Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Peugeot 508 pierwszej generacji to samochód należący do klasy średniej. W ofercie Peugeota stał się następcą bardzo popularnych i lubianych przez kierowców modeli 407 oraz 607, który był określany mianem flagowej limuzyny marki. To sprawiło, że przed modelem 508 stało bardzo trudne zadanie. Musiał on sprostać oczekiwaniom kierowców ceniących sobie luksus we wnętrzu samochodu oraz odbiorców nastawionych na funkcjonalność pojazdu pod kątem wakacyjnych wyjazdów z rodziną. ...
Powiązania: