Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
10000+ produktów
Sklep motoryzacyjny iParts.pl to lider internetowej sprzedaży części samochodowych online. Tylko u nas ponad dwa miliony auto części dostępnych od ręki. Szeroka gama produktów pochodzi wyłącznie od renomowanych producentów auto części. Sklep internetowy iParts.pl to zespół kreatywnych ludzi, posiadających ogromne doświadczenie w motoryzacji, a także w imporcie i dystrybucji części samochodowych. Wszystkie części dostępne w ofercie sklepu są kompatybilne z większością modeli samochodów dostępnych na polskim rynku. W iParts.pl dokonasz bezpiecznych zakupów bez żadnego ryzyka. Zapraszamy!
Układ kierowniczy to zdecydowanie jeden z najważniejszych podzespołów samochodu – umożliwia sprawne i zgodne z zasadami mechaniki ruchu pojazdów samochodowych zmienianie kierunku jazdy – ustawienie kierowanych kół jezdnych tak, by samochód mógł bez bocznego poślizgu poruszać się po wybranym przez użytkownika liniowym torze. Układ kierowniczy zapewnia także odpowiednie skręcanie kół kierowanych z zastosowaniem jak najmniejszej siły przyłożonej do koła kierownicy. Skręcone koła wracają do położenia jazdy na wprost samoczynnie, po zamknięciu działania tej siły.
Układ składa się z mechanizmu zwrotniczego – zespół dźwigni i cięgien łączących koła kierowane, co zapewnia odpowiednie ich ustawienie przy skręcie oraz z mechanizmu kierowniczego – element napędzający mechanizm zwrotniczy w przypadku zadziałania odpowiedniej siły uruchamiającej, przyłożonej do koła kierownicy.
Mechanizm zwrotniczy pozwala skręcać koła kierowane odpowiednio do przekazywanych na niego przez mechanizm kierowniczy ruchów kola kierownicy. Drążki mechanizmu zwrotniczego wykonywane są zwykle w postaci prętów stalowych lub rur o nagwintowanych końcach ewentualnie końcówkach stanowiących obsadę przegubu. Przeguby łączące drążki umożliwiają przestrzenne odchylenie się poszczególnych elementów mechanizmu zwrotniczego. Przeguby te wyposaża się w sprężyny do samoczynnego kasowania luzów spowodowanych zużyciem się sworzni kulistych.
Mechanizm kierowniczy odpowiada za przekazywanie ruchu kola kierownicy na mechanizm zwrotniczy. Składa się z wału kierownicy, koła kierownicy, przekładni kierowniczej i ramienia kierowniczego. Obrót koła kierowniczego, a wraz z nim wału kierownicy, powoduje za pośrednictwem przekładni kierowniczej obrót ramienia kierowniczego, którego ruch zostaje przekazany na mechanizm zwrotniczy.
Gdzieś w układzie wspomagania w Waszym aucie pojawił się wyciek? A może ślady tego wycieku znajdujecie jedynie na ziemi pod pojazdem i nie wiecie, jak zlokalizować nieszczelność? Co powinniście zrobić, gdy tę nieszczelność już zlokalizujecie? Jak usunąć wyciek z układy wspomagania?
czytaj więcej >ASR to układ antypoślizgowy zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems. Jego najważniejszym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania. Pośrednio system wpływa także na polepszenie właściwości trakcyjnych samochodu podczas pokonywania zakrętów.
czytaj więcej >Końcówki drążków kierowniczych, łączące drążek kierowniczy ze zwrotnicą, pełnią w całym układzie podwójną rolę – sterują kołami i regulują ich zbieżność. Zwykle to właśnie one są najmniej trwałymi elementami układu kierowniczego, ale – na szczęście – jednocześnie są elementami najtańszymi. Ich wymianę możemy równie dobrze pozostawić mechanikom, jak i spróbować zrobić wszystko samodzielnie.
czytaj więcej >Płyn stosowany w układzie wspomagania kierownicy jest chyba najbardziej zapomnianym i najczęściej ignorowanym przez kierowców płynem samochodowym. Tymczasem przegapienie momentu, w którym powinniśmy go wymienić, może mieć dla nas bardzo kosztowne konsekwencje. Warto więc pamiętać o interwałach wymiany płynu w układzie wspomagania, a samą wymianę możemy przeprowadzić samodzielnie – bez pomocy mechanika. To naprawdę nic trudnego.
czytaj więcej >