Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "5"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Amortyzator MONROE 16242

4.9 (123) pokaż opinie
Kod produktu:
16242
Amortyzator MONROE 16242
  • Amortyzator MONROE 16242 - fot.1
  • Amortyzator MONROE 16242 - fot.2
  • Amortyzator MONROE 16242 - fot.3
  • Amortyzator MONROE 16242 - fot.4
  • Amortyzator MONROE 16242 - fot.5
  • Amortyzator MONROE 16242 - fot.6
  • Amortyzator MONROE 16242 - fot.7
Dostępność towaru:   dostępny
Zwroty:   do 100 dni

Jeżeli wykupisz opcję "Bezpieczny Zakup" masz możliwość skorzystania z darmowego zwrotu bez podania przyczyny aż do 100dni!

Standardowy czas zwrotu bez opcji "Bezpieczny Zakup" to 14 dni.

Więcej o zwrotach i wymianach >

170,00 zł
w tym 23% VAT
Rodzaj amortyzatorów:
Gazowy

Amortyzator gazowy naprawdę jest to amortyzator olejowo-gazowy, inaczej hydropneumatyczny, w którym czynnikiem tłumiącym jest olej hydrauliczny i sprężony gaz (zazwyczaj azot), które oddzielone są ruchomą przegrodą. W przypadku tego typu amortyzatora, jego budowa jest prosta, ponieważ składa się tylko z jednej rury w której znajduje się pracujący tłok.

Dowiedz się więcej

Typ amortyzatora:
Rozpórka zawieszenia

Rozpórka zawieszenia to sztywna rozpora łącząca kielichy amortyzatorów. Ma na celu usztywnienie karoserii, aby nie ulegała ona odkształceniom podczas jazdy. Dzięki zamontowaniu rozpórki zawieszenia samochód staje się mniej podatny na odkształcenia podczas jazdy w zakrętach.

Dowiedz się więcej

System tłumienia drgań zawieszenia:
Dwururka

System dwururki stosowany jest w amortyzatorach olejowych. Amortyzator taki składa się z rurki wewnętrznej, w której zanurzony jest pracujący tłok oraz z rury zewnętrzej, która pełni funkcję osłony oraz zbiornika zbierającego nadmiar oleju.

Dowiedz się więcej

Sposób mocowania amortyzatora:
Górny trzon
Sposób mocowania amortyzatora:
Dolny docisk
Ciężar [kg]:
3,100
Otwór o śr[mm]:
27
Gwarancja:
5 lat gwarancji
Średnica korbowodu [mm]:
20
Wysokość opakowania [cm]:
12,7
Numer taryfy celnej:
87088035
Średnica końcówki wału [mm]:
20
Ponad 4 miliony części
z 2 letnią gwarancją
Do 100 dni na zwrot
i wymianę
Pomoc, infolinia
z ekspertami z branży
Darmowa dostawa
w 24h
99% klientów poleca
sklep iParts.pl

Opis produktu

Dodatkowe informacje o Amortyzator 16242 firmy MONROE

Przód Gazowy

Opinie

Średnia ocena:
4.9 (123)

Dodaj opinię

Ocena produktów

Opinie o produkcie Amortyzator MONROE 16242

Opinie nie są zweryfikowane

Sklep iParts.pl nie weryfikuje opinii, ale wykrywamy i usuwamy fałszywe treści, gdy je zidentyfikujemy.

sga

(22.01.2023)

5.0
tak jak napisali...

Opinia wystawiona dla Amortyzator MONROE G1057

SebastianR.

(09.12.2022)

5.0
Tlumienie 5/5 Poziomowanie po progach, chamowaniu itp 5/5

Opinia wystawiona dla Amortyzator MONROE 16731

SebastianR.

(09.12.2022)

4.0
Tanie i dobre

Opinia wystawiona dla Amortyzator MONROE 23925

szwedy

(26.02.2022)

5.0

Jako właściciel volvo v70 mogę polecić amortyzator od Monroe zakupiony na iparts.pl. W porównaniu do innych amorów, ten jest łatwo dostępny, i równie solidny, a ponadto z tego co wiem nadaje się też do paru innych modeli Volvo.

Opinia wystawiona dla Amortyzator MONROE C2502S

szwedy

(06.02.2022)

5.0

Świetny amortyzator do volvo v70, jednak bardzo słabo dostępny. Na szczęście jest iparts, sklep który gorąco polecam wszystkim miłośnikom volvo poszukującym części do swoich aut!

Opinia wystawiona dla Amortyzator MONROE C2501

Numery OEM

Szukaj zamienników dla 16242 po numerze OEM

Producent Numery OEM
4U Autopa 19511RN
ACEMARK 103549
ACEMARK 105358
AL-KO 300503
AL-KO 3050G
AL-KO 810059
ALINQUANT A 558075
ASAM 70413
ASHIKA MA-00410
ASHIKA MA-00436
AUTOMEGA 110103610
AUTOMOTOR PSH2915
BENDIX 060486HB
BENDIX 060684GB
BILSTEIN 22-046840
BOGE 30-U60-A
BOGE 32-C91-0
BOGE 32-E17-0
BSG BSG 75-300-034
DENCKERMAN DSB039G
DIAMAX AP01021
DIEDERICHS 9970198
DYNAMATRIX DSA333827
DYNAMATRIX DSA334480
DYNAMATRIX DSA334481
DYNAMATRIX DSA633827
ESEN SKV 32SKV026
EUROREPAR 1623329080
EUROREPAR 1635543380
FAST FT11508
FEBEST 2407G-016F
FEBEST 2407S-007F
FEBI 20134
FENOX A61027
FERRON TOP08540041
FISPA F210G1477
FORCETECH PS9410301
G.U.D. GSA333827
G.U.D. GSA633827
GABRIEL 35305
GABRIEL G35305
GABRIEL G35331
GOLD 8250237
GOLD 9250237
GOLD 9252155
HBJAKOPART J4300854
JAPANPAR MM-00410
JAPANPAR MM-00436
JAPKO MJ00410
JAPKO MJ00436
JPG 4342102900
KAGER 81-0390
KAMOKA 2000235
KAMOKA 20333725
KAVO PARTS SSA-10216
KLAXCAR 46002z
KONI 8750-1022
KRAFT AUTO 4005290
KRAFT AUTO 4005385
KYB 333827
KYB 633827
KYB 9330044
LTM C28252
LTM D28252
LYNXAUTO G32627LR
LYNXAUTO O32346LR
MAG 356105080000
MAG 356113070000
MAG 356113079000
MAG 357447080000
MAG 379000090000
MAGNUM T AGR047MT
MAGNUM T AHR047MT
MANDO MSS017123
MAPCO 20123
MAPCO 20124
MAPCO 20134
MAPCO 20134/2
MAPCO 20143
MAXGEAR 11-0157
MAXTRAC MCD0198
MAYSAN MAN PS9410301
MDR MSH-700410
MDR MSH-700436
METZGER 2340174
MEYLE 16-26 613 0008
MEYLE 16-26 623 0009
MGA AM5011
MONROE 16242
MONROE E4340
MONROE S4340
MS 200468-PCS-MS
NK 65393050
OCAP 82038FU
OPENPARTS SAB8128.31
OPENPARTS SAB8172.11
OPTIMAL A-18525H
OPTIMAL A-18554H
OPTIMAL A-3050G
OPTIMAL A-3051G
Omnicraft 2165578
Omnicraft 2165666
PATRON PSA633827
PEMEBLA JAPMM-00410
PEMEBLA JAPMM-00436
QUINTON HA 178636
QUINTON HA QAG178636
RECORD FR. 104184
RENAU 543024308R
RENAU 7700412915
RENAU 7700430760
RENAU 7700840264
RENAU 7701477961
RENAU 7701477962
Roadmatic 401005RM
SACHS 200 468
SACHS 230 055
SACHS 319 807
SIAAM 545295
SIAAM 545295G
SIDAT F210G1477
STARLINE TL A41003.2
STATIM A.168
STELLOX 4203-9763-SX
STELLOX 4213-0135-SX
STELLOX 4213-0405-SX
TOOR SG11050
TOOR SG12520
TRADEXFRAN 5000840264
TRISCAN 8705 25105
TRW JGM289S
TRW JGM289T
TRW JGM308S
TRW JGM308T
VAICO V46-0325
VITAL SUSP 100629.0
VITAL SUSP 100632.0
VITAL SUSP 110629.0
VITAL SUSP 110632.0
VITAL SUSP 200629
VITAL SUSP 200632
VITAL SUSP 210629
VITAL SUSP 210632
WXQP 54663
ZEKKERT SG-4551
ZEKKERT SO-4214

