Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BE TURBO | 127732 |
BE TURBO | 127732RED |
BE TURBO | 127732REDSK1 |
BE TURBO | 127732SK1 |
BTS TURBO | T914370 |
BTS TURBO | T914370BL |
BTS TURBO | T914370BT |
BTS TURBO | T981025 |
BTS TURBO | T981025BL |
BTS TURBO | T981025BT |
BTS TURBO | T981410BL |
BTS TURBO | T981410BT |
CITRO | 0375.K1 |
CITRO | 0375.K8 |
CITRO | 0375J1 |
CITRO | 0375K1 |
CITRO | 0375K2 |
CITRO | 0375K8 |
CITRO | 0375K9 |
CITRO | 9558673480 |
CITRO | 9645919580 |
CITRO | 9654919580 |
CITRO | 9658673480 |
CITRO | 9662301280 |
CITRO | 9663201280 |
CITRO | 9682778680 |
DELPHI | HNX108 |
DELPHI | HRX108 |
DIPASPORT | TRB094R |
DRI | 729118590 |
ELSTOCK | 91-1859 |
GARRETT | 753556-0002 |
GARRETT | 753556-0006 |
GARRETT | 753556-2 |
GARRETT | 753556-5002S |
GARRETT | 753556-6 |
GARRETT | 7535560 |
GARRETT | 7535561 |
GARRETT | 7535562 |
GARRETT | 7535566 |
GARRETT | 756047-0002 |
GARRETT | 756047-0004 |
GARRETT | 756047-0005 |
GARRETT | 756047-2 |
GARRETT | 756047-4 |
GARRETT | 756047-5 |
GARRETT | 756047-5002S |
GARRETT | 756047-5004S |
GARRETT | 756047-5005S |
GARRETT | 756047-5006S |
GARRETT | 756047-9006S |
GARRETT | 7560470 |
GARRETT | 7560471 |
GARRETT | 7560472 |
GARRETT | 7560474 |
GARRETT | 7560475 |
GARRETT | 7560476 |
JPG | 3117402100 |
MAHLE | 039 TM 17732 000 |
MAHLE | 039TC17732000 |
PEUGE | 0375.K1 |
PEUGE | 0375.K8 |
PEUGE | 0375J1 |
PEUGE | 0375K1 |
PEUGE | 0375K2 |
PEUGE | 0375K9 |
PEUGE | 9558673480 |
PEUGE | 9645919580 |
PEUGE | 9654919580 |
PEUGE | 9658673480 |
PEUGE | 9662301280 |
PSA | 0375.K1 |
PSA | 0375.K8 |
PSA | 0375J1 |
PSA | 0375K1 |
PSA | 0375K2 |
PSA | 0375K8 |
PSA | 0375K9 |
PSA | 9558673480 |
PSA | 9645919580 |
PSA | 9654919580 |
PSA | 9658673480 |
PSA | 9662301280 |
PSA | 9663201280 |
PSA | 9682778680 |
SASIC | 1820058 |
SCHLUTTER | 166-00145 |
SCHLUTTER | 166-00145 D1 |
SCHLUTTER | 166-00145 D2 |
SCHLUTTER | 166-00145D2 |
SCHLUTTER | 166-00145EOL |
SCHLUTTER | 166-00145EOLD2 |
SCHLUTTER | 172-08260 |
SCHLUTTER | 172-08260EOL |
SCHLUTTER | PRO-00145 |
SCHLUTTER | PRO-00145 D1 |
SCHLUTTER | PRO-00145 D2 |
SIDAT | 48.053 |
TMI | PA7560472 |
TURBO-MOT | 623772 |
TURBO-MOT | 623772OR |
TURBO-MOT | 623772R |
TURBO-MOT | RB5123772 |
TURBO-MOT | RB5123772R |
TURBOSHOET | 1103782 |
TURBOSHOET | GAR756047-2005X |
WILMINK | WG1131177 |
WILMINK | WG1131574 |
WILMINK | WG1320054 |
WILMINK | WG1820732 |
WILMINK | WG1967192 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Turbosprężarka to element spotykany w wielu samochodach poruszających się po polskich drogach. Do niedawna była to typowa z części samochodowych silnika wysokoprężnego. Aktualnie turbosprężarki montuje się jednak także w silnikach benzynowych. To podzespół, który składa się w zasadzie z dwóch elementów - turbiny oraz sprężarki.
Podstawowa rola turbosprężarki sprowadza się do dostarczania większej ilości powietrza do komory spalania silnika spalinowego. Ma to na celu zwiększenie momentu obrotowego i tym samym mocy silnika samochodowego. Źródło zasilania tego podzespołu to gazy, które wydostają się z komory spalania do układu wydechowego.
Do typowych objawów zużycia lub usterki turbosprężarki należy zaliczyć przede wszystkim charakterystyczny odgłos (mocny świst), który powstaje podczas wkręcania się turbiny na wyższe obroty. Z reguły winny jest wirnik, który został uszkodzony. Narażone na zużycie i awarie będą także uszczelniacze, a wyraźnym objawem ich uszkodzenia będzie wyciek oleju z turbosprężarki. Stosunkowo częstym awariom ulegają także łożyska.
Innym typowym objawem awarii turbosprężarki jest wyczuwalny spadek mocy silnika. W końcu to element, który w dużym stopniu wpływa na osiągi jednostki napędowej. Za spadek mocy może odpowiadać jednak także wiele innych usterek dlatego należy udać się do warsztatu w celu diagnozy problemu.
Rozwiązanie problemu jest w zasadzie tylko jedno. Wymiana całego podzespołu z wykorzystaniem wysokiej jakości części zamiennych. Oczywiście tylko takie sprawdzone zamienniki znajdziecie w sklepie iParts.pl. Kupując tego typu fabrycznie nowy produkt, będziecie mieć gwarancję bezawaryjnej pracy na długi czas, a nie jak w przypadku regenerowanego produktu.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.