Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTOFREN S | D4468 |
BOSCH | 0 986 134 244 |
BOSCH | 986134244 |
BUDWEG | 203843 |
BUDWEG | 203845 |
CITRO | 4401.Q2 |
ERT | 400454 |
FRENKIT | 238022 |
LYNXAUTO | BC0105 |
NK | 2126121 |
NK | 8847012 |
PEUGE | 4401Q2 |
RENAU | 7701208269 |
SBS | 8847012 |
SBS | 8848027 |
TOYOT | 04479-02070 |
TRIALLI | RCF182063 |
TRISCAN | 8170 203843 |
TRISCAN | 8170 203845 |
TRISCAN | 8170203843 |
TRISCAN | 8170203845 |
TRW | SJ1337 |
VAG | 1J0615423 |
VAG | 1K0615423D |
VAG | 1K0615423F |
VAG | 1K0615423L |
VAG | 1K0615423N |
VAG | 5Q0615423B |
VAG | 5Q0615423C |
VAG | 6R0615423 |
VAG | 8E0615423 |
VAG | 8J0615423 |
VAG | 8J0615423C |
ALFA ROMEO
|
AUDI
|
BMW
|
CITROËN
|
DAEWOO
|
DS
|
FIAT
|
FORD
|
HONDA
|
ISUZU
|
KIA
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
LOTUS
|
MITSUBISHI
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
PORSCHE
|
RENAULT
|
SEAT
|
SKODA
|
TOYOTA
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.