Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | JRSRE-001 |
AKRON-MALÒ | 18450 |
APEC | AST4073 |
ASAM | 70649 |
ASVA | 2423-001 |
AUTOMEGA | 110116410 |
AUTOMEGA | 30820006690065 |
BENDIX | 042970B |
BIRTH | BX0075 |
BORG BECK | BDL6370 |
BORG BECK | BDL6730HD |
BSG | BSG 75-310-079 |
CAUTEX | 020919 |
COMLINE | CSL7082 |
CORTECO | 49398503 |
DELPHI | TC1362 |
DENCKERMAN | D140278 |
DJ PARTS | DL1231 |
DYS | 30-79742 |
FAG | 818 0208 10 |
FEBI | 21015 |
FINWHALE | SL614 |
FIRST LINE | FDL6370 |
FIRST LINE | FDL6730HD |
FLENNOR | FL10199-H |
GSP | S050392 |
IMPERGOM | 36836 |
JPG | 4340400200 |
KAMOKA | 9030266 |
KAVO PARTS | SLS-10005 |
KAWE | 8500 25603 |
KRAFT AUTO | 4305024 |
LEMFO | 28334 02 |
LYNXAUTO | C7275LR |
MAG | 301191625190 |
MAPCO | 49124 |
MAPCO | 49124HPS |
MAXGEAR | 72-3249 |
MERCE | 4153200189 |
METALCAUCH | 04628 |
METZGER | 53049618 |
MEYLE | 16-16 060 0004/HD |
MEYLE | 16-16 060 0018 |
MOOG | RE-LS-2088 |
MOTAQUIP | VSL887 |
MS | 28334-PCS-MS |
MS | 37157/1-KIT-MS |
MS | 37157/2-KIT-MS |
MS | 37157/3-KIT-MS |
Motrio | 8660005542 |
NAPA | NST4073 |
NK | 5112520 |
NK | 5112520PRO |
OCAP | 0503898 |
OPTIMAL | G7-885 |
PEX | 12.05.519 |
QUINTON HA | QLS3331S |
REDAELLI R | R501 |
REDAELLI R | R6159 |
RENAU | 546181925R |
RENAU | 8200 166 159 |
RENAU | 8200 669 065 |
RHIAG | 36.82.735 |
RTS | 97-90491 |
RUV | 915577 |
SIDEM | 5666 |
SKF | VKDS 346000 |
SPIDAN | 57033 |
STELLOX | 56-00615-SX |
STELLOX | 56-02022-SX |
STELLOX | 56-02022A-SX |
STELLOX | 56-02169-SX |
STELLOX | 56-02169A-SX |
SWAG | 60 92 1015 |
Stark | SKST-0230080 |
TALOSA | 50-06290 |
TOPRAN | 700 302 |
TRISCAN | 8500 25603 |
TRW | JTS463 |
VEMA | 23761 |
VEMA | 250066 |
MERCEDES-BENZ
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.