Do jakich aut pasuje część

Sprawdź czy Amortyzator 16242 pasuje do Twojego auta

 

RENAULT

  • brak modeli

Cenowe okazje auto części

Wyprzedaż

Olej FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W30 5 litrów
219,00 zł
159,00 zł
5.0 (3)

Wyprzedaż

Koło dwumasowe VAG LUK DSG-6 415074409
2318,00 zł
1601,00 zł
4.9 (247)

Wyprzedaż

Zestaw sprzęgła DSG 7/S-Tronic LUK 602000700
2185,00 zł
1499,00 zł
5.0 (230)

Wyprzedaż

Sprzęgło kompletne LUK 600001600 VAG 1.9TDI
1799,00 zł
1118,00 zł
5.0 (230)

Wyprzedaż

Zestaw wkrętaków i końcówek wkrętakowych
199,00 zł
138,00 zł
0 (0)

Wyprzedaż

Płyn chłodniczy IPARTS G12+ 5 litrów -35°C (r
79,00 zł
40,00 zł
0 (0)

Wyprzedaż

Płyn chłodniczy IPARTS G11 5 litrów -35°C (ni
76,00 zł
38,00 zł
0 (0)

Zadaj pytanie na temat tego produktu

Dlaczego warto zainwestować w agregat prądotwórczy? Do czego może się przydać w domu, a do czego w garażu?

Dlaczego warto zainwestować w agregat prądotwórczy? Do czego może się przydać w domu, a do czego w garażu?

Agregat prądotwórczy to nieocenione urządzenie znajdujące zastosowanie zarówno w domu, jak i w garażu. Niezależnie od tego, czy potrzebujecie awaryjnego źródła zasilania, czy planujecie poważniejsze majsterkowanie, agregat prądotwórczy może okazać się Waszym najlepszym sojusznikiem.

czytaj więcej >
Opadająca wskazówka prędkościomierza podczas jazdy. Zdiagnozuj przyczynę

Co może być przyczyną opadającej wskazówki prędkościomierza podczas jazdy? Jak prawidłowo zdiagnozować ten typ usterki?

Czy kiedykolwiek zdarzyła Wam się sytuacja, kiedy to jedziecie drogą, utrzymując stałą prędkość, ale nagle widzicie, jak wskazówka prędkościomierza zaczyna gwałtownie opadać. Kilku naszych klientów zgłaszało nam już podobne problemy i – co ciekawe – u każdego z nich inna usterka okazywała się przyczyną. Z czego to wynika?

czytaj więcej >
Błąd ESP i ABS po wymianie akumulatora, czyli co to jest adaptacja akumulatora i dlaczego warto ją wykonać?

Skąd biorą się błędy ESP i ABS po wymianie baterii samochodowej? Czym jest adaptacja akumulatora i dlaczego warto ją wykonać?

Wymiana akumulatora potrafi być czynnością stresującą nawet nie przez to, jak przebiega, ale co dzieje się w jej następstwie. A dziać mogą się rozmaite rzeczy, poczynając od błędów ESP i ABS, na informacji o awarii czujników ciśnienia w oponach kończąc. Dlaczego tak się dzieje?

czytaj więcej >
Opony Continental UltraContact NXT. Jak sprawdza się opona z materiałów odnawialnych?

Opony Continental UltraContact NXT. Jak sprawdzają się opony wykonywane w większości z materiałów odnawialnych?

Materiały z recyklingu w oponach samochodowych to żadna nowość, używa się ich od wielu lat. Nigdy jednak wcześniej żadna marka nie posunęła się tak daleko, jak Continental ze swoimi oponami UltraContact NXT. Jakie przyniosło to efekty? Czy „gumy” robione z ryżu i starych butelek w ogóle mają sens?

czytaj więcej >

Amortyzator

Amortyzatory samochodowe to podstawowy i zarazem kluczowy element eksploatacyjny układu zawieszenia. Ich rola sprowadza się przede wszystkim do tłumienia drgań, maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy i utrzymywania sprężyn układu zawieszenia w prawidłowej pozycji podczas podróżowania. Dla komfortu i bezpieczeństwa jazdy ich obecność oraz sprawność jest więc nieoceniona.

Dziury, wyboje a także progi zwalniające to prawdziwa zmora amortyzatorów samochodowych. Dlatego mimo, że z porad specjalistów wynika, że amortyzatory wymienia się z reguły po przejechaniu 80 – 100 tys. kilometrów, to czynnik eksploatacyjny (stopień eksploatacji oraz stan dróg, po których się poruszamy) może ten okres nieco skrócić. Dlatego zaleca się, by przeprowadzać przegląd techniczny amortyzatorów co około 15 – 20 tys. kilometrów. To najlepszy sposób, by uniknąć niespodziewanej awarii.

Wymiana amortyzatorów na nowe nie należy do skomplikowanych i bardzo kosztownych. Mało tego zakup amortyzatorów znanej i cenionej na rynku części zamiennych marki to koszt niewielki w porównaniu z awariami, które mogłyby wystąpić na skutek odwlekania wymiany w czasie. Najważniejsze, o czym kierowca powinien pamiętać to zakup pełnego kompletu na tylną i przednią oś – amortyzatory wymienia się zawsze parami na danej osi (tylko taka wymiana gwarantuje poprawne i przewidywalne dla kierowcy zachowanie samochodu w trakcie jazdy).

Co do wyboru nowych amortyzatorów do samochodu to zawsze najlepiej kierować się ku znanym, sprawdzonym markom części zamiennych. Zakup takich amortyzatorów to gwarancja wysokiej jakości i niezawodności, co przełoży się na skuteczność ich funkcjonowania podczas jazdy samochodem.

MONROE

Monroe to uznany producent części samochodowych. Najlepiej znany jest z produkcji wysokiej klasy amortyzatorów, cenionych za skuteczne łagodzenie wibracji i wstrząsów, ale również za wyjątkową wytrzymałość. Niemal od początku istnienia, firma produkuje amortyzatory, co pozwoliło zebrać ogromne doświadczenie oraz wypracować wydajne procedury, a także opracować skuteczne procesy produkcyjne. Już w 1926 roku pojawiły się pierwsze amortyzatory Monroe, które do dzisiaj są cenione przez kierowców i fachowców z całego świata.

Dzisiaj oferta firmy Monroe jest o wiele bogatsza, niż w początkach działalności. Flagowymi produktami wciąż pozostają amortyzatory, jednak asortyment uzupełniają również inne części zawieszenia. Są to m.in. sprężyny, stabilizatory oraz zestawy mocowań. Ponadto, producent poszerza swoją ofertę, dołączając do niej podzespoły z innych kategorii. W asortymencie marki Monroe znajdują się dzisiaj między innymi drążki kierownicze, tuleje czy przeguby.

Monroe to marka dobrze znana na rynku części zamiennych. Tysiące referencji sprawiają, że firma należy dziś z pewnością do liderów tego obszaru rynku. Z pewnością na popularność części zamiennych Monroe ogromny wpływ ma również wysoka jakość tych elementów. Przynajmniej częściowo wynika ona z faktu, że części zamienne powstają na tych samych liniach produkcyjnych, co oryginalne części przeznaczone do pierwszego montażu. Producent części samochodowych Monroe jest bowiem dostawcą dla takich producentów, jak Citroen, BMW czy Toyota.

Cechy Części

Amortyzator gazowy
Amortyzator gazowy naprawdę jest to amortyzator olejowo-gazowy, inaczej hydropneumatyczny, w którym czynnikiem tłumiącym jest olej hydrauliczny i sprężony gaz (zazwyczaj azot), które oddzielone są ruchomą przegrodą. W przypadku tego typu amortyzatora, jego budowa jest prosta, ponieważ składa się tylko z jednej rury w której znajduje się pracujący tłok.
Rozpórka zawieszenia
Rozpórka zawieszenia to sztywna rozpora łącząca kielichy amortyzatorów. Ma na celu usztywnienie karoserii, aby nie ulegała ona odkształceniom podczas jazdy. Dzięki zamontowaniu rozpórki zawieszenia samochód staje się mniej podatny na odkształcenia podczas jazdy w zakrętach.
Dwururowy system tłumienia drgań zawieszenia
System dwururki stosowany jest w amortyzatorach olejowych. Amortyzator taki składa się z rurki wewnętrznej, w której zanurzony jest pracujący tłok oraz z rury zewnętrzej, która pełni funkcję osłony oraz zbiornika zbierającego nadmiar oleju.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze