Dodaj opinię
ALFA ROMEO
|
ALPINA
|
ASTON MARTIN
|
AUDI
|
BENTLEY
|
BMW
|
CUPRA
|
INFINITI
|
LAMBORGHINI
|
MAN
|
MASERATI
|
MERCEDES-BENZ
|
MINI
|
MITSUBISHI
|
MORGAN
|
NISSAN
|
PIAGGIO
|
PORSCHE
|
PUCH
|
ROLLS-ROYCE
|
SEAT
|
SKODA
|
SMART
|
SSANGYONG
|
TOYOTA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Układ chłodniczy to bardzo ważny system w każdym samochodzie. Odpowiada za utrzymanie optymalnej, prawidłowej temperatury silnika spalinowego podczas jego pracy. Zbyt zimna jednostka napędowa nie pracuje w pełni sprawnie, co da się zauważyć, gdy temperatura za oknem spada poniżej zera. Płyn chłodniczy to z kolei ciecz, która krąży w układzie chłodniczym i gwarantuje jego funkcjonalność. To także jeden z najważniejszych płynów w samochodzie.
Płyn chłodniczy składa się w zasadzie głównie z dwóch składników: glikolu oraz wody demineralizowanej. Ponadto znajdziemy tam niewielkie ilości dodatków chemicznych, zapobiegające np. procesom korozyjnym, pienieniu a także nadającym płynowi odpowiedni kolor. Współczesne płyny chłodnicze to preparaty uniwersalne, których można używać zarówno latem, jak i podczas mroźnej zimy.
Płyn musi być zawsze dostosowany do parametrów konkretnego samochodu. Nie ma potrzeby rozwodzić się na temat zasad stosowania odpowiednich rodzajów płynów w określonych samochodach. Wszelkie informacje względem stosowania płynu można znaleźć w instrukcji samochodu – jaki płyn chłodniczy oraz z jakim oznaczeniem.
Płyn chłodniczy należy regularnie wymieniać – i to jest najważniejsza zasada. Najlepiej stosować się do zaleceń producenta. Wymiana jest istotna, ponieważ po kilku latach płyn traci cechy antykorozyjne i przeciw kamieniowi kotłowemu.
Najprostszy sposób kontroli stanu płynu chłodniczego to wykorzystanie tak zwanego aerometru. Takie specjalistyczne urządzenie pokaże przy jakiej temperaturze płyn zamarznie a przy jakiej się zagotuje. Jeżeli parametry będą odbiegać od norm, warto zastanowić się nad wymianą płynu chłodniczego na nowy.
Przed zakupem nowego płynu chłodniczego warto upewnić się, że nie posiada on żadnych zanieczyszczeń. W najtańszych płynach, z reguły nieznanego pochodzenia, widoczne będą zanieczyszczenia zbierające się na dnie.
Spółka Orlen Oil powstała w 1998 roku z połączenia czterech największych producentów środków smarnych - Rafinerii Trzebinia, Rafinerii Jedlicze, Rafinerii Czechowice oraz Petrochemii Płock. Początkowo firma działała pod nazwą Petro Oil, a w 1999 roku została włączona w struktury Grupy Kapitałowej Polskiego Koncernu Naftowego. W 2002 roku spółka zmienia swoją nazwę na ORLEN OIL przyjmując charakterystyczny dla PKN Orlen logotyp.
Od początku główną linią produkcji było wytwarzanie najwyższej jakości środków smarnych. Dziś Orlen Oil produkuje szeroką gamę olejów dla motoryzacji, w tym oleje dla samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów, oleje dla ciężkiego i sprzętu maszyn budowlanych, oleje przemysłowe, technologiczne, a także płyny eksploatacyjne, smary plastyczne, rozpuszczalniki oraz kosmetyki Platinum i chemię samochodową.
Spółka posiada liczne certyfikaty w zakresie jakości i bezpieczeństwa. Orlen Oil współpracuje z czołowymi polskimi i zagranicznymi ośrodkami badawczymi, co ma na celu ciągłe wprowadzanie do oferty nowych, wysokiej jakości produktów. Misją spółki jest dostarczanie najwyższej jakości produktów we wszystkich gałęziach przemysłu i motoryzacji.