Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 928 400 672 |
BOSCH | 1 465 ZS0 010 |
FISPA | 81.460 |
HOFFER | 8029431 |
MEATDORIA | 9431 |
NISSA | 1670100Q0Apart |
OPEL | 93189943part |
RENAU | 8200503229^ |
RENAU | 8200503229part |
RENAU | 8200503230part |
SIDAT | 81.460 |
VEMO | V38-11-0001 |
WILMINK | WG1749508 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wtryskowa, zwana również sekcyjną, to podzespół składający się z kilku współpracujących ze sobą elementów. Zadaniem całego układu jest pobranie paliwa oraz dostarczenie go do wtryskiwaczy w odpowiedniej ilości oraz pod właściwym ciśnieniem.
Zasysaniem paliwa zajmuje się pompa łopatkowa, która poprze przewody doprowadzające pobiera je, a następnie przekazuje dalej. Tłoczki, w które wyposażona jest pompa wtryskowa, to elementy robocze urządzenia, które nadają odpowiedniego ciśnienia paliwu, pompowanemu przez przewody wysokiego napięcia do wtryskiwaczy. Ważną funkcję pełni również zawór sterujący, który w przypadku nadmiaru paliwa odprowadza odpowiednią jego ilość.
Rozróżnia się dwa główne rodzaje pomp wtryskowych. Pierwszy typ to pompy rotacyjne. W tym przypadku tłoczki wykonują ruch wirujący. Natomiast w przypadku rzędowych pomp wtryskowych tłoczki ustawione są w rzędzie. Oba rodzaje pomp spotkać można w starszych typach pojazdów, głównie tych z silnikami wysokoprężnymi. W nowszych samochodach pompy stosowane są rzadko, głównie ze względu na nieprecyzyjność działania. W stosunku do innych rozwiązań technologicznych, zastosowanie pompy wiąże się z dużym zużyciem paliwa. Tym samym pojawiają się problemy z ekologicznością tego rozwiązania.
Niewątpliwie jednak pompa sekcyjna ma również swoje zalety. Przede wszystkim wymiana tego podzespołu jest stosunkowo tania i prosta. Największym zagrożeniem dla sprawności pompy jest natomiast jej zatkanie. Tempo zużycia elementu w dużej mierze zależy od jakości stosowanego paliwa.