Dodaj opinię
(18.08.2018)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB168
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB211
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FN160
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-214 |
ACDELCO | ACD 8070 E |
ALCOFILTER | MD-539 |
ARMAFILT | OBG-83/144.0 |
ASAS | AS 3502 |
ASAS | AS 3526 |
ASHIKA | 30-ECO034 |
BALDW | PF9872 |
BOSCH | 1 457 070 007 |
BOSCH | 1 457 431 715 |
BOSCH | F 026 402 009 |
BOSCH | F 026 402 750 |
BOSCH | N0007 |
CHAMPION | L 448 |
CLEANF | MG 1610 |
COMLINE | EFF121 |
COOPE | FEM 4187 |
COOPERSFIA | FA5695 ECO |
CROSL | 4034 |
DELPHI | HDF547 |
DIGOEMA | DGM/K 56331 |
FEBI | 26566 |
FILFILTER | MFE 1445 MB |
FILFILTER | MFE 1445 MBV |
FILMAR | EFF1075 |
FILTRON | PE 973 |
FRAD | 15.30.26/30 |
FRAM | C9766 ECO |
GIF | FI 534 |
GUD | M 32 |
HEN | E72KP D107 |
HEN | E72KP01 D107 |
HEN | E72KP02 D107 |
HOFFER | 7690489 |
JAPANPAR | FC-ECO034 |
KOLBENSCHM | 50 013 900 |
KOLBENSCHM | 900-FC |
LAUTR | ELG 5294 |
LAUTR | G28 |
MAG | 71760672 |
MAHLE | KX 178 D |
MAHLE | KX 178 D ECO |
MANN | PU936/2X |
MANN | PU936x |
MEATDORIA | 4489 |
MEATDORIA | 4815 |
MECAFILTER | ELG5294 |
MISFAT | F107 |
MOTAQUIP | VFF 470 |
P.B.R. | AG-9009 |
PURFLU | C505 |
PUROLATOR | F 69092 |
PUROLATOR | F59225 |
PZL | WP1560X |
SCT | SC 7043 |
SCT | SC 7043 P |
SOFIMA | S 6002 NE |
SOFIMA | S 6014 NE |
TECNOCAR | N308 |
UFI | 26.002.00 |
UFI | 26.014.00 |
UNICO F. | EFP 8142 X |
VAG | 1K0 127 177 A |
VAG | 1K0 127 434 |
VAG | 1K0 127 434 A |
VALEO | 587909 |
WIXFILTERS | 973N |
WIXFILTERS | WF8308 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
„Muller Filter” to włoska rodzinna firma z siedzibą Bricherasio, dziś znana z produkcji filtrów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Jej początki sięgają 1974 roku. Wówczas przedsiębiorstwo swoją przygodę ze światem motoryzacji rozpoczynało od tworzenia komponentów w ramach License FROM USA.
W 1986 roku włoska firma po raz pierwszy wyprodukowała cały filtr, a osiem lat później zarejestrowano znak towarowy pod, którym znane jest dziś przedsiębiorstwo, czyli „Muller Filter”.
Obecnie „Muller Filter” produkuje cztery typy filtrów. Są to filtry: paliwa, oleju, powietrza i kabinowe. Oferowane produkty pasują do niemalże 100 proc. europejskich i azjatyckich samochodów osobowych.
To, co wyróżnia Muller Filter na rynku, to: