Informacje o siódmej generacji Hondy Civic

Honda Civic VII to kontynuacja cieszącego się sporą popularnością modelu japońskiego samochodu kompaktowego. Prezentacja oraz rozpoczęcie produkcji siódmej generacji Civic miało miejsce w 2000 roku, natomiast pojazd do sprzedaży trafił rok później. Fabryki zajmujące się produkcją Hondy Civic VII znajdowały się między innymi w Japonii, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. 

Japoński koncern przygotował kilka wersji nadwoziowych tego modelu, były to: sedan (4-drzwiowy), hatchback (3- lub 5-drzwiowy), a także coupĂ© (2-drzwiowy). Wszystkie te wersje dosyć mocno różniły się od siebie, a spośród całej gamy nadwoziowej szczególnie wyróżniał się hatchback. Głównie za sprawą tylnych świateł oraz dużych, trójkątnych reflektorów z przodu. Wnętrze w nowej Hondzie Civic wykonane zostało z materiałów wykończeniowych dobrej jakości imitujących aluminium – w poprzedniej, szóstej wersji japoński producent postawił na drewnopodobne wykończenie. Wszystkie elementy wewnątrz zostały rozmieszczone w praktyczny sposób, dzięki czemu zyskano na ilości wolnego miejsca. Dodatkowym plusem było zastosowanie płaskiej podłogi, zabieg ten sprawił, że Honda Civic VII deklasuje inne samochody ze swojej klasy pod względem dostępnej przestrzeni. Auto zostało poddane faceliftingowi w 2004 roku, wprowadzono między innymi zmiany w przedniej części auta, pojawiły się również zmienione światła z tyłu. 

Biorąc pod uwagę zastosowane innowacyjne rozwiązania, siódma generacja Hondy Civic to prawdziwa rewolucja. To właśnie ta wersja japońskiego kompaktu jako pierwsza otrzymała hybrydowy napęd - benzynowa jednostka napędowa 1.3 VTEC generująca moc 85 koni mechanicznych połączona była z elektrycznym motorem o mocy 20 KM. Podobnie jak w przypadku poprzedniej wersji, w całej gamie jednostek napędowych dostępny był tylko jeden diesel, jednak w tym przypadku był to silnik i-CTDI o pojemności 1.7 i mocy 100 KM. Zwolennicy silników benzynowych natomiast mieli do wyboru 90 konny motor o pojemności 1.4 będący najsłabszą opcją. Osoby szukające wrażeń mogły zdecydować się na jednostkę 2.0 VTEC o mocy 160 KM (200 KM w wersji Type-R), poza tym w ofercie znajdował się również silnik 1.6 VTEC (110 KM). 

Japoński producent zdecydował się zakończyć produkcję siódmej generacji Hondy Civic niespełna rok po wprowadzeniu na rynek wersji po faceliftingu, w związku z tym ostatni egzemplarz został wyprodukowany w 2005 roku.

Wybierz typ samochodu marki Honda CIVIC VII Hatchback (EU, EP, EV) (1999.03 - 2006.02)

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.4 i D14Z6 benzyna 2001.02 - 2005.09 1396 55 75
1.4 iS (EP1) D14Z5, D14Z6 benzyna 2001.02 - 2005.09 1396 66 90
1.6 i D16V1 benzyna 2001.02 - 2005.09 1590 81 110
1.7 (ES1) D17A6 benzyna 2000.01 - 2005.08 1668 92 125
1.7 CTDi 4EE-2 olej napędowy 2002.01 - 2005.09 1686 74 100
2.0 i Sport K20A3 benzyna 2001.09 - 2005.09 1998 118 160
2.0 Type-R K20A2 benzyna 2001.09 - 2005.09 1998 147 200