, co oczywiste, przy wyższych. Takie rozwiązanie pozwalało na zredukowanie zjawiska tzw. turbodziury. Czwarta generacja Supry otrzymała także 6-biegową manualną skrzynię biegów. W ofercie nadal dostępne były jednak 4-biegowe automaty i 5-biegówki ręczne. Tylna oś otrzymała nowy dyferencjał typu Torsen.

Eksportu czwartej generacji Supry zaprzestano w 1998 roku. Ze względu na spadek zainteresowania na rynku, produkcję samochodu zatrzymano cztery lata później.

Zalety:

  • Szybkość
  • Ciekawy design

Wady:

  • Duże spalanie
  • Wysokie ceny części oryginalnych

Inne modele Toyoty Supra:

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze