Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 001 108 080 |
BOSCH | 0 001 155 009 |
BOSCH | 0 001 155 010 |
BOSCH | 0 001 155 016 |
BOSCH | 0 001 155 017 |
BOSCH | 0 001 157 001 |
BOSCH | 0 001 157 002 |
BOSCH | 0 001 157 003 |
BOSCH | 0 001 157 004 |
BOSCH | 0 001 157 008 |
BOSCH | 0 001 157 009 |
BOSCH | 0 001 157 010 |
BOSCH | 0 001 157 012 |
BOSCH | 0 001 157 013 |
BOSCH | 0 001 157 025 |
BOSCH | 0 001 157 029 |
BOSCH | 0 001 208 225 |
BOSCH | 0 986 010 040 |
BOSCH | 0 986 010 041 |
BOSCH | 0 986 010 050 |
DELCOREMY | 143 |
DELCOREMY | 163 |
DELCOREMY | 171 |
DELCOREMY | 3 471 143 |
DELCOREMY | 3 471 163 |
DELCOREMY | 3 471 171 |
DELCOREMY | 3 471 390 |
DELCOREMY | 328.101.092 |
DELCOREMY | 328.102.092 |
DELCOREMY | 328.124.092 |
DELCOREMY | 390 |
DELCOREMY | DRS 0040 |
FRIESEN | 80 10 040 |
FRIESEN | 80 10 051 |
FRIMA | 1624 |
H.C A/S | CS 66 |
HBELPARTS | 42 001 023 |
HBELPARTS | 42 157 025 |
HELLA | 726 229-001 |
LAUBER | 22.0066 |
LAUBER | LAU 22.0066 |
LOMBA | SS173 |
LOMBA | SS322 |
LUCAS | LRS 867 |
MAG | 943 25 104 801 0 |
MAG | 943 25 106 101 0 |
MAG | 9432 510 48 |
OPEL | 12 02 007 |
OPEL | 12 02 032 |
OPEL | 12 02 037 |
OPEL | 12 02 038 |
OPEL | 12 02 047 |
OPEL | 12 02 102 |
OPEL | 12 02 103 |
OPEL | 12 02 134 |
OPEL | 12 02 135 |
OPEL | 12 02 950 |
OPEL | 12 03 118 |
PAR | D9E 128 |
SPIDAN | 1001 |
SPIDAN | 1085 |
TRW | LRS 867 |
VALEO | 433 296 |
VALEO | D 9 E 128 |
VALEO | VS152 |
WEZEL | 1868962M |
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozrusznik to podstawowy element osprzętu silnika spalinowego, którego praca jest bardzo krótka, ale pozwala na bardzo ważną czynność, czyli na odpalenie samochodu. To część samochodowa, która jest de facto silnikiem prądu stałego. Rola rozrusznika sprowadza się do wprawienia silnika spalinowego w ruch.
Budowa rozrusznika samochodowego jest stosunkowo prosta. To zaledwie kilka elementów składowych: zewnętrzna obudowa, mechanizm sprzęgający, wirnik, cewka i szczotki oraz elektromagnes, który odpowiada za załączanie.
Rozrusznik to element, który po jakimś czasie ulega usterkom. Najprostszy sposób rozpoznania awarii rozrusznika to problem z rozruchem silnika. Jeżeli po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik nie rozpoczyna pracy a silnik nie odpala, to diagnoza może być tylko jedna – awaria rozrusznika samochodowego. Usterkę można rozpoznać po charakterystycznym odgłosie pukania.
Naprawa rozrusznika polega na jego wymianie na nowy. To najprostszy i zarazem najbardziej skuteczny sposób. Koszt być może nie należy do najniższych, ale nie jest to element, który wymienia się regularnie, ze wskazaniem na interwały podane w instrukcji obsługi samochodu. Rozruszniki samochodowe wytrzymują bowiem długie lata, dlatego warto zainwestować w fabrycznie nowy, dobrej jakości produkt.
Rozrusznik to bardzo ważna część samochodowa od której zależy to, czy w ogóle wyjedziemy samochodem z garażu. Po sprawdzone auto części, w tym rozruszniki wielu znanych marek, zapraszamy do naszej oferty.