Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10439983 |
ALANKO | 10439985 |
ALANKO | 11439983 |
ALANKO | 11439985 |
AS-PL | S4020 |
BOSCH | 0 986 010 450 |
BOSCH | 0 986 010 451 |
BOSCH | 0 986 025 480 |
CASCO | CST30116AS |
CASCO | CST30116GS |
CASCO | CST30116OS |
CASCO | CST30116RS |
DELCOREMY | 318.056.092 |
DELCOREMY | 318.059.092 |
DELCOREMY | DRS 3104 |
DELCOREMY | DRS 3697 |
DENSO | DSN-577 |
DENSO | DSN-586 |
DRI | 318.034.092 |
DRI | 318.049.092 |
DRI | 318.056.092 |
DRI | 318.059.092 |
ELSTOCK | 25-1184 |
ELSTOCK | 25-2051 |
ELSTOCK | 25-2210 |
FIAT | 46 417 006 |
FIAT | 46 475 793 |
FIAT | 7 773 812 |
FRIESEN | 80 80 043 |
H.C A/S | CS 975 |
HBELPARTS | 42 001 234 |
HC-CARGO | 112124 |
HELLA | 737 148-001 |
HELLA | 8EA 737 082-001 |
HELLA | 8EA 737 148-001 |
LAUBER | 22.0975 |
LAUBER | LAU 22.0975 |
LAUBER | LRT147 |
LOMBA | SS437 |
LUCAS | LRT 147 |
LUCAS | LRT00147 |
MAG | 063 22 308 501 0 |
MAG | 063 22 310 101 0 |
MAG | 0631 03002 |
MAG | 063103022 |
MAG | 063103022010 |
MAG | 0632 23101 |
MAG | 502 466 48 |
MAG | 631 030 02 |
MAG | 631 030 07 |
MAG | 631 030 22 |
MAG | 632 228 31 |
MAG | 632 230 31 |
MAG | 632 230 33 |
MAG | 632 230 85 |
MAG | 632 231 01 |
MAG | 632 233 03* |
MAG | 63222833 |
MAG | 63223001 |
MAG | 9432 23085 |
PEUGE | 5802 M1 |
PRESTOLITE | 35258890 |
SPIDAN | 4423 |
STARDAX | STX200162 |
TRW | LRT 147 |
VALEO | 436 007 |
VEMO | V24-12-10450 |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozrusznik to podstawowy element osprzętu silnika spalinowego, którego praca jest bardzo krótka, ale pozwala na bardzo ważną czynność, czyli na odpalenie samochodu. To część samochodowa, która jest de facto silnikiem prądu stałego. Rola rozrusznika sprowadza się do wprawienia silnika spalinowego w ruch.
Budowa rozrusznika samochodowego jest stosunkowo prosta. To zaledwie kilka elementów składowych: zewnętrzna obudowa, mechanizm sprzęgający, wirnik, cewka i szczotki oraz elektromagnes, który odpowiada za załączanie.
Rozrusznik to element, który po jakimś czasie ulega usterkom. Najprostszy sposób rozpoznania awarii rozrusznika to problem z rozruchem silnika. Jeżeli po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik nie rozpoczyna pracy a silnik nie odpala, to diagnoza może być tylko jedna – awaria rozrusznika samochodowego. Usterkę można rozpoznać po charakterystycznym odgłosie pukania.
Naprawa rozrusznika polega na jego wymianie na nowy. To najprostszy i zarazem najbardziej skuteczny sposób. Koszt być może nie należy do najniższych, ale nie jest to element, który wymienia się regularnie, ze wskazaniem na interwały podane w instrukcji obsługi samochodu. Rozruszniki samochodowe wytrzymują bowiem długie lata, dlatego warto zainwestować w fabrycznie nowy, dobrej jakości produkt.
Rozrusznik to bardzo ważna część samochodowa od której zależy to, czy w ogóle wyjedziemy samochodem z garażu. Po sprawdzone auto części, w tym rozruszniki wielu znanych marek, zapraszamy do naszej oferty.