- Ilość zębów: 20
- Profil piasty: 20,1x22,3-20N
- Parametr: 200S
- Średnica [mm]: 200
- Rodzaj sprzęgła: Sztywna tarcza sprzęgła z okładziną spiekaną
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.P. | HB 1123 |
A.P. | HB 1947 |
A.P. | HB 6272 |
A.P. | HB 8442 |
A.P. | HB 8771 |
BENDIX | 107.810 |
BENDIX | 107.848 |
FIAT | 4105531 |
FIAT | 4105538 |
FIAT | 4182448 |
FIAT | 4209440 |
FIAT | 4209793 |
FIAT | 4304548 |
FIAT | 4329671 |
FIAT | 4352014 |
FIAT | 4398660 |
FIAT | 4464127 |
FIAT | 46230907 |
FIAT | 46230952 |
FIAT | 46444129 |
FIAT | 46465345 |
FIAT | 5881091 |
FIAT | 5881092 |
FIAT | 5881095 |
FIAT | 5882261 |
FIAT | 5888135 |
FIAT | 5888360 |
FIAT | 5888408 |
FIAT | 5889119 |
FIAT | 5889120 |
FIAT | 5890368 |
FIAT | 5891341 |
FIAT | 5931356 |
FIAT | 5984927 |
FIAT | 7576193 |
FIAT | 7598247 |
FIAT | 7625184 |
FIAT | 7626563 |
FIAT | 7633776 |
FIAT | 7665047 |
FIAT | 7665048 |
FIAT | 7684347 |
FIAT | 7705011 |
FIAT | 77113510 |
FIAT | 77138510 |
FIAT | 77323511 |
FIAT | 77418510 |
FIAT | 77476510 |
FIAT | 77745510 |
FIAT | 89113510 |
FIAT | 89138510 |
FIAT | 9935415 |
HAVAM | AD6171 |
HAVAM | AP4318 |
JOHN DEERE | 37 50 258 |
KUMA | 800 520 000 |
LADA | 2101-160 1130 |
LADA | 2106-160 1130 |
LADA | 2108-160 1144 |
LADA | 2121-160 1130 |
LANCIA | 5881938 |
LANCIA | 5888470 |
LANCIA | 77716510 |
LANCIA | 81728752 |
LANCIA | 8186122278969 |
LANCIA | 8192008172 |
LANCIA | 82278969 |
LANCIA | 82280053 |
LANCIA | 822800536353 |
LUK | 320 0022 16 |
LUK | 320 0037 00 |
LUK | 320 0038 16 |
LUK | 320 0038 30 |
LUK | 320 0038 36 |
LUK | 320 0040 30 |
LUK | 320 0041 30 |
LUK | 320 0110 30 |
LUK | 320 0132 20 |
LUK | 320 0148 16 |
LUK | 320 0148 36 |
LUK | 320 0190 16 |
LUK | 320 0190 30 |
LUK | 620 0229 09 |
LUK | 620 0467 00 |
LUK | 620 0468 00 |
QUINTON HA | C912AF |
QUINTON HA | QKT332AF |
SACHS | 12 1861 647 142 |
SACHS | 12 1878 022 941 |
SACHS | 86 1861 647 142 |
VALEO | 006 764 |
VALEO | 006 809 |
VALEO | 263 202 |
VALEO | 264 044 |
VALEO | 264 059 |
VALEO | 265 345 |
VALEO | 277 981 |
VALEO | 279 151 |
VALEO | 279 585 |
VALEO | 279 606 |
VALEO | 362 120 |
VALEO | 377 981 |
VALEO | 691 665 |
VALEO | 692 029 |
VALEO | 803 049 |
VALEO | 803 085 |
VALEO | 803 097 |
VALEO | 980 181 |
VALEO | D001A |
VALEO | D001S |
VALEO | D048A |
VALEO | D048S |
VALEO | D096A |
VALEO | D096S |
VALEO | D099A |
VALEO | D250A |
VALEO | D250S |
VALEO | D426A |
VALEO | D426S |
VALEO | D471S |
VALEO | D508A |
VALEO | D508S |
VALEO | K050D |
VALEO | K051D |
VALEO | K060D |
VALEO | K060S |
VALEO | K085S |
VALEO | K135S |
FIAT
|
FSO
|
LADA
|
LANCIA
|
MOSKVICH
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.
Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.
Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.