Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 644032 |
ATE | 24.3541-1766.5 |
ATE | 24354117665 |
AUTOFREN S | D4345 |
BENDIX | 204001936 |
BENDIX | 721046B |
BUDWEG | 205473 |
ERT | 400213 |
FRENKIT | 254019 |
NISSA | 41001-00QAG |
OJD | 1140023 |
PEUGE | 443922 |
RENAU | 7701205529 |
RENAU | 7701205626 |
RENAU | 7701206001 |
RENAU | 7701207787 |
RENAU | 7701208016 |
TRISCAN | 8170 205473 |
TRISCAN | 8170205473 |
CITROËN
|
NISSAN
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.