Dodaj opinię
(18.08.2018)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB168
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB211
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FN160
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-7535 |
ACDELCO | ACD 8101 E |
ALCOFILTER | MD-653 |
AMC FILTER | DF-7746 |
ASHIKA | 30-ECO020 |
BLUEPRINT | ADG 02369 |
BOSCH | F 026 402 062 |
BOSCH | N2062 |
CLEANF | MG 1662 |
COOPERSFIA | FA5971 ECO |
DELPHI | HDF623 |
FILFILTER | MFE 1553 MB |
FILTRON | PE 982/1 |
FILTRON | PM 982/1 |
FRAD | 22.39.43/30 |
FRAM | C10750 ECO |
GM | 13263262 |
GOODWILL | FG 134 ECO |
GUD | M 106 |
HBJAKOPART | J1330906 |
HEN | E640KP |
HEN | E640KP D185 |
JAPANPAR | FC-ECO020 |
KOLBENSCHM | 4482-FP |
LAUTR | ELG 5396 |
MAG | 71760476 |
MAHLE | KX 265 |
MAHLE | KX 265 D |
MAHLE | KX 265 D ECO |
MANN | PU9001X |
MEATDORIA | 4970 |
MOTAQUIP | LVFF 700 |
NIPPARTS | N1330909 |
OPEL | 5818085 |
PURFLU | C525 |
PZL | WP1518X |
RYCO | R2719P |
SCT | SC 7067 P |
SOFIMA | S 6058 NE |
TECNOCAR | N498 |
UFI | 26.058.00 |
UNI | GFE 5504 |
UNIPART | GFE5504 |
VALEO | 587932 |
WIXFILTERS | WF8428 |
CHEVROLET
|
OPEL
|
SAAB
|
VAUXHALL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
„Muller Filter” to włoska rodzinna firma z siedzibą Bricherasio, dziś znana z produkcji filtrów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Jej początki sięgają 1974 roku. Wówczas przedsiębiorstwo swoją przygodę ze światem motoryzacji rozpoczynało od tworzenia komponentów w ramach License FROM USA.
W 1986 roku włoska firma po raz pierwszy wyprodukowała cały filtr, a osiem lat później zarejestrowano znak towarowy pod, którym znane jest dziś przedsiębiorstwo, czyli „Muller Filter”.
Obecnie „Muller Filter” produkuje cztery typy filtrów. Są to filtry: paliwa, oleju, powietrza i kabinowe. Oferowane produkty pasują do niemalże 100 proc. europejskich i azjatyckich samochodów osobowych.
To, co wyróżnia Muller Filter na rynku, to: