Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10440310 |
ALANKO | 11440310 |
AS-PL | S0034 |
BOSCH | 0 001 108 047 |
BOSCH | 0 001 108 078 |
BOSCH | 0 001 108 079 |
BOSCH | 0 001 108 151 |
BOSCH | 0 001 108 171 |
BOSCH | 0 001 108 184 |
BOSCH | 0 001 208 225 |
BOSCH | 0 986 013 618 |
BOSCH | 0 986 016 890 |
BOSCH | 0 986 016 897 |
BOSCH | 0 986 018 260 |
BOSCH | 0001131112 |
BOSCH | B 001 111 106 |
BOSCH | B 001 111 214 |
BOSCH | F 042 002 045 |
CASCO | CST10145AS |
CEVAM | 3569 |
DELCOREMY | 328.014.092 |
DELCOREMY | 328.015.092 |
DELCOREMY | DRS 1070 |
DELCOREMY | DRS 3610 |
DELCOREMY | DRS 6890 |
DELCOREMY | DRS3610N |
DELCOREMY | RAS34721 |
DELCOREMY | RAS37901 |
DRI | 328.014.092 |
DRI | 328.015.092 |
DRI | 328.019.092 |
DRI | 328.020.092 |
DRI | 331.005.092 |
ELSTOCK | 25-0455 |
ELSTOCK | 25-1220 |
ELSTOCK | 25-2102 |
ELSTOCK | 25-2230 |
FRIESEN | 80 13 610 |
FRIESEN | 80 16 890 |
FRIESEN | 80 18 260 |
FRIMA | 1834 |
H.C A/S | CS 372 |
HBELPARTS | 42 013 610 |
HC-CARGO | 110847 |
HELLA | 8EA 011 610-371 |
HELLA | 8EA 011 610-372 |
HELLA | 8EA 726 120-001 |
HELLA | 8EA 726 163-001 |
LETRIKA | 11 130 651 |
LETRIKA | AZE 2525 |
LETRIKA | IS 0651 |
LOMBA | SS454 |
LOMBA | SS851 |
MAG | 943 24 103 501 0 |
MAG | 943 25 113 901 0 |
MAG | 9432 511 39 |
MAG | 944280136100 |
MAG | MSR 379 |
MAHLE | MS 379 |
OPEL | 12 02 000 |
OPEL | 12 02 005 |
OPEL | 12 02 010 |
OPEL | 12 02 125 |
OPEL | 12 02 130 |
OPEL | 12 02 958 |
OPEL | 90 277 934 |
OPEL | 90 297 846 |
OPEL | 90 348 290 |
PRESTOLITE | 20500683 |
QUINTON HA | QRS1663 |
SAAB | 4 070 428 |
SAAB | 4 235 610 |
SAAB | 4 670 428 |
SAAB | 4 966 842 |
SAAB | 4 966 847 |
SAAB | 8 828 238 |
SPIDAN | 1247 |
TRW | LRS 683 |
TRW | LRT 159 |
UNIPOINT | STR-2101 |
VALEO | 436 034 |
VALEO | 458 222 |
VALEO | 726963 |
VEMO | V40-12-18260 |
WAI | 30683N |
WAI | 30683R |
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozrusznik to podstawowy element osprzętu silnika spalinowego, którego praca jest bardzo krótka, ale pozwala na bardzo ważną czynność, czyli na odpalenie samochodu. To część samochodowa, która jest de facto silnikiem prądu stałego. Rola rozrusznika sprowadza się do wprawienia silnika spalinowego w ruch.
Budowa rozrusznika samochodowego jest stosunkowo prosta. To zaledwie kilka elementów składowych: zewnętrzna obudowa, mechanizm sprzęgający, wirnik, cewka i szczotki oraz elektromagnes, który odpowiada za załączanie.
Rozrusznik to element, który po jakimś czasie ulega usterkom. Najprostszy sposób rozpoznania awarii rozrusznika to problem z rozruchem silnika. Jeżeli po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik nie rozpoczyna pracy a silnik nie odpala, to diagnoza może być tylko jedna – awaria rozrusznika samochodowego. Usterkę można rozpoznać po charakterystycznym odgłosie pukania.
Naprawa rozrusznika polega na jego wymianie na nowy. To najprostszy i zarazem najbardziej skuteczny sposób. Koszt być może nie należy do najniższych, ale nie jest to element, który wymienia się regularnie, ze wskazaniem na interwały podane w instrukcji obsługi samochodu. Rozruszniki samochodowe wytrzymują bowiem długie lata, dlatego warto zainwestować w fabrycznie nowy, dobrej jakości produkt.
Rozrusznik to bardzo ważna część samochodowa od której zależy to, czy w ogóle wyjedziemy samochodem z garażu. Po sprawdzone auto części, w tym rozruszniki wielu znanych marek, zapraszamy do naszej oferty.