Dodaj opinię
(18.08.2018)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB168
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB211
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FN160
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-7511 |
ACDELCO | ACD 8090 E |
ALCOFILTER | MD-613 |
ARMAFILT | OBG-76/140.0 |
ASAS | AS 3507 |
ASHIKA | 30-ECO024 |
BLUEPRINT | ADV 182301 |
BOSCH | 1 457 070 008 |
BOSCH | F 026 402 006 |
BOSCH | N0008 |
CLEANF | MG 1652 |
COMLINE | EFF151 |
COOPERSFIA | FA5853 ECO |
DELPHI | HDF615 |
DIGOEMA | DGM/K 74302 |
FEBI | 26341 |
FILFILTER | MFE 1500 MB |
FILMAR | EFF1066 |
FILTRON | PE 973/3 |
FRAD | 26.43.69/30 |
FRAM | C10308 ECO |
GIF | FI 532 |
GUD | M 76 |
HEN | E85KP D146 |
JAPANPAR | FC-ECO024 |
KOLBENSCHM | 4108-FC |
KOLBENSCHM | 50 014 108 |
LAUTR | ELG 5315 |
LAUTR | G64 |
MAHLE | KX 220 |
MAHLE | KX 220 D |
MAHLE | KX 220 D ECO |
MANN | PU825X |
MAPCO | 63809 |
MAPCO | 63810 |
MEATDORIA | 4832 |
MECAFILTER | ELG5315 |
MISFAT | F007 |
MOTAQUIP | VFF 542 |
P.B.R. | AG-9014 |
PURFLU | C515 |
PUROLATOR | F59224 |
PZL | WP1510X |
SCT | SC 7047 |
SOFIMA | S 6007 NE |
TECNOCAR | N312 |
UFI | 26.007.00 |
UNI | GFE 5472 |
UNICO F. | EFP 7136 X |
VAG | 3C0 127 177 |
VAG | 3C0 127 434 |
VALEO | 587904 |
WIXFILTERS | WF8388 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
„Muller Filter” to włoska rodzinna firma z siedzibą Bricherasio, dziś znana z produkcji filtrów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Jej początki sięgają 1974 roku. Wówczas przedsiębiorstwo swoją przygodę ze światem motoryzacji rozpoczynało od tworzenia komponentów w ramach License FROM USA.
W 1986 roku włoska firma po raz pierwszy wyprodukowała cały filtr, a osiem lat później zarejestrowano znak towarowy pod, którym znane jest dziś przedsiębiorstwo, czyli „Muller Filter”.
Obecnie „Muller Filter” produkuje cztery typy filtrów. Są to filtry: paliwa, oleju, powietrza i kabinowe. Oferowane produkty pasują do niemalże 100 proc. europejskich i azjatyckich samochodów osobowych.
To, co wyróżnia Muller Filter na rynku, to: