- Rodzaj uszczelnienia: Uszczelka z warstwą metalową
- Ilość otworów: 1
- Grubość [mm]: 1,7
- Średnica [mm]: 83
Dodaj opinię
(28.02.2021)
Mam te uszczelki od tamtego tygodnia i wszystko pasowało idealnie. Z też montażem nie było żadnych problemów. Sklep polecił mi kolega, który dużo tu kupuje. Duży wybór części i miła obsługa. Na pewno jeszcze nieraz tu wrócę
Opinia wystawiona dla Zestaw uszczelek głowicy (góry silnika) VICTOR REINZ 02-33470-03
(12.06.2019)
Opinia wystawiona dla Uszczelka głowicy silnika VICTOR REINZ 61-52875-00
(11.08.2015)
Opinia wystawiona dla Uszczelka głowicy silnika VICTOR REINZ 61-33820-00
Producent | Numery OEM |
---|
FIAT | 46454064 |
GLASER | 18777 |
GLASER | H18777-10 |
GOETM | 30-028979-10 |
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uszczelka głowicy silnika to element osprzętu silnika, który montuje się pomiędzy głowicą a blokiem silnika spalinowego. Podstawowa rola uszczelki sprowadza się do odizolowania oleju silnikowego od płynu chłodniczego. Element ten ma także za zadanie uniemożliwienie przedostania się płynu chłodniczego do cylindrów oraz zapewnienie jednostce napędowej odpowiedniej kompresji.
Trudne warunki pracy (bardzo wysokie temperatury i duże ciśnienie) to główny powód dla którego uszczelka głowicy silnika powinna być wykonana z solidnych, z reguły kilkuwarstwowych materiałów, które charakteryzuje dobre odprowadzanie ciepła.
Usterka uszczelki głowicy silnika samochodowego to temat nieco kontrowersyjny. Problem uszkodzenia uszczelki niekiedy ciężko spostrzec nawet doświadczonemu kierowcy. Dlatego najlepiej powierzyć samochód w ręce specjalistów. Niestety uszkodzona uszczelka to dosyć poważna usterka, która niestety nie należy do najtańszych w naprawie.
Typowe sygnały, które będą świadczyć, że doszło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą, to m.in. falujące obroty silnika, biały dym z rury wydechowej czy też częste przegrzewanie się silnika samochodowego. Znanym symptomem będzie również "gotujący się" płyn chłodniczy, a także obecne w nim ślady oleju.
Uszczelka głowicy silnika samochodowego nie należy do typowych części eksploatacyjnych, które raz na jakiś czas należy wymienić na nowe. Do awarii tego elementu dochodzi więc z reguły z winy posiadacza samochodu lub niekiedy błędu konstrukcyjnego silnika. Najbardziej narażone na usterki będą nowoczesne silniki, gdzie mimo niewielkiej pojemności skokowej stawia się na jak najwyższą moc.
Victor Reinz to niemiecka marka należąca do amerykańskiej grupy Dana Incorporated. Pod marką Victor Reinz produkowane są przede wszystkim uszczelniacze części silnika i jego mechanizmów. Ogromną część oferty stanowią masy uszczelniające Victor Reinz. Jednak w asortymencie znajdziemy również uszczelki głowicy, układu dolotowego czy turbosprężarki. Ponadto, producent zajmuje się także tworzeniem osłon termicznych.
Oferta marki Victor Reinz jest stale poszerzana. Znajdują się w niej standardowe uszczelki niezbędne w każdym samochodzie osobowym, jak również uszczelniacze o podwyższonej trwałości. Tym samym części samochodowe Victor Reinz z powodzeniem mogą być stosowane również w samochodach sportowych. Autoczęści Victor Reinz wyróżnia jakość, która stale jest podwyższana.
Pod marką Victor Reinz, Dana Incorporated produkuje elementy przeznaczone na rynek części zamiennych, jak również do pierwszego montażu. Każdego roku w ofercie części samochodowych i uszczelniaczy Victor Reinz pojawia się około 1000 nowych pozycji. Coraz większy asortyment produktów wymaga większej powierzchni magazynowej, co skłoniło korporację Dana do stworzenia kolejnego dużego magazynu w niemieckim Neu-Ulm. Przechowywane są w nim jedynie produkty desygnowane marką Victor Reinz.
Marka Victor Reinz jest znana kierowcom od 1993 roku, kiedy to stworzyło ją Dana Incorporated, zaraz po przejęciu Reinz Company. Właściciel marki Victor Reinz – Dana – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z główną siedzibą w Stanach Zjednoczonych. Firma prowadzi działalność w 25 krajach, zatrudniając niemal 25 000 pracowników. Roczne przychody firmy sięgają ponad 6 miliardów dolarów.