Dodaj opinię
(18.08.2018)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB168
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB211
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FN160
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-187 |
ACDELCO | ACD 8085 E |
ALCOFILTER | MD-377 |
ARMAFILT | OBG-64/77.0 |
ASAS | AS 3589 |
ASHIKA | 30-ECO008 |
BOSCH | 1 457 431 712 |
BOSCH | 1 457 431 726 |
BOSCH | N1712 |
CHAMPION | L 413 |
CLEANF | MG 083 |
COMLINE | EFF085 |
COOPE | FEM 4148 |
COOPERSFIA | FA5564 |
CROSL | 4024 |
DELPHI | 9001-914 A |
DELPHI | HDF914 |
FILFILTER | MFE 1350 |
FILMAR | EFF1039 |
FILTRON | PE 815/2 |
FRAD | 20.37.83/30 |
FRAM | C8837 |
GIF | FI 230 |
GIF | FI 530 |
HEN | E61KP D90 |
HOFFER | 7690247 |
KOLBENSCHM | 340-FX |
KOLBENSCHM | 50 013 340 |
KOLBENSCHM | 50 013 694 |
KOLBENSCHM | 694-FX |
LAUTR | ELG 5239 |
LAUTR | G15 |
LUCCAV | 9001/914 |
LUCCAV | HDF 914 |
MAG | 71760551 |
MAG | FD 504 |
MAHLE | KX 81 D |
MAHLE | KX 81D ECO |
MANN | PU822X |
MAPCO | 63234 |
MEATDORIA | 4247 |
MECAFILTER | ELG5239 |
MISFAT | F690 |
MOTAQUIP | VFF 415 |
P.B.R. | AG-3396 |
PURFLU | C481 |
PUROLATOR | F 58239 |
PZL | WP418X |
RENAU | 77 01 206 119 |
SCT | SC 7021 |
SCT | SC 7021 P |
SOFIMA | S 0914 NC |
TECNOCAR | N300 |
TEHO | 7243 |
UFI | 26.690.00 |
UNICO F. | EFP 677 X |
VALEO | 587916 |
WIXFILTERS | WF8167 |
WIXFILTERS | WF8254 |
DACIA
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
„Muller Filter” to włoska rodzinna firma z siedzibą Bricherasio, dziś znana z produkcji filtrów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Jej początki sięgają 1974 roku. Wówczas przedsiębiorstwo swoją przygodę ze światem motoryzacji rozpoczynało od tworzenia komponentów w ramach License FROM USA.
W 1986 roku włoska firma po raz pierwszy wyprodukowała cały filtr, a osiem lat później zarejestrowano znak towarowy pod, którym znane jest dziś przedsiębiorstwo, czyli „Muller Filter”.
Obecnie „Muller Filter” produkuje cztery typy filtrów. Są to filtry: paliwa, oleju, powietrza i kabinowe. Oferowane produkty pasują do niemalże 100 proc. europejskich i azjatyckich samochodów osobowych.
To, co wyróżnia Muller Filter na rynku, to: