- Ilość zębów: 134
- Długość [mm]: 1072
- Szerokość [mm]: 18
- Długożć opakowania [cm]: 20,8
- Szerokość opakowania [cm]: 3,2
- Wysokość opakowania [cm]: 23
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 1987949182 |
CONTI | CT878 |
DAYCO | 94567 |
FAI | 60134 |
FEBI | 11002 |
FIAT | 7762910 |
FLENNOR | 4320V |
GATES | 5431XS |
GK | 791100 |
HEPU | 290095 |
HUTCHINSON | 134AHP18 |
INA | 536017310 |
JPG | 3312102509 |
MAPCO | 43037 |
METZGER | WM94567 |
OPTIMAL | R1309 |
PROCODIS F | 08CD78 |
QUINTON HA | QTB453 |
ROULUNDS | RR1202 |
VEYANCE | G1231H |
WILMINK | WG1092928 |
WILMINK | WG1151526 |
WILMINK | WG1431464 |
WILMINK | WG1434989 |
WILMINK | WG1464810 |
WILMINK | WG1774300 |
FIAT
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.
Optibelt to niemieckie przedsiębiorstwo działające między innymi w branży motoryzacyjnej. Firma z długą i bogatą przeszłością posiada na koncie wiele sukcesów w różnych branżach. Początki przedsiębiorstwa sięgają jeszcze roku 1872. Jednak nie od początku firma zajmowała się produkcją części motoryzacyjnych. Dzisiaj zresztą nadal jest to tylko jedna z licznych gałęzi działalności przedsiębiorstwa. Firma działa między innymi w przemyśle ciężkim, rolnictwie czy górnictwie. Niemniej jednak najważniejszy obszar działalności stanowi produkcja części samochodowych Optibelt. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w produkcji jakościowych pasków wykorzystywanych w dzisiejszych pojazdach. Wśród głównych produktów tej marki należy wymienić paski napędowe Optibelt. Jednak producent produkuje również paski rozrządu, napinacze czy tłumiki drgań. Oferta obejmuje części do samochodów osobowych, ciężarowych, rolniczych i wielu innych. Asortyment zaspokaja potrzeby niemal całego parku samochodowego. Przedsiębiorstwo do dzisiaj główną siedzibę posiada w Niemczech. Jednak fabryki i oddziały znajdują się w licznych krajach, na kilku kontynentach. Części Optibelt to produkty klasy premium, doceniane przez fachowców, producentów pojazdów i kierowców.