Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.P. | HB 3868 |
A.P. | HB 4808 |
A.P. | HB 4971 |
A.P. | HB 6204 |
A.P. | HB 8251 |
A.P. | HB 8843 |
CITRO | 2055 C3 |
CITRO | 2055 C4 |
CITRO | 2055 C5 |
CITRO | 2055 C6 |
CITRO | 2055 CY |
CITRO | 2055 GE |
CITRO | 2055 GJ |
CITRO | 2055 GN |
CITRO | 2055 N3 |
CITRO | 2055 P9 |
CITRO | 2055 T7 |
CITRO | 96 001 158 |
CITRO | 96 001 159 |
CITRO | 96 002 912 |
CITRO | 96 002 913 |
CITRO | 96 066 044 |
CITRO | 96 066 046 |
CITRO | 96 066 047 |
CITRO | 96 066 048 |
CITRO | 96 118 748 |
CITRO | 96 153 596 |
CITRO | 96 153 956 |
CITRO | 96 153 958 |
CITRO | 96 153 959 |
CITRO | 96 153 964 |
CITRO | 96 153 966 |
CITRO | 96 254 927 |
CITRO | 96 306 301 |
CITRO | 96 350 829 |
CITRO | 97 501 419 |
CITRO | 97 501 420 |
CITRO | 97 501 424 |
CITRO | 97 501 424 80 |
CITRO | 97 504 420 |
CITRO | 97 518 607 |
CITRO | 97 520 400 |
CITRO | 97 521 858 |
CITRO | 97 522 843 |
CITRO | 97 522 844 |
CITRO | 97 530 604 |
CITRO | 97 533 974 |
CITRO | 97 535 609 |
HAVAM | AP0080 |
HAVAM | AP0081 |
LADA | 21215-1601130 |
LUK | 320 0139 10 |
LUK | 320 0139 16 |
LUK | 320 0140 10 |
LUK | 320 0140 16 |
LUK | 320 0203 10 |
LUK | 320 0209 00 |
LUK | 320 0209 10 |
LUK | 320 0282 30 |
LUK | 320 0315 10 |
LUK | 620 2301 00 |
PEUGE | 2054 95 |
PEUGE | 2054 96 |
PEUGE | 2055 06 |
PEUGE | 2055 11 |
PEUGE | 2055 18 |
PEUGE | 2055 24 |
PEUGE | 2055 25 |
PEUGE | 2055 27 |
PEUGE | 2055 34 |
PEUGE | 2055 35 |
PEUGE | 2055 36 |
PEUGE | 2055 43 |
PEUGE | 2055 97 |
PEUGE | 2055 A1 |
PEUGE | 2055 A2 |
PEUGE | 2055 A3 |
PEUGE | 2055 C3 |
PEUGE | 2055 C4 |
PEUGE | 2055 C5 |
PEUGE | 2055 C6 |
PEUGE | 2055 CY |
PEUGE | 2055 GE |
PEUGE | 2055 GJ |
PEUGE | 2055 GN |
PEUGE | 2055 N3 |
PEUGE | 2055 P9 |
PEUGE | 2055 Q3 |
PEUGE | 2055 Q4 |
PEUGE | 2055 T7 |
QUINTON HA | C1026AF |
QUINTON HA | C1096AF |
QUINTON HA | C992AF |
SACHS | 12 1862 870 002 |
SACHS | 12 1862 882 042 |
SACHS | 5701 |
SACHS | 86 1862 870 002 |
SACHS | 86 1862 882 042 |
TALBO | 00 429 736 00 |
TALBO | 2054 96 |
TALBO | 2055 25 |
TALBO | 2055 27 |
TALBO | 2055 35 |
TALBO | 2055 36 |
TALBO | 2055 A2 |
TALBO | 2055 C3 |
TALBO | 2055 C4 |
TALBO | 2055 C5 |
TALBO | 2055 GE |
TALBO | 2055 GJ |
TALBO | 97 501 420 80 |
TALBO | 97 501 424 80 |
TALBO | 97 502 308 80 |
TALBO | 97 504 420 80 |
TALBO | 97 522 845 80 |
VALEO | 079290 |
VALEO | 266 140 |
VALEO | 266640 |
VALEO | 267 474 |
VALEO | 279 217 |
VALEO | 279 414 |
VALEO | 279429 |
VALEO | 279433 |
VALEO | 616 709 |
VALEO | 627 043 |
VALEO | 692 109 |
VALEO | 803119 |
VALEO | 803120 |
VALEO | 803131 |
VALEO | 803385 |
VALEO | D194H |
VALEO | D194S |
VALEO | D283A |
VALEO | D283S |
VALEO | D327A |
VALEO | D327H |
VALEO | D327S |
VALEO | D342A |
VALEO | D342S |
VALEO | D344A |
VALEO | D345A |
VALEO | D345S |
VALEO | D364S |
VALEO | D368S |
VALEO | D569S |
VALEO | D586S |
VALEO | D691S |
CITROËN
|
LADA
|
PEUGEOT
|
TALBOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.
Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.
Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.