Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Płyn do spryskiwaczy zimowy

Płyn do spryskiwaczy zimowy IPARTS IPARTS
Płyn do spryskiwaczy zimowy K2 K2
Płyn do spryskiwaczy zimowy SONAX SONAX
Płyn do spryskiwaczy zimowy SHELL SHELL
Płyn do spryskiwaczy zimowy MOJE AUTO MOJE AUTO
Płyn do spryskiwaczy zimowy MAXGEAR MAXGEAR
Płyn do spryskiwaczy zimowy MOTUL MOTUL
Płyn do spryskiwaczy zimowy AMTRA AMTRA
Płyn do spryskiwaczy zimowy CAR PLAN CAR PLAN
Płyn do spryskiwaczy zimowy ORLEN ORLEN
Płyn do spryskiwaczy zimowy SHINY GARAGE SHINY GARAGE

22 produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
Brak produktów.

Zimowy płyn do spryskiwaczy

Decydują się na konkretny zimowy płyn do spryskiwaczy, główną przesłanką do jego kupna jest dla wielu kierowców przede wszystkim cena, kolor oraz wielkość pojemnika. Niestety, często nie bierzemy pod uwagę właściwości fizykochemicznych tego rodzaju preparatu, co może się na nas zemścić w najmniej odpowiednim momencie. Zakup niewłaściwego płynu do spryskiwaczy może być niebezpieczny nie tylko dla elementów samochodu, ale również dla kierowcy oraz jego pasażerów. 

Płyn do spryskiwaczy na zimę w samochodzie

Płyn do spryskiwaczy zimowy zdecydowanie różni się składem od preparatu przeznaczonego na sezon letni. Kluczowa jest tutaj odporność na mróz, dla której warto wymieniać płyn do spryskiwaczy na ten zimowy. Letni preparat bardzo szybko zamarznie w dyszach, uszkadzając przy tym cały układ czyszczący szyby. Może on zamarzać również na szybie, co znacząco ograniczy widoczność. Kupując preparat warto więc zwrócić uwagę na temperaturę krystalizacji, czyli najniższą wartość, w jakiej zachowuje on swoją płynność. Zimowy płyn do spryskiwaczy temperatura krystalizacji jest zawsze podana na opakowaniu produktu. Na polskie warunki pogodowe należy wybierać płyn znoszący temperatury do co najmniej -22 stopni Celsjusza.

Zimowy płyn do spryskiwaczy - skład

Woda – tylko woda demineralizowana lub destylowana, wolna od minerałów znajdujących się w zwykłej wodzie.

Alkohol – najczęściej etanol, rzadziej alkohol izopropylowy, metylowy lub ich mieszanina. Najbezpieczniejsze są płyny na bazie etanolu, z zawartością alkoholu od 30 do 35 proc. (w płynie letnim tylko 5 proc.). Im jest go więcej, tym preparat wykazuje większą odporność na zamarzanie. Preparaty na bazie metanolu mogą być szkodliwe dla zdrowia, zaburzając koncentrację oraz percepcję podczas jazdy. Zawartość metanolu w zimowym płynie do spryskiwaczy nie może przekraczać 0,6 proc. jego składu. Niebezpieczne są również płyny z oznaczeniami H226 (łatwopalny), H302 (niebezpieczny po połknięciu) H312 (szkodliwy przy zetknięciu ze skórą), H332 (szkodliwy przy wdychaniu) oraz H370 (może uszkodzić układ nerwowy i nerwy wzrokowe).

Gliceryna, glikol propylenowy lub etylenowy – umożliwiają lepszy poślizg i dobre smarowanie, co przekłada się na swobodniejszą pracę wycieraczek. Ich zawartość w płynie powinna mieścić się w granicach 5 proc. Większa ilość spowoduje pojawienie się refleksów na szybie.

Środki powierzchniowoczynne – konieczne do skutecznego usuwania różnego rodzaju zabrudzeń.

Środek antypienny – płyn, który nadmiernie się pieni, ma nadmiar powietrza i źle zwilża szybę. W ten sposób może przyczynić się do szybszego zużycia piór wycieraczek, a także powstawania małych rys na szybie.

Biocyd – chroni przed namnażaniem się bakterii i grzybów, a także zapobiega mętnieniu płynu.

Środek regulujący pH – reguluje pH płynu, dzięki czemu jest on bezpieczniejszy dla metalowych elementów układu spryskiwaczy szczególnie narażonych na korozję.

Zimowy płyn do spryskiwaczy, który zamarza

Zdarzają się sytuacje, że płyn do spryskiwaczy zimowy zapachowy również zamarza na szybie. Taka sytuacja ma miejsce zazwyczaj przy korzystaniu ze spryskiwaczy zaraz po uruchomieniu silnika. To naturalne zjawisko, określane jako tzw. efekt zimnej szyby. W niskich temperaturach alkohol odparowuje bowiem szybciej, stąd też na szybie pojawia się woda, która zamarza.

Można zapobiec temu zjawisku, o ile postawimy na płyn zawierający substancje stabilizujące. W innym przypadku konieczne będzie ogrzanie szyby, aby pozbyć się problemu. Większy niepokój może budzić zamarzanie preparatu po dłuższej pracy silnika. Wówczas najprawdopodobniej zimowy płyn do spryskiwaczy temperatura jego krzepnięcia jest niewłaściwa.

Najważniejsze więc czynniki dobrego płynu do spryskiwaczy na zimę to temperatura krzepnięcia i zapach.

Jeśli chodzi o temperaturę krystalizacji zimowego płynu do spryskiwaczy to im jest ona niższa, tym lepiej, ponieważ płyn spełni swoją funkcję nawet podczas największych mrozów. W polskiej strefie klimatycznej temperatura krystalizacji zimowego płynu do spryskiwaczy powinna wynosić przynajmniej -20 st. Celsjusza, a nawet więcej (np. -25 st. C, -30 st. C). Wszelkie informacje z tym związane są zazwyczaj umieszczone na opakowaniu produktu.

W przypadku zapachu zimowego płynu do spryskiwaczy to nie powinien on być zbyt ostry i nieprzyjemny, inaczej może utrudniać koncentrację i obniżać percepcję kierującego. Zimą otwieranie okien w samochodzie raczej nie wchodzi w grę.

Zapraszamy do iParts.pl płyn do spryskiwaczy zimowy dostępny w szerokiej ofercie i w atrakcyjnych cenach rynkowych!

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze