Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BENDIX | 046142B |
BENDIX | 046155B |
BIRTH | 4548 |
BOGE | 87-789-A |
BORG BECK | BSK7132K |
CAUTEX | 18.0121 |
CAUTEX | 180121 |
ECP | 618220240 |
FAI | SS4924 |
FAI | SS4924K |
FAI | SS4951 |
FAI | SS4951K |
FAI | SS4952 |
FAI | SS4952K |
FEBI | 14950 |
FEBI | 15525 |
FEBI | 18045 |
FEBI | 18046 |
FEBI | 8943 |
FIRST LINE | FSK7132K |
FLENNOR | FL4106-J |
FLENNOR | FL4125-J |
JPG | 1340600400 |
JPG | 1340600409 |
JPG | 1340600500 |
JPG | 1340600509 |
JPG | 881243235485 |
JPG | 881243235685 |
LEMFO | 11215 |
LEMFO | 1121502 |
LEMFO | 524 401 712 |
MERCE | 124 323 41 85 |
MERCE | 1243232485 |
MERCE | 1243235685 |
METALCAUCH | 5013 |
METZGER | 52042208 |
METZGER | 52044808 |
METZGER | WM-G 3646 |
METZGER | WM-G 473 |
MEYLE | 014 032 0024 |
MEYLE | 014 032 0107/S |
MEYLE | 140320024 |
MEYLE | 140320122 |
MEYLE | MSB0003 |
MEYLE | MSB0008 |
MOOG | MESB6657 |
MOOG | MESB6826 |
OCAP | 1214207 |
OCAP | 1214210 |
OCAP | 1214215 |
OPTIMAL | F8-5236 |
OPTIMAL | F85217 |
PE | 513.018-00 |
PEX | 12.10.263 |
QUINTON HA | EM2478 |
QUINTON HA | EMB2478 |
QUINTON HA | EMB7130 |
QUINTON HA | EMS2478 |
RUV | 985142 |
SIDEM | 849809 |
SPIDAN | 411442 |
SWAG | 10 61 0027 |
SWAG | 10 61 0035 |
SWAG | 10 61 0041 |
SWAG | 10 61 0054 |
SWAG | 10 61 0055 |
TOPRAN | 400 |
TOPRAN | 400 438 |
TOPRAN | 400 439 |
TRISCAN | 8500 23860 |
TTC | 02.30.259 |
TTC | 02.30.262 |
UNI | UGCGSV4005K |
VAICO | V30-0003 |
VAICO | V30-0009 |
VECO | VB 3093 |
VECO | VB 3272 |
VEMO | V30-0003 |
VEMO | V30-0009 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
Borg & Beck to brytyjska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością producenta niemal od początku działalności jest tworzenie wysokiej jakości sprzęgieł. Sprzęgła Borg & Beck nieustannie uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Firma oferuje zestawy sprzęgieł jak również pojedyncze części do samochodów osobowych oraz do pojazdów wyścigowych. Od lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami Formuły 1. W wielu najszybszych autach na świecie montowane są sprzęgła Borg & Beck, a czasami również inne części samochodowe od tego producenta.
Choć firma specjalizuje się w produkcji sprzęgieł, stanowią one jedynie część jej oferty. Obecnie asortyment jest o wiele bogatszy i obejmuje między innymi elementy układu kierowniczego oraz układu zawieszenia. Producent tworzy również wysokiej jakości filtry samochodowe, czujniki elektryczne, klocki i tarcze hamulcowe oraz wiele innych autoczęści należących do rozmaitych układów.
Firma Borg & Beck powstała w 1903 roku. Przez ponad 100 lat działalności przedsiębiorstwo zdobyło uznanie wśród kierowców i fachowców. W pierwszych latach obecności na rynku marki Borg & Beck kojarzona była ona głównie z narzędziami, które stanowiły wówczas jedyną linię produkcyjną w fabryce należącej do przedsiębiorstwa. Z czasem rozpoczęto również produkcję sprzęgieł, aby późnij wprowadzać do oferty coraz to nowe części samochodowe. Dzisiaj oferta części samochodowych Borg & Beck jest kompleksowa, a marka zdobyła uznanie na całym świecie.