Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Qashqai, gdy pojawił się na rynku w 2007 roku, był najmniejszym SUV-em w ofercie japońskiej marki, jednak już po kilku latach stał się liderem w swojej klasie, czego chyba nikt się nie spodziewał. Do dziś dnia sprzedano ponad 2 mln egzemplarzy modelu Qashqai, który zastąpił w ofercie koncernu Nissana mało znany w Europie model Mistral.
Crossover Qashqai pokazano motoryzacyjnemu światu w 2007 roku podczas salonu samochodowego w Paryżu, a atrakcyjny wygląd samochodu w połączeniu z ...
Powiązania: