Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CEVAM | 5216 |
CEVAM | N5216 |
DA SILVA | 9114T |
DA SILVA | JC9114 |
DEPA | 3377700 |
DEPA | 3378400 |
DEPA | 3379700 |
DOYEN | T5216 |
DOYEN | T6051 |
EAI | T78086 |
EKG | 922437 |
EKG | 922496 |
FARCOM | 121764 |
FARCOM | 121967 |
FARCOM | 122198 |
GR | SE3043 |
GR | WW3123 |
LOEBRO | 301718 |
MAPCO | 16806 |
METELLI | 17-0615 |
NK | 504733 |
SBS | 1701504733 |
SEAT | 191 407 272 BE |
SEAT | 191 407 272 FX |
SEAT | 191 407 272 HX |
SEAT | 191 407 274 DV |
SEAT | 191407272AF |
SEAT | 191407272AG |
SEAT | 191407272BD |
SEAT | 191407272F |
SEAT | 191407272H |
SEAT | 191407274CV |
SEAT | 191407274CX |
SEAT | 191407274DX |
SEAT | 191407452BX |
SHAFTEC | VW104R |
SKF | VKJC 1118 |
SKF | VKJC 8608 |
SNRA | V1115 |
SNRA | V1215 |
SNRA | VW1115 |
SNRA | VW115 |
SNRA | VW1215 |
SNRA | VW215 |
SPIDAN | 22437 |
SPIDAN | 22496 |
VAG | 191 407 272 AF |
VAG | 191 407 272 AG |
VAG | 191 407 272 BD |
VAG | 191 407 272 CV |
VAG | 191 407 272 CX |
VAG | 191 407 272 F |
VAG | 191 407 272 H |
VAG | 191 407 274 CX |
VAG | 191 407 274 DX |
VAG | 6K0407272G |
VW | 191 407 272 BE |
VW | 191 407 272 FX |
VW | 191 407 272 HX |
VW | 191 407 274 DV |
VW | 191407272 |
VW | 191407272AF |
VW | 191407272AG |
VW | 191407272BD |
VW | 191407272CV |
VW | 191407272CX |
VW | 191407272F |
VW | 191407272H |
VW | 191407274CV |
VW | 191407274CX |
VW | 191407274DX |
VW | 191407450X |
VW | 191407452BX |
VW | 6E0407272H |
VW | 6E0407452AX |
VW | 6K0 407 272G |
VW | 6K0407452BX |
VW | 6N0 407 272J |
VW | 6N0 407 452 DX |
VW | 6N0407272L |
VW | 6N0407452AX |
VW | 6N0407452X |
VW | JZW407450KX |
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.
W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.
Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.