Dodaj opinię
(18.08.2018)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB168
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB211
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FN160
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-319 |
ACDELCO | FS 9141 E |
ALCOFILTER | FF-032 |
ASAS | SP 7042 |
BOSCH | 0 450 902 151 |
BOSCH | 0 986 450 232 |
BOSCH | 0450902151 |
BOSCH | 0986450232 |
BOSCH | F2151 |
CHAMP | FN 45 |
CHAMPION | L 213 |
CHAMPION | L 213/606 |
CLEANF | MB 022 |
CLEANF | MBNA 022 |
COOPE | FIG 7032 |
COOPERSFIA | FT5206 |
CROSL | 6719 |
DELPHI | FF0095 |
DELPHI | FF0099 |
FIAT | 71711048 |
FIAT | 71736101 |
FIAT | 7585348 |
FIAT | 7606404 |
FIAT | 7719390 |
FILFILTER | ZP 8023 FP |
FILTRON | PP 830 |
FRAM | G5312 |
HEN | H153WK |
HOFFER | 7790051 |
LAUTR | E12 |
LAUTR | ELE 6004 |
MAG | 71760195 |
MAG | FI I24 |
MAHLE | KL 86 |
MANN | WK613/1 |
MAPCO | 62002 |
MEATDORIA | 4051 |
MECAFILTER | ELE6004 |
MISFAT | E512 |
MOTAQUIP | VFF 252 |
P.B.R. | AG-6022 |
PUROLATOR | F 57703 |
PUROLATOR | F59209 |
QUINTON HA | QFF 2303 |
SOFIMA | S 1501 B |
SOFIMA | S 3900 B |
TECNOCAR | B31 |
TECNOCAR | B93 |
TEHO | 61043 |
TJFIL | FD 2303 |
UFI | 31.512.00 |
UNI | GFE 7032 |
UNICO F. | FI 6123/1 |
UNIPART | GFE7032 |
VALEO | 587009 |
WIXFILTERS | WF8032 |
AUTOBIANCHI
|
FIAT
|
INNOCENTI
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
„Muller Filter” to włoska rodzinna firma z siedzibą Bricherasio, dziś znana z produkcji filtrów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Jej początki sięgają 1974 roku. Wówczas przedsiębiorstwo swoją przygodę ze światem motoryzacji rozpoczynało od tworzenia komponentów w ramach License FROM USA.
W 1986 roku włoska firma po raz pierwszy wyprodukowała cały filtr, a osiem lat później zarejestrowano znak towarowy pod, którym znane jest dziś przedsiębiorstwo, czyli „Muller Filter”.
Obecnie „Muller Filter” produkuje cztery typy filtrów. Są to filtry: paliwa, oleju, powietrza i kabinowe. Oferowane produkty pasują do niemalże 100 proc. europejskich i azjatyckich samochodów osobowych.
To, co wyróżnia Muller Filter na rynku, to: