Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKS DASIS | 7304881 |
AKS DASIS | 740485N |
AVA | RT8599 |
BH SERVICE | 8EW009158211 |
FEBI | 40176 |
FRIGAIR | 5991202 |
HELLA | 8EW 009 158-211 |
MAG | 069412675010 |
MAG | 69412675010 |
MAG | MTE675AX |
NISSA | 2720500QAK |
NISSA | 4415547 |
NISSA | 7701057555 |
NISSA | 93181459 |
NISSENS | 87180 |
NRF | 34110 |
OPEL | 2720500QAK |
OPEL | 4415547 |
OPEL | 7701057555 |
OPEL | 93181459 |
RENAU | 2720500QAK |
RENAU | 4415547 |
RENAU | 7701057555 |
RENAU | 93181459 |
RENAULT T | 7701057555 |
SWAG | 60 94 0176 |
VEMO | V46-03-1380 |
WEZEL | 4387773 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Dmuchawa to końcowa część układu klimatyzacji, bezpośrednio odpowiedzialna za wtłaczanie powietrza do kabiny. Urządzenie jest zasilane elektrycznie. Za sprawą dostarczenia prądu o natężeniu 12 V lub 24 V, w ruch zostają wprawione wentylatory o dużej mocy, które wtłaczają zassane wcześniej powietrze. Należy zaznaczyć, że w zależności od ustawień, jest to powietrze zimne lub ciepłe – obie opcje są możliwe do zrealizowania.
Zapewniające utrzymanie odpowiedniej temperatury w kabinie, dmuchawy klimatyzacji są w stanie w krótkim czasie wtłaczać duże ilości powietrza. Użytkownik ma możliwość regulowania pracy wentylatorów, decydując o sile nawiewu. Kontrola jest możliwa z dwóch poziomów – panelu środkowego w kabinie, jak i kratek nawiewu.
Ze względu na pracę na wysokich obrotach, dmuchawa klimatyzacji jest narażona na przyspieszoną eksploatację oraz uszkodzenia. Co prawda smar ogranicza siłę tarcia, jednak nie jest w stanie zredukować jej całkowicie, co ostatecznie prowadzi do zużycia łopatek. Jest to naturalna konsekwencja całkowicie poprawnego użytkowania dmuchawy klimatyzacji. Ponadto, z czasem smaru zaczyna ubywać, co zwiększa siłę tarcia. Wskazana jest zatem konserwacja dmuchawy, a zwłaszcza łopatek wentylatorów, która wydłuża żywotność tych ważnych części układu klimatyzacji. Należy również pamiętać o możliwych awariach silnika napędzającego pracę wentylatorów. W przypadku awarii którejś z części zwykle możliwa jest jej wymiana, jednak zaleca się wymianę całej dmuchawy klimatyzacji.