- Średnica 2 [mm]: 71,5
- Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
- Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
- Średnica 1 [mm]: 76,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BERTOLOTTI | SPI20607 |
BERTOLOTTI | SPI20650 |
CEVAM | 5078 |
CEVAM | 5129 |
CITRO | 3270.00 |
CITRO | 3273.5J |
CITRO | 3273.68 |
CITRO | 3273.C8 |
CITRO | 3273.E2 |
CITRO | 95601867 |
CITRO | 95601887 |
CITRO | 95624995 |
CITRO | 96033369 |
DA SILVA | 121T |
EAI | T29058 |
EAI | T29060 |
GLO | S308 |
GR | CI3021 |
GR | PE3070 |
GSP | 210003 |
GSP | 210008 |
LOEBRO | 301906 |
LOEBRO | 301926 |
LPR | DS16038 |
LPR | DS38069 |
METELLI | 17-0005 |
MEYLE | 40144980013 |
NK | 501911 |
OPENPARTS | DRS6001.00 |
OPENPARTS | DRS6087.00 |
PEUGE | 3273.56 |
PEUGE | 3273.E2 |
RE-EX | DS1058 |
RE-EX | DS1165 |
REMSA | DRS6001.00 |
REMSA | DRS6087.00 |
RHIAG | D301906 |
RHIAG | D301926 |
RHIAG | D90089002 |
RHIAG | D90089031 |
SBS | 1701501911 |
SBS | 1701501972 |
SBS | 1701509911 |
SERCORE | 12421 |
SERCORE | 12425 |
SHAFTEC | C118R |
SHAFTEC | C118RN |
SKF | VKJC3527 |
SNRA | C1115 |
SNRA | P1103 |
SPIDAN | 20607 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.
W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.
Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.
Firma CIFAM to marka włoskiego koncernu Metelli, która produkuje części zamienne do samochodów w jakości oryginalnej. Przedsiębiorstwo do dnia dzisiejszego pozostaje producentem znanym z niezawodnych części samochodowych dedykowanych do układu hamulcowego i systemu przeniesienia napędu, a części przeznaczone są na niezależny rynek oraz pierwsze wyposażenie fabryczne wielu popularnych marek samochodowych.
CIFAM spełnia wszystkie standardy jakości (m.i. ECE R 90), a w zakładach produkcyjnych marki używa się tego samego oprogramowania, obrabiarek i automatycznych linii montażowych, co u głównych producentów samochodów. Wszystkie części samochodowe CIFAM po przetestowaniu ich w symulacji komputerowej, firma testuje w prawdziwym życiu (w zakładach i na drodze).
Firma kładzie duży nacisk na nieustanny rozwój. Inwestycje w zaplecza badawcze i linie produkcyjne poskutkowały uzupełnieniem oferty marki CIFAM m.in. w pompy sprzęgła, pompy wody, przeguby napędowe oraz łożyska koła. W planach jest także poszerzenie asortymentu dedykowanego układowi sterowania sprzęgłem.
Wszystkie części samochodowe firmy CIFAM to synonimy wysokiej jakości i niebywałej trwałości. Ponad trzydziestoletnie doświadczenie na rynku motoryzacyjnym sprawiło, że obecnie części zamienne CIFAM eksportowane są do ponad 90 krajów na całym świecie, a marka należy do jednych z najbardziej cenionych w branży.