Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A P E | SEA-70005 |
A P E | VWN-70014 |
A P E | VWN-70019 |
A.I.C. | 50855 |
A.I.C. | 50855A |
AKS DASIS | 048400N |
AUTOGAMMA | GA200402 |
AUTOMEGA | 3095904556N0D |
AVA | VW7511 |
AVA | VW7516 |
BBR | 002-60-02018 |
BH SERVICE | 8EW 009 144-611 |
BOSCH | 0 130 107 284 |
ERA | 352024 |
ERA | 352065 |
FEBI | 10279 |
FORD | 6N0959465 |
FORD | 7 223 405 |
FORD | 959700002 |
FORD | 95VW 15150 MA |
FRIGAIR | 0510.1409 |
FRIGAIR | 0510.1556 |
HELLA | 8EW 009 144-611 |
JPG | 1199103400 |
JPG | 959700002 |
KAGER | 32-2422 |
KAGER | 32-2427 |
KS | 1383901 |
KS | 1384001 |
KS | 1384401 |
MAG | 069422259010 |
MAG | 069422751010 |
MAHLE | CFF 15 000P |
MAXGEAR | 71-0011 |
MEYLE | 100 236 0021 |
MEYLE | 120 000 1751 |
MEYLE | 714 236 0002 |
NISSENS | 85542 |
NISSENS | 85698 |
NRF | 47057 |
OPTIMAL | SPE-111193 |
SCHLIECKMA | 70443400 |
SCHLIECKMA | 70443410 |
SEAT | 6N0 121 209 Q |
SEAT | 6N0 959 455 |
SEAT | 6N0 959 455 A |
SEAT | 6N0 959 455 B |
SEAT | 6N0 959 455 C |
SEAT | 6N0 959 455 D |
SEAT | 6N0 959 455 E |
SEAT | 6N0 959 455 P |
SEAT | 6N0 959 455 Q |
SEAT | 6N0 959 465 |
SKODA | 6N0 121 209 Q |
SKODA | 6N0 959 455 A |
SKODA | 6N0 959 455 C |
SKODA | 6N0 959 455 D |
SKODA | 6N0 959 455 E |
SKODA | 6N0 959 465 |
SWAG | 30 91 0279 |
TOPRAN | 107 716 |
TOPRAN | 107 717 |
TOPRAN | 302 603 |
TTC | 07.40.008 |
TYC | 837-0010 |
VAG | 6N0 959 455 |
VAG | 6N0 959 455 A |
VAG | 6N0 959 455 B |
VAG | 6N0 959 455 C |
VAG | 6N0 959 455 D |
VAG | 6N0 959 455 E |
VAG | 6N0 959 455 P |
VAG | 6N0 959 455 Q |
VAG | 6N0 959 465 |
VAG | 6N0959455D |
VALEO | 696041 |
VDO | 5WK05320-V |
VEMO | 15-01-1803 |
VW | 6N0 121 209 Q |
VW | 6N0 959 455 |
VW | 6N0 959 455 A |
VW | 6N0 959 455 B |
VW | 6N0 959 455 C |
VW | 6N0 959 455 D |
VW | 6N0 959 455 E |
VW | 6N0 959 455 P |
VW | 6N0 959 455 Q |
VW | 6N0 959 465 |
VW | 6N0959455D |
WEZEL | 5824745 |
WEZEL | 5824746 |
FORD
|
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Będąca elementem układu chłodniczego chłodnica musi utrzymywać odpowiednio niską temperaturę, aby zapewniać ochłodzenie jednostce napędowej. W trudnych warunkach, na przykład podczas długotrwałej jazdy w korku, chłodnica nie jest odpowiednio ochładzana powietrzem z zewnątrz, przez co konieczne jest uruchomienie wentylatora chłodnicy. Istnieją modele elektryczne, jednak zdecydowanie częściej wentylator ten działa dzięki połączeniu ze sprzęgłem wiskozowym przekazującym moment obrotowy z pompy wody.
Wentylator i sprzęgło wiskozowe to połączenie, dzięki któremu następuje oszczędność energii, a także unika się nadmiernej eksploatacji silnika. Powyższe jest możliwe dzięki temu, że wentylator chłodnicy pracuje tylko wtedy, gdy jest to konieczne ze względu na podniesienie temperatury. Bezpośrednio za włączenie wentylatora odpowiada termowłącznik. Kontroluje on temperaturę płynu chłodzącego i w sytuacji, gdy osiągnie ona określony poziom, daje sygnał do uruchomienia wentylatora. Sprzęgło wiskozowe natomiast natychmiastowo przekazuje moment obrotowy, przez co wentylator zaczyna pracować z prędkością podobną do wirnika pompy wody.
Najczęściej występujące awarie wentylatora, to mechaniczne uszkodzenie łopatki oraz usterka termowłącznika. Oczywiście usterce może ulec również sprzęgło wiskozowe, co także powoduje zatrzymania pracy wentylatora. Niesprawność jest łatwa do wykrycia ze względu na hałas wydobywający się spod maski. Awaria wymaga wizyty w warsztacie i wymiany układu lub którejś z jego części.