Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACEMARK | 341024 |
ACEMARK | 341025 |
ACKOJA | A32-0175 |
ACKOJA | A32-0180 |
AKRON-MALÒ | 119043 |
BBFREDLINE | 73HY004 |
BBFREDLINE | 73HY011 |
BBFREDLINE | 73HY013 |
BBFREDLINE | 73MZ000 |
BECA CABLE | 3025T |
BECA CABLE | 93025 |
BECA CABLE | 96007 |
BSG | BSG 40-230-004 |
BTA | H60026BTA |
CAUTEX | 769671 |
EIBACH | S2-1-12-50-30-21-S |
FARE SA | 13825 |
FARE-MX | 13825 |
FEBEST | 1285-001 |
FEBI | 46696 |
GENESIS | 52950-14140 |
HYUNDAI | 52950-14140 |
HYUNDAI | 52950-M1000 |
HYUNDAI | 52951-31330 |
JPN | 50L0302-JPN |
KIA | 0B002-37-160 |
KIA | 52950-14140 |
KIA | 52950-1G000 |
KIA | 52950-H1000 |
KIA | 52950-M1000 |
KIA | oB002-37-160 |
KRAFTVOLL | 21020025 |
KRAFTVOLL | 21020027 |
KRAFTVOLL | 21020029 |
MANDO | EHN00002S |
MANDO | EHN00004S |
MASUMA | MLS-154 |
MAZDA | B002-37-160 |
MAZDA | B002-37-160A |
MAZDA | B002-37-160B |
MAZDA | B002-37-160X |
MAZDA | KA78-37-160 |
MAZDA | KA79-37-160 |
MAZDA | KB77-37-160 |
MAZDA | UH72-37-160 |
MAZDA | UH73-37-160 |
MAZDA | UR58-37-160 |
METALCAUCH | 13825 |
MI.R.A. | 29/1735 |
MI.R.A. | 29/1751 |
MI.R.A. | 29/1754 |
MI.R.A. | 29/1756 |
NTY | KSP-MZ-001 |
OPTIMAL | OP-UWN10005-1 |
OPTIMAL | OP-UWN10005-20 |
Oyodo | 50L0302-OYO |
Oyodo | 50L2001-OYO |
PLYOM | P769671 |
RECOFICIAL | 3025T |
RECOFICIAL | 93025 |
RECOFICIAL | 96007 |
STC | T413825 |
STELLOX | 79-02121-SX |
SWAG | 83 93 4754 |
TOPRAN | 822 063 |
TOYOT | 90942-01021 |
TOYOT | 90942-01082 |
TRICLO | 336094 |
TRICLO | 336098 |
VEMA | 3293 |
WILMINK | WG2037965 |
WILMINK | WG2252471 |
WILMINK | WG2257159 |
WTI automo | O512598 |
WTI automo | O512605 |
WXQP | 90191 |
ZEKKERT | BE-4097 |
ZEKKERT | BE-4100 |
hajus Auto | 6011023 |
hajus Auto | 6011029 |
HYUNDAI
|
KIA
|
MAZDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Mocowanie koła wykonuje się zwykle przy użyciu metalowych śrub. W większości przypadków to za ich pomocą koła są przytwierdzane do konstrukcji pojazdu, wyjątek stanowią jednak samochody sportowe, w których przeważnie śruby zastępuje się szpilką koła. Co prawda wymiana szpilki jest prostsza, jednak jej cena jest o wiele wyższa od ceny śruby.
Wyjątkowo nieostrożna jazda po trudnym terenie w połączeniu z nierzetelnością na linii produkcyjnej sprawiają, że może dojść do poluzowania śrub do kół. Niewielkie luzy pojedynczej śruby czasami mogą być niezauważalne w czasie jazdy, jednak powinny zostać dostrzeżone podczas przeglądu. W każdym takim przypadku należy wykonać ponowne mocowanie koła, gdyż istnieje ryzyko dalszego luzowania śruby i ostatecznie jej odpadnięcia. W przypadku większych luzów, czy też właśnie wypadnięcia śruby, kierowca częściowo traci kontrolę nad kołami, co bez wątpienia rodzi niezwykle duże niebezpieczeństwo. W skrajnych przypadkach może dojść nawet do odpadnięcia koła.
Należy podkreślić, że fabryczne, a zatem pierwsze mocowanie koła przy użyciu śruby często jest też ostatnim. Przeważnie mocowanie wystarcza na cały okres eksploatacji, jednak zdarzają się wyjątki, w których konieczne jest wkręcenie nowych śrub. Należy wtedy zadbać o ich najwyższą jakość, która zapewni niezawodne mocowanie koła. Ponadto, zadanie to warto zlecić doświadczonemu mechanikowi, któremu można zaufać. Poprawne umocowanie koła decyduje o tym, czy kierowca może czuć się bezpiecznie w czasie jazdy. Przykręcenie śruby wykonuje się używając urządzenia elektrycznego, którego działanie trzeba ustawić na właściwy moment obrotowy. Zarówno bowiem zbyt lekkie, jak i zbyt mocne dokręcenie śruby może doprowadzić do ścięcia śruby, a tym samym jej odpadnięcia.