- Długość [mm]: 96
- Dolot - sr. [mm]: 70
- Wylot - sr. [mm]: 70
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BREMI | 30057 |
BREMI | 30363 |
CITRO | 1920 GN |
CITRO | 96 459 487 80 |
DELPHI | AF10631-12B1 |
FACET | 10.1302 |
FEBI | 37233 |
FORD | 1 419 677 |
FORD | 4R8Q-12B579-AC |
HELLA | 8ET 009 142-421 |
JAGUA | C2C 12919 |
KW | 491 302 |
LANDROVER | PHF500090 |
MEATDORIA | 86149 |
MEATDORIA | 86317 |
MOTORAD | 3MF517 |
MOTORAD | 3MF548 |
PEUGE | 1920 GN |
PEUGE | 96 459 487 80 |
PIERBURG | 7.07759.55.0 |
VALEO | 366298 |
VDO | 5WK97001Z |
VDO | 5WK97011Z |
VEMO | V22-72-0035 |
VEMO | V22-72-0134 |
CITROËN
|
JAGUAR
|
LAND ROVER
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Przepływomierz masowy powietrza to jeden z istotnych elementów pomiarowych, mieszczących się w silniku. Przypomina niewielką puszkę z sitkiem, przez co pozornie może się wydawać mało istotną częścią. Zadanie przepływomierza masowego powietrza jest jednak bardzo ważne, gdyż jest nim pomiar ilości powietrza wtłaczanego do silnika. W ten sposób określane są proporcje paliwa i tlenu w komorze, które są zmienne w czasie, zależąc choćby od ciśnienia, czy też zmian temperatury. Niewłaściwe proporcje, których wartości przekraczają przyjęte normy, są sygnałem zagrożenia, wymagającym interwencji.
Niewłaściwa praca przepływomierza masowego powietrza niesie za sobą duże zagrożenie, gdyż powstaje ryzyko że proporcje paliwa i powietrza w komorach silnika są niewłaściwe. W takiej sytuacji jednostka napędowa przestaje pracować prawidłowo oraz staje się szczególnie narażona na uszkodzenia. Najczęściej występującym problemem jest zanieczyszczenie przepływomierza. Gromadzący się kurz, pył czy piasek mogą stworzyć zator, przez który urządzenie nie będzie w stanie dokonywać trafnych pomiarów. Zdarzają się również uszkodzenia mechaniczne, choć te nie należą do zbyt częstych. Jak w przypadku każdego elementu metalowego, trzeba również uważać na korozję. Awaria przepływomierza masowego powietrza może także dotyczyć elektryki. Problem ze stykiem złączy to najpowszechniejszy problem tego rodzaju.
Wymiany przepływomierza należy dokonywać tak często, jak wskazuje producent oraz zawsze wtedy, gdy wymaga tego jego nie najlepszy stan techniczny. Średnia żywotność przepływomierzy to 100-120 tys. kilometrów, wskazane są jednak regularne przeglądy określające choćby to, czy urządzenie nie jest zbytnio zanieczyszczone.
EPS to włoska marka, obecna na rynku od kilkudziesięciu lat. Należy ona do posiadającej jeszcze dłuższy staż – firmy Facet. Włoskie przedsiębiorstwo Facet zostało założone już w 1946 roku. W fabrykach producenta powstają rozmaite części samochodowe. Natomiast auto części EPS to przede wszystkim czujniki samochodowe. Mowa tutaj w zasadzie o wszystkich czujnikach, które montuje się w nowoczesnych pojazdach mechanicznych. Firma posiada w asortymencie czujniki temperatury, układu zapłonowego, ciśnienia w oponach, paliwa i wiele więcej. Coraz więcej pozycji w katalogu zajmują również sondy lambda. Każdego roku w wymienionych kategoriach, oraz w wielu innych, przybywa nowych pozycji. Jednak to nie wszystko. Przedsiębiorstwo stale się rozwija, wprowadzając do oferty również nowe produkty. Tym samym dzisiaj części samochodowe EPS to także części układu hamulcowego oraz elementy odpowiadające w samochodzie za chłodzenie silnika. Liczba referencji w katalogu EPS wynosi dzisiaj niemal 5000.
EPS to renomowana marka czujników samochodowych, która oferuje również inne wartościowe auto części. Włoski producent dba o jakość podzespołów, które przed dopuszczeniem do sprzedaży są szczegółowo sprawdzane pod względem niezawodności i bezpieczeństwa.