Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 210991 |
BENDIX | 041995B |
BENDIX | 41995B |
BORG BECK | BCA7028 |
DACIA | 545011362R |
DACIA | 545019294R |
DACIA | 6001547520 |
DACIA | 6001549181 |
DACIA | 6001550446 |
DACIA | 6001550909 |
DACIA | 6001550911 |
DACIA | 8200749461 |
DACIA | 8200792639 |
DACIA | 8200820930 |
DACIA | 8200910716 |
DELPHI | TC1729 |
DITAS | A12939 |
FAG | 821 0555 10 |
FAG | 821055510 |
FEBI | 29637 |
FEBI | 40253 |
KAGER | 871686 |
KAMOKA | 995778 |
LEMFO | 33402 01 |
LEMFO | 3340201 |
MAPCO | 49151 |
MAPCO | 49190 |
MAXGEAR | MGZ-108025 |
METZGER | 58064801 |
METZGER | R100 |
METZGER | R958 |
METZGER | R959 |
MEYLE | 16-16 050 0015 |
MEYLE | 16160500015 |
MGA | SB8854 |
MONROE | L25550 |
MOOG | RE-WP-3744 |
MOOG | REWP3744 |
NK | 5013931 |
OCAP | 0792452 |
OCAP | 792452 |
OPTIMAL | G6-1134 |
OPTIMAL | G61134 |
PEX | 1207399 |
RENAU | 54 50 113 62R |
RENAU | 54 50 192 94R |
RENAU | 545011697R |
RENAU | 60 01 547 520 |
RENAU | 60 01 549 181 |
RENAU | 60 01 550 446 |
RENAU | 60 01 550 909 |
RENAU | 60 01 550 911 |
RENAU | 82 00 749 461 |
RENAU | 82 00 792 639 |
RENAU | 82 00 820 930 |
RENAU | 82 00 910 716 |
RENAU | 8200792639 |
RTS | 96-00832-2 |
RTS | 96-02405-2 |
RTS | 96008322 |
RUV | 939700 |
SASIC | 4003212 |
SIDEM | 5778 |
SPIDAN | 40496 |
SWAG | 60 92 9637 |
SWAG | 60929637 |
TALOSA | 4006386 |
TRISCAN | 850025549 |
TRISCAN | 850025550 |
TRW | JTC1240 |
DACIA
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.